TV - ΣΕΙΡΕΣTV Κριτικές

Game of Thrones S06E10: Ο χειμώνας έφτασε

Με ένα φινάλε σεζόν με όλη τη σημασία της λέξης (παλιά θέματα φαίνεται να κλείνουν, νέα θέματα έρχονται στο προσκήνιο), το τελευταίο επεισόδιο της 6ης σεζόν του Game of Thrones -με χορταστική διάρκεια μεγαλύτερη των 60 λεπτών- μάς βάζει σε full mode για την 7η σεζόν.

(προσοχή το κείμενο περιέχει spoilers)

Η έναρξη του επεισοδίου «The Wind of Winter» είναι ίσως η καλύτερη που έχουμε δει στo Game of Thrones τα τελευταία χρόνια. Χρησιμοποιώντας μουσική (το Light of the Seven) το επεισόδιο ξεκινά με τη δίκη του Λόρας Ταϊρέλ και της Σερσέι Λάνιστερ να έχει στηθεί στο «αρχηγείο» της Σέχτας. Ωστόσο, κι ενώ ο Λόρας κηρύσσει την μεταμέλειά του, η Σερσέι δεν είναι πουθενά και το «Βουνό» εμποδίζει τον νεαρό βασιλιά Τόμεν να πάει στη δίκη. Φανταζόμαστε ότι η Σερσέι κάτι σχεδιάζει, ενώ έχει φορέσει και σχεδόν «πολεμική» περιβολή. Υπό τους ήχους πάντα του Light of the Seven βλέπουμε το σχέδιό της να ξετυλίγεται, έναν νεαρό ακόλουθο της Σέχτας να ανακαλύπτει το «υγρόν πυρ» και το κτίριο των πιστών να γίνεται στάχτη (ενώ μεταξύ άλλων, το κοινό λέει αντίο και στην Μάρτζερι).

got010001

Η Σερσέι, μην έχοντας τίποτα να χάσει, αποδεικνύει για ακόμα μία φορά ότι είναι πολύ επικίνδυνη και ότι δεν σκοπεύει να σταματήσει μπροστά σε τίποτα και κανέναν. Εν μέρει υποθέτει τη στάση που θα κρατήσει ο γιος της (σε μία άλλη υπέροχη σκηνή βλέπουμε ένα παράθυρο με θέα το King’s Landing, τον νεαρό Τόμεν να κοιτά έξω από αυτό και στη συνέχεια να πηδά προς τον θάνατό του). Η Σερσέι μοιάζει σχεδόν ψυχρή και λίγη από την τρέλλα του «Mad King» βλέπουμε και στο δικό της βλέμμα. Αργότερα, προς το τέλος του επεισοδίου, αξίζει να παρατηρήσει κανείς και το βλέμμα που της ρίχνει ο Τζέιμι Λάνιστερ: είναι ένα βλέμμα ανησυχίας για την… «τρελή βασίλισσα».

cersei

Στο Γουίντερφελ η μάχη έχει τελειώσει και τα δύο «αδέλφια» Τζον Σνόου και Σάνσα Σταρκ συζητούν για το ποιος θα μείνει στην κρεβατοκάμαρα της μαμάς και του μπαμπά (άρα ποιος θα διοικήσει το Γουίντερφελ). Ο Τζον Σνόου ισχυρίζεται ότι θα πρέπει να είναι η Σάνσα εκείνη που θα διοικεί τον Βορρά, καθώς εξαιτίας των κινήσεών της κατέκτησαν πάλι το σπίτι τους και επειδή ο ίδιος είναι ένας «μπάσταρδος». Εκείνη διαφωνεί. Στη συνέχεια, σε μία συζήτηση της Σάνσα με τον Λιτλφίνγκερ, αυτός της εκμυστηρεύεται ένα όνειρό του: να καθίσει στον Iron Throne με εκείνη ως βασίλισσα στο πλευρό του. Δεν διστάζει να της βάλει και «φιτιλιές» για το πώς εκείνη θα πρέπει να είναι αυτή που θα κάνει κουμάντο και όχι ο Τζον Σνόου.

Κι ενώ -όπως διαπιστώνουν τα δύο αδέλφια- «ο χειμώνας έχει φτάσει» και τον χειμώνα τον φέρνουν οι White Walkers, ο Μπραν μαθαίνει μία σημαντική πληροφορία από τον ζόμπι – θείο του: ότι στο Τείχος έχουν χαραχθεί ισχυρά ξόρκια και ότι όσο αυτός στέκει οι White Walkers δεν θα μπορούν να περάσουν (να υποθέσουμε ότι κάποια στιγμή το Τείχος θα πέσει;)

Και μπορεί ο Τζον να μην γνωρίζει πολλά για την καταγωγή του, το κοινό όμως μαθαίνει αυτό που περίμενε όλη τη σεζόν να μάθει: ο Τζον δεν είναι γιος του Νεντ Σταρκ, αλλά της αδελφής του Λυάννα Σταρκ. Το μαθαίνουμε σε όραμα του Μπραν όπου βλέπουμε τον νεαρό Νεντ να δίνει μια υπόσχεση στην ετοιμοθάνατη Λυάννα. Το πρόσωπο του μωρού Τζον μετατρέπεται σε εκείνο του ενηλίκου Τζον, όπου στην αίθουσα συσκέψεων οι Οίκοι δηλώνουν στον «μπάσταρδο» πίστη, φωνάζοντας: «Ζήτω ο Βασιλιάς». Εξαιρετικά ενδιαφέρον και το δεύτερο βλέμμα του επεισοδίου, εκείνο του Λιτλφίνγκερ προς την Σάνσα. Λέτε να τα «τσουγκρίσουν» τα δυο αδέλφια στην επόμενη σεζόν;

got010002

Ο Σαμ και η Τζίλι φτάνουν στο Ολντάουν (που όπως διαπίστωσε ο Gimli πολύ σωστά μοιάζει με την Αλεξάνδρεια, όπου υπήρχε άλλωστε η μεγάλη βιβλιοθήκη) και ανάμεσα στις σειρές των βιβλίων οι φήμες θέλουν να ανακαλύπτει το μυστικό που θα βοηθήσει στην εξάλειψη των White Walkers.

Όσο για την Άρυα Σταρκ, εκείνη έχει τελειώσει πια με τον Οίκο του Άσπρου και του Μαύρου και στο φινάλε του επεισοδίου βλέπουμε ότι έχει φορέσει ένα άλλο προσωπείο για να πλησιάσει τον Γουόλντερ Φρέι και να τον δολοφονήσει. Η σκηνή της δολοφονίας του -αφού η ίδια δηλώνει ότι προηγήθηκε η δολοφονία και η μετατροπή σε κρεατόπιτα των γιων του- είναι άκρως ανησυχητική. Φαίνεται πως και η Άρυα έχει καταληφθεί από δολοφονικό αμόκ.

Εν τω μεταξύ, η Λαίδη Ταϊρέλ, έχοντας χάσει παιδιά και εγγόνια, αποφασίζει να συμμαχήσει με τα Φίδια της Άμμου του Ντορν για να εκδικηθούν την Σερσέι. Αποκαλύπτεται ότι αυτό ήταν και το μυστικό σχέδιο του Βάρις που είχε φύγει άρον άρον από το Μιρίν.

got010003

Το κοινό είπε αντίο και σε έναν ακόμα χαρακτήρα: Η Ντενέρις αφήνει πίσω της τον Νταάριο και του αποκαλύπτει ότι στη Δύση που πάει ίσως χρειαστεί να παντρευτεί για να ενισχύσει τη θέση της. Αργότερα, λέει στον Τίριον ότι το χειρότερο ήταν ότι εγκατέλειψε έναν άνδρα που την αγαπούσε και η ίδια δεν αισθάνθηκε τίποτα. Η Ντενέρις ανακηρύσσει τον Τίριον «Hand of the Queen» και ελπίζουμε στον επόμενο κύκλο να έχει μεγαλύτερο ρόλο από το να κάθεται όλη μέρα σε μία αίθουσα.

image_1467060700_41539231

Το φινάλε τελειώνει άκρως εντυπωσιακά: η Ντενέρις με τον Τίριον στο πλευρό της και τους Θίον και Γιάρα Γκρεϊτζόι, μαζί με τον ισχυρό στρατό της, πλέουν προς τη Δύση, ενώ οι δράκοι πετούν πάνω από το κεφάλι της.

Ο χειμώνας έφτασε, αλλά η Ντενέρις φέρνει τη φωτιά.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *