ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Με Απόκρυψη (El desconocido)

two-half-popcorn

Ο Κάρλος είναι μεγαλοστέλεχος σε τράπεζα που ανάμεσα στις δουλειές του είναι να ξεφορτώνεται τα τοξικά «χαρτιά» της τράπεζας σε ανύποπτους πελάτες -που καταλήγουν συχνά να χάνουν τα χρήματά τους. Ένα πρωί, καθώς πηγαίνει τα παιδιά του στο σχολείο, ένας άγνωστος του τηλεφωνεί και τον πληροφορεί ότι το αυτοκίνητο είναι παγιδευμένο με βόμβα και ότι ο ίδιος και τα παιδιά του θα εκραγούν εάν δεν μεταφέρει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό σε έναν λογαριασμό. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα και ο Κάρλος δεν έχει πολλές επιλογές…

descononcido-001

Το «Με Απόκρυψη» είναι ένα ισπανικό θρίλερ που ακολουθεί τους χολυγουντιανούς κανόνες περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Ένας συνδυασμός «Speed» και «Phone Booth», η ταινία του Ντάνι ντε Λα Τόρε είναι γυρισμένη σε τόνους ψυχρούς (μπλε και πράσινο) και το μεγαλύτερο μέρος της εκτυλίσσεται σε ένα αυτοκίνητο και στους δρόμους γύρω από αυτό.

Η ταινία ξεκινά με την οικογένεια να παίρνει το πρωινό της. Ο Κάρλος μιλάει συνεχώς στο τηλέφωνο, δεν ακούει τι του λέει η σύζυγός του, ενώ τα παιδιά μοιάζουν και αυτά στον δικό τους κόσμο. Αυτή είναι μία οικογένεια με προβλήματα και ο Κάρλος σίγουρα δεν είναι αθώος αμνός, καθώς από την πρώτη κιόλας στιγμή καταλαβαίνουμε ότι είναι ο άνθρωπος που καλείται να εξαφανίσει τα προβλήματα της τράπεζας.

descononcido-003

Εδώ κάπου μπαίνει ο άγνωστος με την βόμβα. Ο Ντε Λα Τόρε φροντίζει αρκετά νωρίς να μάς δείξει ότι η απειλή είναι πραγματική, η βόμβα υπάρχει και εάν ο Κάρλος δεν μεταφέρει τα χρήματα, τότε θα εκραγεί. Ο θεατής μπορεί αρκετά νωρίς να καταλάβει ότι η όλη υπόθεση σχετίζεται με τη δουλειά του Κάρλος, οπότε το μυστήριο εδώ είναι ελάχιστο.

Μέχρι τη μέση, όσο ο Κάρλος και τα παιδιά είναι μόνοι τους στο αυτοκίνητο, η ταινία διατηρεί τους γρήγορους ρυθμούς της, συνδυάζοντας την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα στο αυτοκίνητο, μαζί με πανοραμικά και γρήγορα πλάνα. Ο Κάρλος πρέπει να συνεχίσει να κινείται και να συνεχίσει να τηλεφωνεί, εάν θέλει να σώσει τα παιδιά του.

descononcido-002

Περίπου στη μέση έρχεται η εμπλοκή της αστυνομίας, με τους αστυνομικούς να θεωρούν ότι όλο αυτό είναι ένα κόλπο που έστησε ο ίδιος ο Κάρλος. Από εκεί και έπειτα και καθώς ο άγνωστος του τηλεφώνου αποκαλύπτει τα κίνητρα και το πρόσωπό του, η ταινία χάνει αρκετή από την έντασή της.

Ο Λουίς Τοσάρ κουβαλάει πάνω του όλη την ταινία και καταφέρνει να επιδείξει μία μεγάλη γκάμα συναισθημάτων: φόβο, οργή, αποφασιστικότητα, απόγνωση.

Τελικά να τη δω;

Εάν έχετε όρεξη για περιπέτεια, δεν θα απογοητευτείτε από αυτή την γρήγορων ρυθμών, καλογυρισμένη ισπανική ταινία.

Fun trivia: Η ταινία ήταν υποψήφια για 8 ισπανικά βραβεία Goya.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *