ΘΕΜΑΤΑΚαρουζέλΣυνεντεύξεις

ΓΚΕΡΑΡΝΤΟ ΕΡΕΡΟ: ΤΗΝ ΒΡΑΔΙΑ ΤΩΝ ΟΣΚΑΡ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ

Συναντήσαμε τον σκηνοθέτη Γκεράρντο Ερέρο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας με αφορμή την προβολή της τελευταίας του ταινίας ΟΜΑΔΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ και συζητήσαμε παρουσία της παραγωγού αλλά και συζύγου του Μαριέλλα Μπεζούφσκι. Εμφανίστηκαν και οι δύο ενθουσιασμένοι με την προβολή της ταινίας τους στην Αθήνα και μάλιστα επαίνεσαν τον θεσμό του θερινού κινηματογράφου, μιας και όπως δήλωσαν αν και έχουν ξαναβρεθεί σε ανοιχτούς κινηματογράφους ανα τον κόσμο, δεν έχουν δει πιο όμορφους χώρους.

-Η ΟΜΑΔΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ δηλώσατε πως δεν είναι κωμωδία αλλά ένα δράμα με χιούμορ. Προτείνει τελικά μία συγκεκριμένη στάση ζωής η ταινία απέναντι σε σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι;

Μακάρι να είχα τόσο χιούμορ και εγώ όπως οι ήρωες της ταινίας μιας και το χιούμορ είναι το καλύτερο όπλο για να αντιμετωπίσουμε τα πάντα. Και αυτό είναι που με ενθουσίασε όταν είδα την θεατρική παράσταση η οποία είναι σαφέστατα πιο κωμωδία από την ταινία. Η Μαριέλα βέβαια ως παραγωγός ήθελε να είναι η ταινία κωμωδία για να έχει καλύτερη αντιμετώπιση, εγώ όμως ήθελα να δώσω μία πιο σκοτεινή ματιά στην ταινία.

-Πως χειριστήκατε ως σκηνοθέτης τον κλειστό χώρο που επιβάλλει το σενάριο της ταινίας προκειμένου να αποφευχθεί η στατικότητα;

Δεν περιορίστηκα καθόλου. Ο χώρος είναι μία γκαλερί τέχνης που διαμορφώσαμε με τρόπο για να ταιριάζει στην ταινία. Χρησιμοποίησα μία μόνο κάμερα, με διαφορετικές γωνίες λήψης, μεγάλα πλάνα διάρκειας 6 εώς δέκα λεπτών κάτι που μου ενίσχυσε την δημιουργικότητα. Το σκηνικό ήταν έτοιμο δέκα μέρες πριν την ταινία οπότε έκανα τις πρόβες μου, κάτι που θεωρώ απολύτως απαραίτητο. Με αυτόν τον τρόπο πέτυχα πιστεύω την κινηματογραφικότητα της ταινίας και απέφυγα την στατικότητα.

-Συντονίσατε και τους έξι ηθοποιούς σας με υποδειγματικό τρόπο. Τους καθοδηγούσατε ή τους αφήσατε χώρο για αυτοσχεδιασμό;

Οι ηθοποιοί συμμετείχαν και στην συγγραφή του σεναρίου. Ναι, κάναμε πρόβες και μάλιστα πολλές. Κάθε ημέρα μία με δύο ώρες πριν την έναρξη των γυρισμάτων, είχαμε τον χρόνο για να κάνουμε πρόβες αλλά και να προσθέσουμε πράγματα στους διαλόγους. Μία πολύ δημιουργική διαδικασία που μάλλον θα επαναλάβω. Φυσικά και τους άφηνα να αυτοσχεδιάσουν, εάν έβλεπα πως ο αυτοσχεδιασμός λειτουργεί, το κράταγα. Δεν έκοβα τίποτα στο γύρισμα, ούτως ή άλλως εγώ έβλεπα τα πάντα μετά στο μοντάζ. Στα πλάνα μεγάλης διάρκειας δεν μπορούσα να πω ”cut”.

-Τα σκηνικά και η καλλιτεχνική διεύθυνση της ταινίας ήταν καθαρά δική σας επιλογή ή δουλειά του art director;

Είναι και των δύο. Διάλεξα μία νέα art director που δεν είχε ξανακάνει ταινία και της έδωσα το πράσινο φως. Όμως προσωπικά εγώ διάλεξα τους πίνακες που βλέπουμε στην ταινία, καθώς και τα έπιπλα για τα οποία έκανα έρευνα σε πολλά μαγαζιά για να βρω αυτά που ακριβώς ήθελα.

-Ποια είναι η σχέση σας με την ψυχοθεραπεία στην εποχή μας; Την θεωρείτε απαραίτητη και αναγκαστική; (απηύθυνα την ερώτηση και στην παραγωγό)

ΜΑΡΙΕΛΑ : Έρχομαι από την Ουρουγουάη. Εκεί ο κόσμος κάνει ψυχοθεραπεία πολύ περισσότερο από ότι στην Ισπανία. Ένας Γάλλος φίλος μας λέει πως τελικά ο Φρόυντ δεν κατάφερε να περάσει τα Πυρηναία όρη και να φτάσει στην Ισπανία (γελάει)

ΓΚΕΡΑΡΝΤΟ: Είναι κάτι εντελώς προσωπικό για τον καθένα

Υπήρξατε παραγωγός της ταινίας ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ που κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2009. Είχατε ανέβει και στην σκηνή μαζί με τον σκηνοθέτη. Πείτε μας για την εμπειρία σας την βραδιά της απονομής.

(Γελάνε και οι δύο και φαίνεται ξεκάθαρα πως τους ξύπνησα έντονες αναμνήσεις)

Γκερ΄άρντο: Θα σου πω κάτι που δεν το έχω πει πουθενά. Την βραδιά της απονομής καθόμουν στην πλατεία με την Μαριέλλα αλλά οι υπόλοιποι συντελεστές κάθονταν τρεις ορόφους πιο πάνω. Δεν είχαμε την παραμικρή υπόνοια πως θα κερδίζαμε το Όσκαρ. Σε κάθε διάλλειμα, η Μαριέλλα σηκωνόταν και πέρναγε για να φωνάξει και να μιλήσει με το υπόλοιπο team της ταινίας. Δίπλα μας κάθονταν ένας μεγάλος παραγωγός του Χόλυγουντ, ο παραγωγός του Αμαντέους, της Φωλιάς του Κούκου και του Άγγλου Ασθενή. Εκνευρισμένος που η Μαριέλλα συνέχεια τον σήκωνε, γυρνάει και μου λέει ” Εάν η γυναίκα σου ξαναπεράσει από μπροστά μου, θα την καθίσω κάτω”. Με ρώτησε για ποια ταινία ήμασταν εκεί. και όταν του είπα ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ μου είπε ”Θα νικήσετε!” του απάντησα πως δεν υπάρχει περίπτωση και μου είπε ”Ετοιμάσου. Έχω το κριτήριο του Χόλυγουντ και σας έχω ψηφίσει”. Και τελικά κερδίσαμε και ήταν μία φανταστική εμπειρία.

Μαριέλλα: Ήταν μια καταπληκτική βραδιά. Θυμάμαι κάθε φορά που σηκωνόμασταν, κάποιος extra έπρεπε να κάτσει στην θέση μας, τον Γκεράρντο να κάθεται σε λάθος θέση και να τον σηκώνει η Λωρίν Μπακόλ, να μπερδεύουμε τις διαδρομές και όταν πήγαμε να ανεβούμε για το Όσκαρ, οι υπεύθυνοι ασφάλειας να μας μπερδεύουν με extras και να μην μας αφήνουν να ανεβούμε στην σκηνή!

Ο Γκεράρντο Ερέρο είναι Ισπανός σκηνοθέτης και παραγωγός. Από τότε που ίδρυσε την Tornasol το 1987, έχει κάνει παραγωγή σε περισσότερες από 175 ταινίες μεγάλου μήκους, πολλά ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές, ενώ έχει επίσης σκηνοθετήσει 17 ταινίες. Οι ταινίες του έχουν διαγωνιστεί στα Φεστιβάλ Βερολίνου και Σαν Σεμπαστιάν και έχουν κερδίσει, μεταξύ άλλων, το Χρυσό “Biznaga” καλύτερης ταινίας και το Αργυρό “Biznaga” καλύτερης σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ της Μάλαγα. Έχει αναλάβει την παραγωγή επιτυχημένων ταινιών, όπως Το Μυστικό στα Μάτια Της που κέρδισε Oscar Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας το 2009 και το Ο Άνεμος Χορεύει στο Κριθάρι που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών το 2006.

Η ταινία ΟΜΑΔΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ προβάλλεται στις αίθουσες από 18 Ιουλίου σε διανομή CINOBO αλλά και με ειδικά previews 16 & 17 Ιουλίου στο Cine Paris στις 21:00 

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *