ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ (EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE)

H Έβελιν Γουάνγκ είναι ιδιοκτήτρια καταστήματος laundromat και προσπαθεί να βάλει σε τάξη το χάος της ζωής της. Ένας σύζυγος που της ζητάει διαζύγιο, μία κόρη που απομακρύνεται από κοντά της, ένας πατέρας σε αναπηρικό καρότσι και η ίδια φαίνεται να μην μπορεί πλέον να ανταπεξέλθει. Στην συνάντηση με μία εφοριακή υπάλληλο η οποία έπειτα από έλεγχο ανακαλύπτει διάφορες οικονομικές ατασθαλίες, η συνείδηση της Έβελιν θα έρθει σε άμεση επαφή με τα παράλληλα σύμπαντα στα οποία ζει διαφορετικές ζωές, πάντα όμως καταδιωκ΄ώμενη από την Τζόμπου Τουπάκι και υπό την απειλή καταστροφής των πάντων από ένα τεράστιο Μπέγκελ.

Δεν είναι να χάνεσαι μέσα στο απόλυτο χάος μίας ταινίας, είναι όμως αυτό το χάος να γίνεται τόσο διασκεδαστικό και τόσο κατανοητό ταυτοχρόνα που καταντάει πρωτόγνωρη κινηματογραφική εμπειρία. Αυτό ακριβ΄ώς είναι η ταινία ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ του σκηνοθετικού διδύμου γνωστό ως Ντάνιελς. Το να προσπαθήσεις να γράψεις σε μία κριτική αυτό που είδες, απέχει έτη φωτός μακριά από αυτό που είναι η ίδια η ταινία που απλά δεν περιγράφεται. Το μεγάλο επίτευγμα είναι πως αν και μιλάμε για ταινία φαντασίας, η ταινία μεταπηδάει από τη μία στιγμή στην άλλη (όπως ακριβ΄ώς και η πρωταγωνίστρια στα σύμπαντα) από το ένα είδος στο άλλο, με τέτοια άνεση που μόνο θαυμασμό μπορεί να προκαλέσει. Χιο΄ύμορ, περιπέτεια, φαντασία, εφέ, δράση, σουρεαλισμός, δράμα, συγκίνηση όλα σε απόλυτη χαοτική αρμονία και από εκεί και πέρα το σενάριο με όλα αυτά που θέλει η ταινία να πει. Και τα λέει τελικά τόσο άνετα που απορείς πραγματικά πως τα καταφέρνει να είναι τόσο ξεκάθαρη μετά απο 140 λεπτά βομβαρδισμού εικόνων, ιδεών αλλά τελικά και μηνυμάτων.

Η ίδια η ζωή είναι ένα χάος. Αν μπορούσαμε θα επιλέγαμε να δούμε τις παράλληλες ζωές μας. Ακόμα αν ήμασταν και άψυχες πέτρες πάλι όμως το ζητούμενο είναι ένα. Να βρούμε αυτό που μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους. Είναι εφικτό; Πως θα ήταν πιο εύκολο για τον άνθρωπο; Πως ακριβώς θα πρέπει να ζήσουμε την ζωή; Μπορούμε μόνοι μας; Η λύση είναι μία. Αγάπη και κατανόηση μέσα στο σύμπαν στο οποίο καλά θα κ΄άνουμε να κατανοήσουμε την ασημαντότητα μας. Αυτές είναι μερικές από τις ιδέες που μας ρίχνουν στο τραπέζι οι Ντάνιελς, αγνοώντας κάθε μορφή ευπρέπειας και σοβαροφάνειας (αλλά και κινηματογραφικού κανόνα) και προτείνοντας ως λύση την μετωπική σύγκρουση με αυτό που δεν σε αφήνει να δεις την πραγματικότητα.

Η Μισέλ Γέο είναι η ηθοποιός που μπορεί να ερμηνεύσει με ωριμότητα και ταυτόχρονα απόλυτη φυσικότητα, έναν χαρακτήρα που μεταπηδάει από όλες τις εκφάνσεις που μπορεί μια ανθρώπινη προσωπικότητα να δείξει, υπέροχη όπως πάντα. Η μεγάλη έκπληξη (μα είναι γεμάτη η ταινία από αυτές) είναι η Τζέιμι Λι Κέρτις στον ρόλο της Ντίρντρι Μπομπίρντρα , εφοριακού, ερωμένης, εκτελέστριας επίσης. Τίποτε άλλο δεν είναι ικανό να περιγραφεί σε αυτό το σινεφιλικό παράδοξο που ήρθε από το πουθενά, συγκρούστηκε σαν μετεωρίτης με τα κινηματογραφικά στερεότυπα (αποτίοντας όμως και φόρο τιμής στο ίδιο το σινεμά), τα ισοπέδωσε και τα ξανάχτισε όλα από την αρχή, για να μιλήσει για αξίες που έχουμε ξεχάσει. Όπως την τόλμη. Ακόμα και την κινηματογραφική.

Με λίγα λόγια ό,τι πιο ενδιαφέρον και καινούργιο είδαμε τα τελευταία χρόνια στο σινεμά, λειτουργεί μόνο σε σκοτεινή και μεγάλη αίθουσα κινηματογράφου με ήχο και εικόνα στα καλύτερα τους, επιτέλους νοιώσαμε ξανά συγκίνηση έπειτα από καιρό σε ταινία εξ Αμερικής στο τελευταίο μισάωρο (για όσους δεν έχουν γίνει ακόμα πέτρες από τα junk του Netflix) και η απάντηση είναι βρείτε αυτό που σας κάνει χαρούμενους για να ζήσετε ήρεμα και γαλήνια. Για εμάς είναι ο κινηματογράφος και οι εκπλήξεις του. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ παίζουν!

Η ταινία κυκλοφορεί 28 Απριλίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *