ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Άγνωστοι (Complete Unknown)

two-half-popcorn

Ο Τομ δουλεύει σκληρά πάνω σε μία πρόταση που θα οδηγήσει σε μεταρρυθμίσεις στον αγροτικό τομέα. Η σύζυγός του θέλει να ακολουθήσει το όνειρό της ως σχεδιάστρια κοσμημάτων, όνειρο που προϋποθέτει τη μετακόμιση του ζεύγους σε άλλη πόλη. Στο πάρτι γενεθλίων του Τομ, ένας συνεργάτης του φέρνει μαζί μία βιολόγο, την Άλις. Ο Τομ είναι σίγουρος ότι η Άλις ήταν η γυναίκα που αγαπούσε όταν ήταν φοιτητής, αλλά εκείνη δεν φαίνεται να τον αναγνωρίζει.

complete-unknown003

O Τζόσουα Μάρστον (The Forgiveness of Blood) ξεκινά από μία ενδιαφέρουσα σεναριακή ιδέα: τι θα συνέβαινε εάν ένας άνθρωπος που αποφάσιζε να εξαφανιστεί από τη ζωή μας επέστρεφε ξαφνικά ως κάποιος άλλος;

Στην ταινία βλέπουμε την Άλις (Ρέιτσελ Βάις) να αλλάζει αρκετές φορές προσωπικότητα και επάγγελμα: να εξαφανίζεται και κάθε φορά να επιστρέφει, άλλοτε ως γιατρός, άλλοτε ως βιολόγος, άλλοτε ως βοηθός μάγου στην Κίνα. Στόχος η επανεφεύρεση του εαυτού. Τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που αποφασίζει ότι υπάρχει ένας άνθρωπος από το παρελθόν της που θα ήθελε να δει.

complete-unknown001

Οι «Άγνωστοι» αποτελούν στην ουσία ένα mumblecore (ανεξάρτητου, χαμηλού προϋπολογισμού ταινία διαλόγου) που ξεκινά ως ταινία μυστηρίου για να συνεχιστεί με μία μεγάλη συζήτηση που κάνουν οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες της ταινίας στους δρόμους της Νέας Υόρκης.

Ο σκηνοθέτης μοιάζει να μην γνωρίζει πώς ακριβώς να χειριστεί την ιδέα που έχει στο μυαλό του. Κι έτσι, αντί να παρουσιάσει μία ρεαλιστική και σε βάθος ανάλυση ενός χαρακτήρα που μοιάζει να μην αντέχει τον πραγματικό εαυτό του -αναζητώντας συναρπαστικές εμπειρίες στην πλασματική ζωή των χαρακτήρων που χτίζει- μένει μόνο στο τέχνασμα της αλλαγής ταυτότητας. Δεν εξηγεί γιατί αυτή η γυναίκα παίρνει τις αποφάσεις που παίρνει, αλλά ούτε βοηθά τον θεατή να καταλάβει τι πραγματικά είναι αυτό που συνδέει τον Τομ με την Άλις.

complete-unknown002

Η ταινία δίνει πάντως την ευκαιρία στην Ρέιτσελ Βάις να γυμνάσει ερμηνευτικά τους μύες της, κάτι που το κάνει θαυμάσια, δουλεύοντας κυρίως με το βλέμμα και την έκφραση του προσώπου (ειδικά στο μοντάζ όπου τη βλέπουμε ως διαφορετικούς χαρακτήρες καταφέρνει να μεταδώσει τα μικροαισθήματα μέσα από ελάχιστες κινήσεις).

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *