ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Σκοτεινός Τόπος (Dark Places)

two-half-popcorn

Απαιτείται ένας ιδιοφυής σκηνοθέτης -όπως ο Ντέιβιντ Φίντσερ- για να μεταφερθεί σωστά ένα βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν στη μεγάλη οθόνη. Η αλήθεια είναι ότι όταν είχα διαβάσει το Σκοτεινό Τόπο, είχα ενθουσιαστεί. Η Φλιν μπόρεσε με υπέροχη γλώσσα και γράψιμο να μιλήσει για τα κρυφά τραύματα που κουβαλάμε όλοι μέσα μας, για τη δύναμη της αλήθειας που έρχεται στο φως και για όλα αυτά που θεωρούμε δεδομένα και ανατρέπονται.

dark-places-005

Για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα για την υπόθεση, η Σαρλίζ Θερόν ερμηνεύει τη Λίμπι. Όταν η Λίμπι ήταν 8 ετών είδε τη μητέρα και τις αδελφές της να δολοφονούνται. Η Λίμπι κατάφερε να το σκάσει και κατέθεσε ότι ο δολοφόνος ήταν ο έφηβος αδελφός της. Πολλά χρόνια μετά, η Λίμπι ζει «πουλώντας» την ιστορία της. Μία μυστική λέσχη που ασχολείται με τη διελεύκανση εγκλημάτων θα αμφισβητήσει την ενοχή του αδελφού της και θα την καλέσει να κάνει ένα δύσκολο ταξίδι στο παρελθόν της.

Στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη, η ταινία ίσως να κατάφερνε να γίνει μια ενδιαφέρουσα κατάβαση στην κόλαση της ηρωίδας, η οποία καλείται να σκαλίσει τις πληγές του παρελθόντος. Το υλικό έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα πρώτης τάξεως Το Μυστικό Στα Μάτια Τους. Δυστυχώς, όμως, ο Ζιλ Πακέτ Μπρένερ (Sarah’s Key) είναι διεκπεραιωτικός και επικεντρώνεται απλά στο μυστήριο και στο Who dunnit της ιστορίας.

dark-places-006

Με αποτέλεσμα να κρατάει μεν το ενδιαφέρον του θεατή για δύο ώρες, αλλά να μην έχει τη δυνατότητα να εμβαθύνει περισσότερο στην ιστορία, την υστερία με τον σατανισμό που είχε καταλάβει την Αμερική πριν από περίπου 30 χρόνια, αλλά ούτε και στην επούλωση των τραυμάτων. Αναδεικνύει παράλληλα και τις ατέλειες του βιβλίου που τις ξεχνούσες εξαιτίας του ενδιαφέροντος τρόπου γραψίματος: κάποιους ατελείς χαρακτήρες -όπως η Ντιόντρα.

dark-places-001

Η Σαρλίζ Θερόν, η οποία έχει αναλάβει και την παραγωγή της ταινίας, καταφέρνει και μπαίνει στο πετσί της Λίμπι, παρ’ όλο που αρχικά και εμφανισιακά δεν φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα. Η ερμηνεία της είναι γεμάτη ενέργεια και θυμό. Στον αντίποδα, ο Κόρεϊ Στολ -ήρεμη δύναμη στον ρόλο του μεγαλύτερης ηλικίας Μπεν- και ο ενδιαφέρον Τάι Σέρινταν -το αγόρι από το Mud και το Joe. Η Κλόε Γκρέις Μόρετζ επαναλαμβάνει εδώ έναν ρόλο στον οποίο την έχουμε δει πολλές φορές: εκείνον της επικίνδυνης και λίγο bitchy νεαρής κοπέλας.

Τελικά να τη δω;

Κρατάει το μυστήριο, αλλά δεν προσφέρει και πολλά πράγματα παραπάνω, ενώ δεν καταφέρνει να μεταδώσει και τον τόνο του βιβλίου.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *