ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

Oι ελληνικές συμμετοχές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η ελληνική παρουσία είναι ιδιαίτερα έντονη στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του φετινού Φεστιβάλ τέσσερις ελληνικές συμπαραγωγές του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, επιλέχθηκαν στα διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ. Η 26η έκδοση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο θα διεξαχθεί από τις 14 έως τις 25 Αυγούστου 2020 συνδυάζοντας φυσικές και online προβολές, σε ένα υβριδικό -λόγω Covid- μοντέλο που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την κινηματογραφική κοινότητα.
Συγκεκριμένα, στο επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα ταινιών μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, ανάμεσα σε οκτώ ταινίες που θα διεκδικήσουν τα μεγάλα βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, γυναίκας και άντρα ηθοποιού, συμμετέχουν δύο ελληνικές ταινίες: το «Μικρά Όμορφα Άλογα» του Μιχάλη Κωνσταντάτου και το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη.

Η νέα μεγάλου μήκους ταινία του Μιχάλη Κωνσταντάτου “All the Pretty Little Horses” (Μικρά όμορφα άλογα), πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σαγκάης, και συνεχίζει την πορεία της στο Σαράγεβο. Εφτά χρόνια μετά το βραβευμένο ντεμπούτο του “Luton”, ο Μιχάλης Κωνσταντάτος επιστρέφει με μια ατμοσφαιρική ιστορία αγάπης που πατάει πάνω στο είδος του ψυχολογικού θρίλερ (και το αντίστροφο) για να μιλήσει «για όσα δε λέγονται, αλλά καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν. Όσα δεν πρόκειται ποτέ να ειπωθούν αλλά βρίσκονται πάντα εκεί για όποιον θέλει να τα δει». Μέσα από την ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού σε μια κρίσιμη καμπή της κοινής του πορείας, το “All the Pretty Little Horses” είναι μια ταινία για μεγάλες προσδοκίες και ματαιώσεις, για τις βίαιες αλλαγές και τις ταυτότητες που αυτές επαναπροσδιορίζουν, τους μύχιους φόβους μας και τη βαθιά λαχτάρα για συντροφικότητα και αποδοχή.

Σύμφωνα με τη σύνοψη της ταινίας: Μετά από μία απότομη αλλαγή στη ζωή τους, η Αλίκη και ο Πέτρος βρίσκουν εφήμερο καταφύγιο σε μια μικρή παραθαλάσσια επαρχιακή πόλη μαζί με τον μικρό τους γιο, Παναγιώτη. Και οι δύο έχουν βρει προσωρινές δουλειές, μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου να επιστρέψουν γρήγορα και μόνιμα στην Αθήνα. Η Αλίκη όμως αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι το σχέδιο τους δεν λειτουργεί ή ακόμα χειρότερα ότι μπορεί καν να μην υπάρχει. Ο Πέτρος αντιλαμβάνεται την συναισθηματική απομάκρυνσή της ως μια σιωπηρή αποδοκιμασία για αυτά που δεν μπορεί να προσφέρει. Η απόσταση ανάμεσά τους μεγαλώνει επικίνδυνα κι οι δυο τους κινδυνεύουν να παγιδευτούν σε έναν ιστό από ψέματα που οι ίδιοι έφτιαξαν.
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Τι άνθρωποι γινόμαστε όταν καλούμαστε να αλλάξουμε; Οι βίαιες αλλαγές, ο τρόπος που συμβαίνουν και o αντίκτυπος τους, είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μου. Διάφορες συνθήκες μας ωθούν πολλές φορές σε νέες άγνωστες καταστάσεις, συνήθως απρόθυμα αλλά και αναπόφευκτα, μπορεί να κληθούμε να αφήσουμε το σπίτι μας, τη χώρα μας, να μείνουμε χωρίς δουλειά, χωρίς οικονομική ευχέρεια, χωρίς κάποιον που αγαπάμε. Διαθέτουμε άραγε τις απαραίτητες δεξιότητες για να αντιμετωπίσουμε μια εντελώς άγνωστη πραγματικότητα; Και πώς τελικά την διαχειριζόμαστε; Στο All The Pretty Little Horses, οι ήρωες αναζητούν νέα ταυτότητα. Η πορεία τους προς αυτή μοιάζει σχεδόν με ενός είδους υπαρξιακό θρίλερ, το οποίο δεν βασίζεται στο παραδοσιακό ερώτημα του «ποιος είναι ο δολοφόνος;», αλλά εστιάζει στην τρομακτική, άγνωστη πραγματικότητα των ανθρώπων, σε μια αντιπαράθεση με τον εαυτό τους και πώς τελικά είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν την αλήθεια τους – ή όχι. Η ταινία όμως αφορά έντονα και τη συντροφικότητα. Η ιστορία ξεκινά ακριβώς στο σημείο που οι ήρωες έχουν σχεδόν εξαντλήσει την υπομονή και τα ψυχικά τους αποθέματα. Μέσα από αντίθετες ψυχικές κατευθύνσεις, το ζευγάρι καλείται να ανακαλύψει τι τους κρατά μαζί, να ανακαλύψει αν διαθέτει κάτι πιο πολύτιμο από όλα αυτά που νιώθουν ότι έχουν χάσει. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η απόφαση να μείνουν μαζί ή όχι γίνεται μια μάχη που πρέπει να κερδίσουν.


Στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα Ντοκιμαντέρ, ανάμεσα σε 16 ταινίες που διεκδικούν τα μεγάλα βραβεία της κατηγορία συμμετέχει ο «Τέταρτος Χαρακτήρας» της Κατερίνας Πατρώνη, το οποίο έκανε τη παγκόσμια πρεμιέρα του στα πλαίσια του φετινού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης .

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα ταινιών μικρού μήκους, ανάμεσα σε 10 ταινίες κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του το «Στα Βήματά της» της Αναστασίας Κρατίδη. Η ταινία ακολουθεί μια γυναίκα που βρίσκεται σε πρόγραμμα κοινωνικής επανένταξης και πιάνει δουλειά ως συλλέκτης γάλακτος σε μια αγροτική φυλακή στην οποία βρίσκεται ο γιος της, τον οποίο προσπαθεί να επαναπροσεγγίσει μετά από χρόνια απουσίας της. Η ταινία συμμετέχει και στο διαγωνιστικό τμήμα του 43ου Φεστιβάλ Δράμας. Να σημειωθεί μάλιστα ότι στην τριμελή επιτροπή που θα αποφασίσει για τα βραβεία της συγκεκριμένης κατηγορίας συμμετέχει ο σκηνοθέτης και υπεύθυνος του σπουδαστικού τμήματος του Φεστιβάλ Δράμας, Θανάσης Νεοφώτιστος.

Τέλος, στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Σπουδαστικών Ταινιών, ανάμεσα σε 15 ταινίες, συμμετέχει το «Η Γυναίκα του Λωτ» του Παναγιώτη Στεργιανού, η απολυτήρια εργασία του στη Σχολή Σταυράκου όπου και σπούδασε σινεμά, μια πειραγμένη ανάγνωση του κεφαλαίου 19 της «Γενέσεως».

Ηρώ Εμμανουήλ

Εθισμένη στην τέχνη του σινεμά με αδυναμία στον παλιό καλό βωβό κινηματογράφο… Mη τρομάζετε όμως, βλέπω και καινούριες ταινίες και ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου για κάθε μία από αυτές… Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αρκετές!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *