ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Δράμα 2014: Ανασκόπηση Πέμπτης (18/9/2014)

drama-posterΘεατές στους διαδρόμους, στα σκαλιά του εξώστη και πηγαδάκια στην είσοδο του κινηματογράφου Ολύμπιον. Την Πέμπτη το ενδιαφέρον για τα ελληνικά «μικρά» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας έφτασε στα ύψη.

Οι περισσότερες ταινίες είναι καλογυρισμένες: ωραία φωτογραφία, όμορφες εικόνες, ήχος, μουσική και χρήση των πλάνων με τρόπο ιδανικό.

Το βράδυ της Πέμπτης μάς επιφύλαξε μερικά ενδιαφέροντα ταινιάκια, αν και όχι κάτι συγκλονιστικό. Ας τα δούμε αναλυτικά.

Γνωριμία με τις ελληνικές μικρού μήκους του Φεστιβάλ

Maasai

Σε παραγωγή της Faliro House Productions, η ταινία του Χάρη Λαγκούση παρακολουθεί τη σχέση δύο αδελφών ενώ περιμένουν τη μητέρα τους στο νοσοκομείο. Ωραία φωτογραφία, μία καλή ερμηνεία από την Γιουλίκα Σκαφιδά και απλή ιστορία με απρόσμενο τέλος. Δεν είναι, πάντως, κάτι ιδιαίτερο, καθώς βασίζεται περισσότερο στον εντυπωσιασμό του τέλους (που αν χάσεις την αφήγηση της αρχής, έχασες και το νόημα) παρά στο να παρουσιάσει την ψυχοσύνθεση των δύο ηρώων του.

Σκάλες

drama-skalesΕνδιαφέρουσα αισθητική και νοηματική προσέγγιση. Ιδιαίτερος ο τρόπος που η σκηνοθέτις Αναστασία Μπάλιου κινηματογραφεί τις γραμμές, σε αυτή τη μόλις έξι λεπτών ταινία. Με μία καλύτερη παραγωγή θα μπορούσε να θυμίζει τον φετινό Σωσία, καθώς διαθέτει την ίδια δυσοίωνη οπτική του κόσμου.

Number 26

Με την ίδια θεματική ασχολείται και το Number 26 των  Μελιτίνη Μπαλτατζή και Σεβαστιανού Ντζόκα. Ωραίο θέμα αν και μάλλον λιγότερο ενδιαφέρουσα η εκτέλεση και η αισθητική του animation.

Τώρα πια ξυπνάω με τον ήλιο

Βασισμένος σε ένα κόμικ, ο Κώστας Γούναρης έφτιαξε μία ταινία για έναν άνδρα που μένει μόνος του στο σπίτι μετά την κατάρρευση της σχέσης του. Όμορφο ταινιάκι, απλό. Αυτό το voice over να έλειπε…

Spectrum

drama-spectrumΊσως η πιο ενδιαφέρουσα ταινία της βραδιάς. Ένας νεαρός ψάχνει να βρει χρήματα για να βγάλει βόλτα την κοπέλα που του αρέσει. Ο πατέρας του αρνείται να του τα δώσει. Στην ιστορία εμπλέκονται ένας κολλητός και μία ομάδα πακιστανών μεταναστών. Ψύχραιμη, με ωραίες ερμηνείες και κινηματογράφηση. Το σενάριο έχει γράψει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Γκότσης με τον ηθοποιό Ερρίκο Λίτση.

Βόλτα

Η αγαπημένη αρκετών θεατών από τη χθεσινή ημέρα. Μία μητέρα και η κόρη της βγαίνουν βόλτα. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει η κόρη. Η ταινία της Στέλλας Κυριακοπούλου έχει μία εξαιρετική ερμηνεία από την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου (θέτει κατά τη γνώμη μου υποψηφιότητα για βραβείο ερμηνείας), αλλά το τέλος της είναι μάλλον αναμενόμενο. Γεγονός που αφαιρεί από τη δύναμή της.

5 Τρόποι να Πεθάνεις

Κυπριακή κωμωδία της Ντάινα Παπαδάκη παρακολουθεί έναν άνδρα που μοιάζει να έχει εμμονή με τον θάνατο και τους τρόπους αυτοκτονίας. Χαριτωμένη και ευχάριστη, με τον Μιχάλη Μαρίνο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το νανούρισμα της πεταλούδας

drama-butterflyΜία γυναίκα βρίσκεται σε μία καμπή της ζωής της. Ξεκινά ένα ταξίδι που ο θεατής δεν ξέρει που θα καταλήξει. Τι σχέση έχει αυτό με ένα νανούρισμα; Η ταινία της Τώνιας Μισιαλή συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Σεράγεβο. Το πρόβλημα είναι ότι παίρνει υπερβολικά σοβαρά τον εαυτό της και βαραίνει το θέμα της με τις αισθητικές της επιλογές και την κίνηση της κάμερας. Υπάρχουν σημεία που κουράζει τον θεατή.

Το παλαιοπωλείο της οδού Ruth Kjaer

Ιδιόμορφη και παράξενη ταινία γεμάτη χρώμα. Μία γυναίκα εργάζεται σε ένα παλαιοπωλείο, όπου τα πάντα είναι τακτοποιημένα. Όταν κάποια στιγμή ανακαλύπτει ότι κάτι λείπει, θα προσπαθήσει να καλύψει αυτό το κενό (που ίσως σηματοδοτεί ένα άλλο κενό). Ενδιαφέρον ταινιάκι από την Άσπα Σιώκου.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *