ΘΕΜΑΤΑ

ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΑ OSCARS (ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΓΙ’ΑΥΤΑ)

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες του 2022 για τα σημαντικότερα βραβεία στην τέχνη του σινεμά, τα Oscar δηλαδή. Τα 10.000 περίπου μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφου της Αμερικής αφού ψήφισαν ο καθένας για τον τομέα του (οι σεναριογράφοι για τα σενάριο, οι μοντέρ για το μοντάζ. οι ενδυματολόγοι για τα κοστούμια, οι διευθυντές φωτογραφίας για την φωτογραφία, οι σκηνογράφοι για τα σκηνικά και όλοι μαζί για την Καλύτερη ταινία) υπέδειξαν σύμφωνα με τους νόμους και τους κανόνες που διέπουν τον κάθε κλάδο, τις πεντάδες και την δεκάδα για την καλύτερη ταινία. Μέχρι τις 15 Μαρτίου, τα συγκεκριμένα μέλη θα ψηφίζουν με κλίμακες ώστε στις 27 Μαρτίου, την βραδιά της απονομής, να δοθούν τα χρυσά αγαλματίδια. Και όταν λέμε ψηφίζουν, δεν εννοούμε πως λένε αυτό μου άρεσε ή αυτό όχι. Ούτε ήρθε η σειρά του να πάρει το Oscar ούτε τον έχω φίλο ή τον συμπαθώ. Στις ψηφοφορίες της Ακαδημίας αυτά δεν υπάρχουν. Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια, που τα μέλη ( άνθρωποι του σινεμά, επαγγελματίες και ειδήμονες, οι ειδικοί δηλαδή) οφείλουν να πάρουν υπόψιν τους για να υποδεικνύουν τους καλύτερους. Δεν υπάρχουν αδικίες στα Oscars, δεν υπάρχουν οφειλές ή χρωστούμενα, ούτε πολιτικά παιχνίδια και διάφορα άλλα. Υπάρχει μόνο η Ακαδημία. Όποιος μελετήσει τις βραβεύσεις, τους υποψηφίους, τους νικητές, τους χαμένους μπορεί να καταλάβει πολλά πράγματα και έτσι να διαχωρίσει προσωπικές προτιμήσεις από τι γνώσεις των ειδικών του χώρου.

Και κάπως έτσι Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ της Τζέιν Κάμπιον οδηγεί την κούρσα με 12 υποψηφιότητες (σχεδόν παρούσα σε όλες τις κατηγορίες), το DUNE του Ντενί Βιλνέβ με 10 (αλλά χωρίς τον ίδιο στην πεντάδα της σκηνοθεσίας) το WEST SIDE STORY του Σπίλμπεργκ και το BELFAST του Κένεθ Μπράνα με 7, το KING RICHARD με υποψηφιότητες και με 4 υποψηφιότητες το ξενόγλωσσο DRIVE MY CAR, το ΜΗ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ, και το NIGHTMARE ALLEY του Γκιγιέλμο Ντελ Τόρο.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΕΚΟΡ ΣΤΙΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ

  • Για 4η συνεχόμενη χρονιά, υπάρχει εκπρόσωπος του ξενόγλωσσου στην σκηνοθεσία, οπότε πάμε για μία τάση που μπορεί να γίνει και παράδοση
  • Η ΠΙΤΣΑ ΓΛΥΚΟΡΙΖΑ του Πολ Τόμας Άντερσον πήρε 3 υποψηφιότητες αλλά πολύ βασικές. Ταινία, σκηνοθεσία και σενάριο.
  • Ο Ντένζελ Ουάσιγκτον γίνεται ο πρώτος ΜΑΚΒΕΘ που προτείνεται για Oscar και ταυτόχρονα ο μόνος Αφροαμερικάνος με 10 υποψηφιότητες (ακολουθεί ο Μόργκαν Φρίμαν με 5)
  • ο Ανταμ Μακ Καίη με το ΜΗ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ, συνεχίζει να στέλνει τα σενάρια του και τον μοντέρ του στα Oscar ( ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΡΤΑΡΙΣΜΑ, VICE, MH KOITATE ΠΑΝΩ)
  • Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δημιουργεί νέο ρεκόρ με 11 υποψηφιότητες στο Best Picture και την 8η υποψηφιότητα του για σκηνοθεσ΄ία μέσα σε 6 διαφορετικές δεκαετίες.
  • Το FLEE γίνεται η πρώτη ταινία στην ιστορία του θεσμού που προτείνεται για Καλύτερο Ντοκυμανταίρ, Ξενόγλωσση ταινία και Κινούμενο Σχέδιο.
  • Δύο αντρόγυνα στην πραγματική ζωή είναι υποψήφια στις κατηγορίες των ερμηνειών. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ (BEING THE RICARDOS) και η Πενέλοπε Κρουζ (ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ) στις κατηγορίες των πρώτων ρόλων και το άλλο ζευγάρι (αν και όχι παντρεμένο) η Κίρστεν Ντανστ και ο Τζέσι Πλίμονς στους δεύτερους ρόλους για την ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ.

BEST PICTURE

Belfast
CODA 
Don’t Look Up 
Drive My Car
Dune
King Richard 
Licorice Pizza
Nightmare Alley 
The Power of the Dog
West Side Story 

BEST DIRECTOR

Kenneth Branagh, Belfast

Paul Thomas Anderson, Licorice Pizza
Jane Campion, The Power of the Dog
Ryûsuke Hamaguchi, Drive My Car
Steven Spielberg, West Side Story

BEST ACTOR

Javier Bardem, Being the Ricardos
Benedict Cumberbatch, The Power of the Dog
Andrew Garfield, Tick, Tick…Boom!
Will Smith, King Richard
Denzel Washington, The Tragedy of Macbeth

BEST ACTRESS

Jessica Chastain, The Eyes of Tammy Faye
Olivia Colman, The Lost Daughter
Penélope Cruz, Parallel Mothers
Nicole Kidman, Being the Ricardos
Kristen Stewart, Spencer

BEST SUPPORTING ACTOR

Ciarán Hinds, Belfast
Troy Kotsur, CODA
Jesse Plemons, The Power of the Dog
J.K. Simmons, Being the Ricardos
Kodi Smit-McPhee, The Power of the Dog

BEST SUPPORTING ACTRESS

Jessie Buckley, The Lost Daughter
Ariana DeBose, West Side Story
Judi Dench, Belfast
Kirsten Dunst, The Power of the Dog
Aunjanue Ellis, King Richard

BEST ORIGINAL SCREENPLAY

Paul Thomas Anderson, Licorice Pizza
Kenneth Branagh, Belfast
Adam McKay and David Sirota, Don’t Look Up
Zach Baylin, King Richard
Eskil Vogt and Joachim Trier, The Worst Person in the World

BEST ADAPTED SCREENPLAY

Sian Heder, CODA
Ryûsuke Hamaguchi and Takamasa Oe, Drive My Car
Jon Spaihts, Denis Villeneuve, and Eric Roth, Dune
Maggie Gyllenhaal, The Lost Daughter
Jane Campion, The Power of the Dog

BEST INTERNATIONAL FEATURE

Drive My Car (Japan)
Flee (Denmark)
The Hand of God (Italy)
Lunana: A Yak in the Classroom (Bhutan)
The Worst Person in the World (Norway)

BEST ANIMATED FEATURE

Encanto 
Flee
Luca
The Mitchells vs. the Machines 
Raya and the Last Dragon

BEST DOCUMENTARY FEATURE

Ascension
Attica
Flee
Summer of Soul
Writing With Fire

BEST SCORE

Nicholas Britell, Don’t Look Up
Hans Zimmer, Dune
Germaine Franco, Encanto
Alberto Iglesias, Parallel Mothers
Jonny Greenwood, The Power of the Dog

BEST ORIGINAL SONG

“Be Alive,” King Richard
“Dos Oruguitas,” Encanto
“Down to Joy,” Belfast
“No Time to Die,” No Time to Die
“Somehow You Do,” Four Good Days

BEST CINEMATOGRAPHY

Greig Fraser, Dune
Dan Laustsen, Nightmare Alley
Ari Wegner, The Power of the Dog
Bruno Delbonnel, The Tragedy of Macbeth
Janusz Kaminski, West Side Story

BEST EDITING

Don’t Look Up
Dune
King Richard
The Power of the Dog
Tick, Tick…Boom!

BEST COSTUME DESIGN

Jenny Beavan, Cruella
Massimo Cantini Parrini and Jacqueline Durran, Cyrano
Jacqueline West and Robert Morgan, Dune
Luis Sequeira, Nightmare Alley
Paul Tazewell, West Side Story

BEST PRODUCTION DESIGN

Zsuzsanna Sipos and Patrice Vermette, Dune 
Tamara Deverell and Shane Vieau, Nightmare Alley   
Grant Major and Amber Richards, The Power of the Dog
Stefan Dechant and Nancy Haigh, The Tragedy of Macbeth 
Adam Stockhausen and Rena DeAngelo, West Side Story 

BEST MAKEUP AND HAIRSTYLING

Coming 2 America
Cruella
Dune
The Eyes of Tammy Faye
House of Gucci
 

BEST SOUND

Belfast
Dune
No Time to Die
The Power of the Dog
West Side Story

BEST VISUAL EFFECTS

Dune
Free Guy
No Time to Die
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
Spider-Man: No Way Home

BEST ANIMATED SHORT

Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper

BEST LIVE-ACTION SHORT

Ala Kachuu
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold

BEST DOCUMENTARY SHORT

Audible
Lead Me Home
The Queen of Basketball
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *