ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΝΕΙΛΟ (DEATH ON THE NILE)

O Ηρακλής Πουαρό μετά την εξιχνίαση του εγκλήματος στο Όριεντ Εξπ΄ρές βρίσκεται για διακοπές στην Αίγυπτο. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε εφόσον ο γάμος μίας πανέμορφης και πλούσιας γυναίκας με έναν γοητευτικό δανδή και το γαμήλιο ταξίδι τους στην Αίγυπτο και στον Νείλο παρουσία καλεσμένων συγγενών και γνωστών, θα καταλήξει σε μία σειρά από φονικά που όλοι είναι υπεράνω υποψίας και ΄ύποπτοι ταυτόχρονα. Ο Ηρακλής Πουαρό όμως θα εξιχνιάσει το μυστήριο και θα αποκαλύψει τον δολοφόνο, με ζωντανό σκηνικό της ομορφιές της Αιγύπτου και τον ειδυλλιακό ποταμό Νείλο.

Με μία υπέροχη εναρκτήρια δεκάλεπτη σκηνή στην οποία μαθαίνουμε πως ο Ηρακλής Πουαρό απέκτησε το μουστάκι σήμα κατατεθέν, το Έγκλημα στον Νείλο του Κένεθ Μπράνα είναι μία ταινία πλούτου και εντυπωσιασμού, όπως υπαγόρευε άλλωστε και η ιστορία της Αγκάθα Κρίστι. Μετά την ατυχή (πάντα σε σχέση με την πρώτη ταινία) αλλά επιτυχημένη εισπρακτικά μεταφορά του Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές, το Έγκλημα στον Νείλο καταφέρνει να γίνει μία εντυπωσιακή από τεχνική άποψη ταινία και να προσφέρει δύο ώρες καθαρή ψυχαγωγία, παίζοντας με όλα τα ατού της ιστορίας. Πανέμορφοι νεόνυμφοι, εγκαταλελειμένες ερωμένες, συγγενείς με κρυμμένα μυστικά, σκηνικά και φωτογραφία που χαϊδεύουν τον αμφιβληστροειδή και πάνω απ’ όλα ο Κένεθ Μπράνα και η σκηνοθετική του μεγαλομανία, που ποτέ δεν του βγήκε σε κακό. Ακόμα και αν το σενάριο αδυνατεί να πείσει πως οι χαρακτήρες του είναι κάτι παραπάνω από αναλώσιμοι και χάρτινοι και η πλειάδα των ηθοποιών από την Ανέτ Μπένιγκ και την Τζένιφερ Σόντερς μέχρι την Γκαλ Γκαντό και τον Άρμι Χάμερ μάταια προσπαθούν να πάρουν τα ηνία από τον ίδιο τον Κένεθ Μπράνα, το Έγκλημα στον Νείλο ευτυχώς από ταινία μυστηρίου μετατρέπεται σε ένα διασκεδαστικό κινηματογραφικό παιχνίδι που απολαμβάνει ο θεατής, ακόμα και αν ξέρει την λύση του μυστηρίου αν γνωρίζει την πρώτη ταινία του 1978 με τον Πήτερ Ουστίνοφ, την Μπέτι Ντέηβις, την Μία Φάροου και την Τζέιν Μπίρκιν.

Μπορεί στο Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές η σύγκριση να ήταν καταστροφική, στο Εγκλημα στον Νείλο όμως η σύγκριση δείχνει να ευνοεί τον Μπράνα που με το απαραίτητο χιούμορ και τις επικές (αλλά λίγο πιο πολύ εφετζίδικες απο ότι θα έπρεπε) σκηνές του, έκανε μία ταινία που κυλάει γρήγορα χωρίς να πέφτει σε κενούς χρόνους. Οι ηθοποιοί δείχνουν να το απολαμβάνουν με εξαίρεση την Τζένιφερ Σόντερς που μένει ανεκμετάλευτη από σκηνοθέτη και σεναριογράφο ενώ η Ανέτ Μπένινγκ δείχνει λίγο έξω από τα νερά της ίσως γιατί προσέγγισε τον ρόλο λίγο πιο δραματικά από το ύφος της ταινίας.

Απολαυστικό, επικό και θεαματικό, μπορεί και λίγο επιτηδευμένο ως φιλμ αλλά ποιος νοιάζεται, όταν το αποτέλεσμα αποζημιώνει τον θεατή που έχει παρακολουθήσει ένα διασκεδαστικό έγκλημα σε ένα πανέμορφο μέρος, που ο πλούτος και η ομορφιά γίνονται θύματα του ανθρώπινου μυαλού και της απληστίας. Ο Μπράνα και η υπερβολή του αυτή την φορά δεν εγκληματούν πάντως.

Η ταινία προβάλλεται στις αίθουσες σε διανομή FEELGOOD

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *