ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΝΘΙΜΟΣ: ΕΧΩ ΤΟ FINAL CUT ΣΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΟΥ
Σε μία συνέντευξη τύπου που έγινε για τους δημοσιογράφους την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο ”Μεγάλη Βρετανία΄΄ με αφορμή την ταινία POOR THINGS, ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος μας μίλησε για την ταινία του, λίγες ημέρες πριν αρχίσει να προβάλεται και στις ελληνικές αίθουσες. Στην συνομιλία που είχε με τους δημοσιογράφους και την οποία συντόνιζε ο κριτικός κινηματογράφου και επικεφαλής του προγράμματος Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Γιώργος Κρασακόπουλος, ο Γιώργος Λάνθιμος σε εύθυμη διάθεση απάντησε σε ερωτήσεις και εξήγησε την διαδικασία της παραγωγ΄ής, το πως συνεργάστηκε με τους ηθοποιούς αλλά και για τα τεχνικά μέρη της ταινίας. Υπενθυμίζουμε πως στην ταινία πρωταγωνιστούν η Έμμα Στόουν, ο Γουίλεμ Νταφόε και ο Μαρκ Ράφαλο και είναι ήδη βραβευμένη στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας με τον Χρυσό Λέοντα, αποτελώντας ένα από τα μεγάλα φαβορί για τα βραβεία Oscar, ακόμα και στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας.
Για τα μηνύματα που θέλει να περάσει η ταινία στο κοινό ο σκηνοθέτης τόνισε πως δεν του αρέσει να αναλύει και να εξηγεί διότι έτσι θα περιόριζε τον τρόπο με τον οποίο ο κάθε θεατής θα δει την ταινία. Κάποια θέματα είναι προφανή και κάποια άλλα τα καταλαβαίνουν λιγότεροι άνθρωποι. Πολλές φορές αυτό παρεξηγείται αλλά το τι θα αντλήσει ο καθένας από την ταινία καμμιά φορά είναι πιο σημαντικό από αυτό που θέλει να δείξει ο ίδιος
Για το ότι η ταινία είναι παραγωγή της FOX SEARCHLIGHT η οποία αγοράστηκε από την DISNEY και πως κατά κάποιο τρόπο έκανε μια ταινία DISNEY, μας είπε πως για τον ίδιο δεν άλλαξε κάτι εφόσον και η ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ είχε γίνει με τον ίδιο τρόπο και ήδη είναι έτοιμη και η επόμενη ταινία του KINDS OF KIDNESS που βρίσκεται στο μοντάζ, υπήρξε η καθιερωμένη συνεργασία με την FOX, η οποία έκανε την χρηματοδότηση και από εκεί και πέρα υπήρξαν συζητήσεις με τους ανθρώπους που συνεργάζεται αλλά ούτως ή άλλως ο ίδιος έχει το final cut για τις ταινίες που κάνει.
Για την διασκευή του μυθιστορήματος στο οποίο βασίστηκε η ταινία και πως εμπνεύστηκε τους κόσμους που περιγράφει στα ταξίδια της πρωταγωνίστριας του, μας είπε πως είχε διαβάσει το βιβλίο το 2011 και απορούσε πως δεν είχε γίνει ακόμα ταινία (κάτι που μετά κατάλαβε και ο ίδιος τον λόγο), αλλά προτίμησε να πει την ιστορία της Μπέλα Μπάξτερ από την δικιά της οπτική γωνία (κάτι που δεν συμβαίνει στο βιβλίο) οπότε άφησε πίσω το βικτωριανό στοιχείο που επικρατεί στο μυθιστόρημα. Οπότε φτιάχτηκαν τα σκηνικά και ακολούθησε η πρόσθεση των εφέ.
Για το ενδυματολογικό κομμάτι και τα κοστούμια της Χόλι Γου΄αντινγκτον την οποία και χαρακτήρισε άκρως δημιουργική, μας είπε πως ήταν από τα πρώτα πράγματα που έγιναν για την ταινία (οι πρώτες δοκιμές μάλιστα είχαν γίνει στην ίδια αίθουσα που γινόταν η συνέντευξη τύπου) , και πως γρ΄΄ηγορα εγκατέλειψαν την ιδέα να μοιάζουν τα κοστο΄ύμια σε γλυπτά διότι δυσκόλευαν τους ηθοποιούς και κυρίως την πρωταγωνίστρια. Η ιδέα τελικά ήταν τα κοστούμια να συνδέονται άμεσα με την πορεία της πρωταγωνίστριας και την εξέλιξη της (το σορτσάκι-βρακί-πάνα μέχρι το λάτεξ υλικό στον οίκο ανοχής του Παρισιού, ακόμα και το παλτό στις διαλέξεις που παρακολουθεί) αλλά κυρίως με τα στοιχεία της ταινίας και πως αυτά ενδυναμώνουν την ιστορία της ταινίας.
Για το ότι συνεργάζεται πρώτη φορά στην μουσική με τον Τζέρσκιν Φέντριξ, αποκάλυψε πως είχε ακούσει το πρώτο του άλμπουμ και πως αν και ποπ ήταν τελείως αντισυμβατικό και ενστικτωδώς ένοιωσε πως θα μπορούσε να λειτουργήσει ο τρόπος που κάνει μουσική με το πως κάνει ο ίδιος ταινίες. Γνωρίστηκαν και ο Φέντριξ εφόσον είχε διαβάσει το σενάριο, ξεκίνησε να γράφει μουσικ΄ή πριν καν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της ταινίας, τα οποία τα άκουγε, συζητούσαν για το τι ακριβώς χρειάζονταν κάθε φορά, και έτσι στην διαδικασία του μοντάζ είχε μία ολόκληρη βιβλιοθήκη μουσικής. Ο Φέντριξ είχε σπουδάσει κλασική μουσική και έτσι το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό και γι αυτό συνεργάστηκαν και στην επόμενη ταινία το KINDS OF KINDNESS, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.
Για το αν δίνει οδηγίες στους ηθοποιούς και τον τρόπο που δουλεύει μαζί τους είπε πως όσο παράξενο και αν ακούγεται δεν τους λέει τίποτα, δεν αναλύουν τους χαρακτήρες αλλά προτιμάει τον πρακτικό τρόπο. Εφ΄όσον οι ηθοποιοί αντιλαμβάνονται την ιδιαίτερη περίπτωση του σεναρίου, δουλεύουν κάνοντας διάφορες ασκήσεις θεατρικές και σωματικές, γνωρίζοντας έτσι ο ένας τον άλλον και έρχονται κοντά στις πρόβες. Μετά έχει να κάνει με τους ηθοποιούς που είναι εξαιρετικοί. Συνειδητά προσπαθεί να μην συζητά με τους ηθοποιούς για τον χαρακτήρα που υποδύονται, ώστε να μπορεί ως σκηνοθέτης να κρατάει απόσταση και να κρίνει σωστά αν κάτι λειτουργεί ή όχι κινηματογραφικά.
Για το γιατί παρέλειψε την Αθήνα στην ταινία τόνισε πως στο βιβλίο ούτως ή άλλως η Αθήνα εμφανίζεται μόνο σε μία καρτ ποστάλ που στέλνει η Μπέλα γράφοντας πως ο Παρθενώνας είναι ακόμα κατεστραμμένος
Για το εάν θα μπορούσε μέρος της ταινίας να γυριστεί στην Ελλάδα ήταν κατηγορηματικός πως όχι δεν θα μπορούσε. Εκτός από την διαδικασία της χρηματοδότησης, δεν υπάρχει καν στούντιο στην Ελλάδα, ούτε η τεχνικ΄ή γνώση ή εμπειρία δημιουργίας τέτοιων σκηνικών, οπότε το ενδεχόμενο αποκλείστηκε άμεσα.
Για το εάν η επιλογή του να φύγει στο εξωτερικό ήταν η σωστή υποστήριξε πως αν και δεν παίζει ρόλο τώρα πλέον για την καριέρα του το που βρίσκεται, αυτό τον βοήθησε να κάνει τις αγγλόφωνες ταινίες που ήθελε και πως όταν πριν 10 χρόνια περίπου ήθελε να κ΄ανει το POOR THINGS, αν και υπήρχε θέρμη από την επιτυχία του ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ, όλοι φοβόντουσαν γιατί πίστευαν πως ήθελε να κάνει κάτι σαν τον ΑΣΤΑΚΟ. Ευτυχώς όμως οι συνθήκες και οι εποχές άλλαξαν και έτσι ΄έγινε η ταινία πραγματικότητα.
Η ταινία θα κυκλοφορήσει 1 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους στις Ελληνικές αίθουσες (ειδικές προβολές σε συγκεκριμένους κινηματογράφους 26 και 27 Δεκεμβρίου)