TV - ΣΕΙΡΕΣTV Κριτικές

Frequency: Το time travel μέσα από έναν παλιό ασύρματο

frequency-tvseries-001

Μια ντετέκτιβ το 2016 επικοινωνεί με τον νεκρό πατέρα της στο 1996, ακριβώς είκοσι χρόνια πριν, μέσω ενός παλιού ασύρματου. Το Frequency, η νέα σειρά του CW, προσφέρει μια εναλλακτική εκδοχή του time travel και αμφίρροπης σχέσης πομπού και δέκτη. Δεν έχουμε όμως εδώ κάποια πύλη ή μηχάνημα που να τηλεμεταφέρει χρονικά ανθρώπους, παρά έναν παλιό ασύρματο που μεταφέρει μοναχά τη φωνή… Πατέρας και κόρη θα βοηθάνε με αυτόν τον παράδοξο τρόπο ο ένας τον άλλο στην εξιχνίαση εγκλημάτων.

«Έλα μπαμπά, η κόρη σου είμαι, σου μιλάω από τον παλιό σου ασύρματο, από το μέλλον, είκοσι χρόνια μετά»… πόσο πιστευτό μπορεί να είναι αυτό;

Βασισμένο στην ομότιτλη ταινία του 2000, με τους Ντένις Κουέιντ και Τζιμ Καβλιέζερ, με παρόμοιο σενάριο, όπου ένας νεαρός αστυνομικός μιλά μέσω ενός παλιού ασύρματου, με τον πατέρα του, αυτή τη φορά πυροσβέστη, 30 χρόνια πίσω και προσπαθούν από κοινού να αλλάξουν παρελθόν και μέλλον.

frequency-tvseries-000-posterΣαν υπόθεση, η σειρά ακούγεται σίγουρα αρχικά αστεία και χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση, όμως τελικά μάλλον ξεπερνά τις προσδοκίες, είναι ωραία σκηνοθετημένη και υπόσχεται μπόλικη πλοκή. Φυσικά, η συνειδητοποίηση ότι η κόρη μιλά με το νεκρό πατέρα της και του πατέρα στα 90’s που μιλά με την κόρη του πολλά χρόνια μετά, είναι κάτι που ξεπερνιέται αρκετά εύκολα και γρήγορα. Αλλά με αυτό ως δεδομένο, η σειρά χτίζει ωραία τη δράση της σε δυο χρόνους, με κοινούς χαρακτήρες πριν και μετά εικοσαετίας. Ο πατέρας, μυστικός αστυνομικός, που κανονικά πέθαινε δυο μέρες μετά και κατηγορήθηκε ως βρώμικος, έχει την ευκαιρία να επιβιώσει αλλά και να καθαρίσει το όνομα του. Από την άλλη, κάθε αλλαγή που συμβαίνει στο 1996 επηρεάζει άμεσα το παρόν του 2016, θυμίζοντας αρκετά την πλοκή της αγαπημένης σειράς μεταφυσικών ταινιών, το «Φαινόμενο της Πεταλούδας» (the Butterfly Effect). Έτσι, η κόρη στη σύγχρονη εποχή συνεχίζει να έχει τις παλιές αναμνήσεις, αποκτά όμως και νέες αναμνήσεις, της παράλληλης πραγματικότητας, αποτέλεσμα των αλλαγών. Οι αλλαγές αυτές, όμως δεν θα είναι πάντα ευχάριστες!

Πολύ ενδιαφέροντες χαρακτήρες από τους δυο νεαρούς πρωταγωνιστές, ο καθένας στο χρόνο του, ο πατέρας Φρανκ (Ράιλι Σμιθ) το 1996 και η πανέμορφη Ρέιμι (Πέιτον Λιστ) στο 2016. Την κυρίως τηλεοπτική Πέιτον Λιστ, είδαμε λίγο στον περσινό κύκλο του the Flash, ως την Λίζα, αδερφή του Captain Cold (Γουένγουορθ Μίλερ του Prison Break) ή the Golden Glider. Η ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα του πρώτου επεισοδίου οφείλεται κατά πολύ και στον σκηνοθέτη Μπραντ Άντερσον, που έχει σκηνοθετήσει τα Άγρυπνος (Machinist), the Call (με την Χάλι Μπέρι) και Transsiberian.

frequency-tvseries-002Μια τηλεοπτική υπόθεση εγκλήματος συχνά είναι δύσκολη από μόνη της να λυθεί, φανταστείτε πόσο μάλλον εδώ, που τα δεδομένα συνεχώς αλλάζουν. Σχεδόν κάθε φορά που η Ρέιμι θα μιλήσει στον πατέρα της Φρανκ στο παρελθόν, θα αλλάξει μια μικρή παράμετρο της παγκόσμιας συνάρτησης, αλλοιώνοντας ταυτόχρονα το δικό της παρόν. Έτσι, στο πρώτο επεισόδιο βοηθά τον πατέρα της να σωθεί από βέβαιο θάνατο, όμως ανακαλύπτει ότι στη νέα πραγματικότητα δεν έχει σχέση με το σύντροφο της Ντάνιελ, ενώ η μητέρα της έχει απαχθεί και βρει τραγικό θάνατο από κατά συρροή δολοφόνο. Και ενώ η πρώτη παράμετρος δε μας ενδιαφέρει και πολύ, μιας που ο Ντάνιελ Μπονζούρ (γνωστός και ως Έιντεν του the Walking Dead) δεν γεμίζει το μάτι για ταίρι της Ρέιμι (Πέιτον Λιστ), ο πόνος του χαμού της μητέρας είναι μεγάλος, ενώ ξεδιπλώνει την υπόθεση του Τόμας Γκοφ, που βρίσκεται σε εξέλιξη τόσο το ’96 όσο και το ’16.

Η σειρά ως τώρα έβγαλε στον αέρα το πιλοτικό πρώτο και το δεύτερο επεισόδιο της, ενώ ο πρώτος κύκλος της θα έχει εννέα επεισόδια.

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *