Box officeΕλληνικό ΣινεμάΘΕΜΑΤΑ

Οι Ευρωπαίοι γυρίζουν την πλάτη τους στο σινεμά

Αρνητικά είναι τα νέα που μεταφέρει η ετήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου.

Τα εισιτήρια των κινηματογράφων μειώθηκαν κατά 4,1% στις χώρες μέλη της ΕΕ, ενώ στην Ελλάδα σημείωσαν πτώση 9% σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, τα έσοδα από το box office μειώθηκαν στην Ελλάδα κατά 15,5% (γεγονός που οφείλεται τόσο στην μείωση των εισιτηρίων, όσο και στις μειώσεις των τιμών στα σινεμά).

Οι Ευρωπαίοι φαίνεται ότι πηγαίνουν όλο και λιγότερο κινηματογράφο και η οικονομική κρίση αποτελεί μόνο έναν από τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

Σε 14 από τις 25 χώρες που υπήρξαν μετρήσεις σημειώνεται πτώση εισιτηρίων. Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου φαίνεται πως δεν αρκεί πια για να «καλύψει» τα σπασμένα.

Σε ελάχιστες χώρες είχαμε αύξηση εισιτηρίων (Λιθουανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ιταλία, Λετονία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Ολλανδία), ενώ στις μεγαλύτερες χώρες σημειώθηκε πτώση (4% στη Βρετανία, 5,3% στη Γαλλία, 4% στη Γερμανία).

Όσο για την εθνική παραγωγή; Αυτή συγκεντρώνει στην Ελλάδα μόλις το 7,2% των εσόδων, αριθμός πολύ μικρός σε σχέση για παράδειγμα με εκείνον της Γαλλίας όπου οι εθνικές παραγωγές συγκεντρώνουν το 33,3% του box office. Με το ζόρι ταινίες βραβευμένες στο εξωτερικό (όπως το Miss Violence) φτάνουν τις μερικές χιλιάδες εισιτήρια. Για να μη μιλήσουμε για ταινίες όπως ο Αντώνης Παρασκευάς που δεν κατάφεραν να κόψουν ούτε 1.000 εισιτήρια.

Όσον αφορά τις χώρες εκτός ΕΕ, τα εισιτήρια σημείωσαν αύξηση 10,5% στη Ρωσία και 14,8% στην Τουρκία. Μάλιστα, οι εγχώριες παραγωγές της Τουρκίας απέσπασαν το 58% του εθνικού box office.

Πρόκειται για τα προκαταρκτικά αποτελέσματα. Τα συνολικά θα δημοσιευτούν τον Μάιο, αλλά δεν αναμένεται να δείχνουν μια πιο αισιόδοξη εικόνα της ευρωπαϊκής κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *