ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΑ OSCARS (ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΓΙ’ΑΥΤΑ)
Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες του 2022 για τα σημαντικότερα βραβεία στην τέχνη του σινεμά, τα Oscar δηλαδή. Τα 10.000 περίπου μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφου της Αμερικής αφού ψήφισαν ο καθένας για τον τομέα του (οι σεναριογράφοι για τα σενάριο, οι μοντέρ για το μοντάζ. οι ενδυματολόγοι για τα κοστούμια, οι διευθυντές φωτογραφίας για την φωτογραφία, οι σκηνογράφοι για τα σκηνικά και όλοι μαζί για την Καλύτερη ταινία) υπέδειξαν σύμφωνα με τους νόμους και τους κανόνες που διέπουν τον κάθε κλάδο, τις πεντάδες και την δεκάδα για την καλύτερη ταινία. Μέχρι τις 15 Μαρτίου, τα συγκεκριμένα μέλη θα ψηφίζουν με κλίμακες ώστε στις 27 Μαρτίου, την βραδιά της απονομής, να δοθούν τα χρυσά αγαλματίδια. Και όταν λέμε ψηφίζουν, δεν εννοούμε πως λένε αυτό μου άρεσε ή αυτό όχι. Ούτε ήρθε η σειρά του να πάρει το Oscar ούτε τον έχω φίλο ή τον συμπαθώ. Στις ψηφοφορίες της Ακαδημίας αυτά δεν υπάρχουν. Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια, που τα μέλη ( άνθρωποι του σινεμά, επαγγελματίες και ειδήμονες, οι ειδικοί δηλαδή) οφείλουν να πάρουν υπόψιν τους για να υποδεικνύουν τους καλύτερους. Δεν υπάρχουν αδικίες στα Oscars, δεν υπάρχουν οφειλές ή χρωστούμενα, ούτε πολιτικά παιχνίδια και διάφορα άλλα. Υπάρχει μόνο η Ακαδημία. Όποιος μελετήσει τις βραβεύσεις, τους υποψηφίους, τους νικητές, τους χαμένους μπορεί να καταλάβει πολλά πράγματα και έτσι να διαχωρίσει προσωπικές προτιμήσεις από τι γνώσεις των ειδικών του χώρου.
Και κάπως έτσι Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ της Τζέιν Κάμπιον οδηγεί την κούρσα με 12 υποψηφιότητες (σχεδόν παρούσα σε όλες τις κατηγορίες), το DUNE του Ντενί Βιλνέβ με 10 (αλλά χωρίς τον ίδιο στην πεντάδα της σκηνοθεσίας) το WEST SIDE STORY του Σπίλμπεργκ και το BELFAST του Κένεθ Μπράνα με 7, το KING RICHARD με υποψηφιότητες και με 4 υποψηφιότητες το ξενόγλωσσο DRIVE MY CAR, το ΜΗ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ, και το NIGHTMARE ALLEY του Γκιγιέλμο Ντελ Τόρο.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΕΚΟΡ ΣΤΙΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
- Για 4η συνεχόμενη χρονιά, υπάρχει εκπρόσωπος του ξενόγλωσσου στην σκηνοθεσία, οπότε πάμε για μία τάση που μπορεί να γίνει και παράδοση
- Η ΠΙΤΣΑ ΓΛΥΚΟΡΙΖΑ του Πολ Τόμας Άντερσον πήρε 3 υποψηφιότητες αλλά πολύ βασικές. Ταινία, σκηνοθεσία και σενάριο.
- Ο Ντένζελ Ουάσιγκτον γίνεται ο πρώτος ΜΑΚΒΕΘ που προτείνεται για Oscar και ταυτόχρονα ο μόνος Αφροαμερικάνος με 10 υποψηφιότητες (ακολουθεί ο Μόργκαν Φρίμαν με 5)
- ο Ανταμ Μακ Καίη με το ΜΗ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ, συνεχίζει να στέλνει τα σενάρια του και τον μοντέρ του στα Oscar ( ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΡΤΑΡΙΣΜΑ, VICE, MH KOITATE ΠΑΝΩ)
- Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δημιουργεί νέο ρεκόρ με 11 υποψηφιότητες στο Best Picture και την 8η υποψηφιότητα του για σκηνοθεσ΄ία μέσα σε 6 διαφορετικές δεκαετίες.
- Το FLEE γίνεται η πρώτη ταινία στην ιστορία του θεσμού που προτείνεται για Καλύτερο Ντοκυμανταίρ, Ξενόγλωσση ταινία και Κινούμενο Σχέδιο.
- Δύο αντρόγυνα στην πραγματική ζωή είναι υποψήφια στις κατηγορίες των ερμηνειών. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ (BEING THE RICARDOS) και η Πενέλοπε Κρουζ (ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ) στις κατηγορίες των πρώτων ρόλων και το άλλο ζευγάρι (αν και όχι παντρεμένο) η Κίρστεν Ντανστ και ο Τζέσι Πλίμονς στους δεύτερους ρόλους για την ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ.
–
BEST PICTURE
Belfast
CODA
Don’t Look Up
Drive My Car
Dune
King Richard
Licorice Pizza
Nightmare Alley
The Power of the Dog
West Side Story
BEST DIRECTOR
Kenneth Branagh, Belfast
Paul Thomas Anderson, Licorice Pizza
Jane Campion, The Power of the Dog
Ryûsuke Hamaguchi, Drive My Car
Steven Spielberg, West Side Story
BEST ACTOR
Javier Bardem, Being the Ricardos
Benedict Cumberbatch, The Power of the Dog
Andrew Garfield, Tick, Tick…Boom!
Will Smith, King Richard
Denzel Washington, The Tragedy of Macbeth
BEST ACTRESS
Jessica Chastain, The Eyes of Tammy Faye
Olivia Colman, The Lost Daughter
Penélope Cruz, Parallel Mothers
Nicole Kidman, Being the Ricardos
Kristen Stewart, Spencer
BEST SUPPORTING ACTOR
Ciarán Hinds, Belfast
Troy Kotsur, CODA
Jesse Plemons, The Power of the Dog
J.K. Simmons, Being the Ricardos
Kodi Smit-McPhee, The Power of the Dog
BEST SUPPORTING ACTRESS
Jessie Buckley, The Lost Daughter
Ariana DeBose, West Side Story
Judi Dench, Belfast
Kirsten Dunst, The Power of the Dog
Aunjanue Ellis, King Richard
BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Paul Thomas Anderson, Licorice Pizza
Kenneth Branagh, Belfast
Adam McKay and David Sirota, Don’t Look Up
Zach Baylin, King Richard
Eskil Vogt and Joachim Trier, The Worst Person in the World
BEST ADAPTED SCREENPLAY
Sian Heder, CODA
Ryûsuke Hamaguchi and Takamasa Oe, Drive My Car
Jon Spaihts, Denis Villeneuve, and Eric Roth, Dune
Maggie Gyllenhaal, The Lost Daughter
Jane Campion, The Power of the Dog
BEST INTERNATIONAL FEATURE
Drive My Car (Japan)
Flee (Denmark)
The Hand of God (Italy)
Lunana: A Yak in the Classroom (Bhutan)
The Worst Person in the World (Norway)
BEST ANIMATED FEATURE
Encanto
Flee
Luca
The Mitchells vs. the Machines
Raya and the Last Dragon
BEST DOCUMENTARY FEATURE
Ascension
Attica
Flee
Summer of Soul
Writing With Fire
BEST SCORE
Nicholas Britell, Don’t Look Up
Hans Zimmer, Dune
Germaine Franco, Encanto
Alberto Iglesias, Parallel Mothers
Jonny Greenwood, The Power of the Dog
BEST ORIGINAL SONG
“Be Alive,” King Richard
“Dos Oruguitas,” Encanto
“Down to Joy,” Belfast
“No Time to Die,” No Time to Die
“Somehow You Do,” Four Good Days
BEST CINEMATOGRAPHY
Greig Fraser, Dune
Dan Laustsen, Nightmare Alley
Ari Wegner, The Power of the Dog
Bruno Delbonnel, The Tragedy of Macbeth
Janusz Kaminski, West Side Story
BEST EDITING
Don’t Look Up
Dune
King Richard
The Power of the Dog
Tick, Tick…Boom!
BEST COSTUME DESIGN
Jenny Beavan, Cruella
Massimo Cantini Parrini and Jacqueline Durran, Cyrano
Jacqueline West and Robert Morgan, Dune
Luis Sequeira, Nightmare Alley
Paul Tazewell, West Side Story
BEST PRODUCTION DESIGN
Zsuzsanna Sipos and Patrice Vermette, Dune
Tamara Deverell and Shane Vieau, Nightmare Alley
Grant Major and Amber Richards, The Power of the Dog
Stefan Dechant and Nancy Haigh, The Tragedy of Macbeth
Adam Stockhausen and Rena DeAngelo, West Side Story
BEST MAKEUP AND HAIRSTYLING
Coming 2 America
Cruella
Dune
The Eyes of Tammy Faye
House of Gucci
BEST SOUND
Belfast
Dune
No Time to Die
The Power of the Dog
West Side Story
BEST VISUAL EFFECTS
Dune
Free Guy
No Time to Die
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
Spider-Man: No Way Home
BEST ANIMATED SHORT
Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper
BEST LIVE-ACTION SHORT
Ala Kachuu
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold
BEST DOCUMENTARY SHORT
Audible
Lead Me Home
The Queen of Basketball
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies