ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Τζέισον Μπορν

2popcorn

Ο Τζέισον Μπορν (Ματ Ντέιμον) κάνει την επανεμφάνισή του και στην CIA εμφανίζονται δύο τάσεις. Εκείνη που εκπροσωπεί ο διευθυντής της υπηρεσίας, Ρόμπερτ Ντιούι (ο οποίος θέλει πάση θυσία νεκρό τον Μπορν) και εκείνη που αναδύεται μέσω της Χέδερ Λι, ειδική στις κυβερνοεπιθέσεις (τον πρώτο ερμηνεύει ο Τόμι Λι Τζόουνς, τη δεύτερη η Αλίσια Βικάντερ). Η Λι πιστεύει ότι μπορεί να φέρει πίσω στην υπηρεσία τον Μπορν, την κατάλληλη στιγμή. Ο πρώην πράκτορας, όμως, βασανίζεται από νέες αποκαλύψεις: όταν η Νίκι Πάρσονς εμφανίζεται στην Αθήνα με ένα στικάκι που περιέχει πληροφορίες για το παρελθόν του Μπορν και για τον πατέρα του.

126187-bourne

Κάμερα στο χέρι, νευρική σκηνοθεσία, έμφαση στον κεντρικό πρωταγωνιστή: ο Πολ Γκρίνγκρας αναλαμβάνει και πάλι τα ηνία του Μπορν (μετά το μικρό διάλειμμα με την Κληρονομιά του Μπορν του Τόνι Γκιλρόι με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Ρένερ) και προσφέρει όλα αυτά στα οποία μάς έχει συνηθίσει. Εντυπωσιακές και «βρώμικες» σκηνές γεμάτες από κυνηγητά και μάχες σώμα με σώμα.

Το σενάριο είναι κάτι λιγότερο από υποτυπώδες. Ο Τζέισον Μπορν λαμβάνει κάποια καινούρια στοιχεία και συνεχίζει την πορεία προς την εκδίκηση. Η υπόθεση συνοψίζεται στη μία γραμμή, αλλά δεν είναι αυτή που έχει σημασία. Σημασία για τον Γκρίνγκρας είναι να αναδειχθεί η διαφορά της παλιάς σχολής από την καινούρια (η πρώτη θέλει κατά μέτωπον επίθεση, η δεύτερη παρασκηνιακές κινήσεις). Η Αλίσια Βικάντερ είναι ιδανική στο να ερμηνεύσει αυτόν τον ρόλο (και υπέροχο ήταν και το γεγονός ότι σε όλη την ταινία την βλέπαμε με το κλιπ στα μαλλιά της -επιτέλους και μία γυναίκα σε θέση ισχύος που δεν προσπαθεί να σαγηνεύσει, αλλά κάνει απλά και σωστά τη δουλειά της).

bourne

Ωστόσο, παρά τις αναφορές στην υπόθεση NSA (η CIA προσπαθεί να αναπτύξει ένα πρόγραμμα που θα παρακολουθεί τους πάντες), η ταινία δεν καταφέρνει να μην κουράσει με τη συνεχή δράση της. Κι ενώ η σκηνή δράσης στην «Αθήνα» (σε εισαγωγικά γιατί η ταινία γυρίστηκε στην Τενερίφη) είναι εντυπωσιακή -και μάλιστα η παραγωγή «κλέβει» πολύ έξυπνα και θα πείσει τους μη έχοντες μεγάλη γνώση της ελληνικής πρωτεύουσας ότι η ταινία γυρίστηκε εδώ, διαθέτει νεύρο, κάθε νέα σκηνή δράσης χάνει κάτι από την έντασή της (ίσως η χειρότερη έρχεται στο τέλος, στην αναμέτρηση ανάμεσα στον Μπορν και τον «Συνεργάτη» (τον ερμηνεύει ο Βενσάν Κασέλ).

bourne-03

Βέβαια, η ταινία δεν εκμεταλλεύεται καθόλου τις διαδηλώσεις στην Αθήνα. Ενώ στην τηλεοπτική σειρά Mr Robot τέτοιου είδους κινητοποιήσεις γίνονται όχημα που εξελίσσουν την πλοκή, στον Μπορν αποτελούν απλά ένα «πολύχρωμο» background για να δοθεί περισσότερη ένταση. Πόσο πιο πλούσιο θα μπορούσε να είναι όμως το φιλμ, αν λάμβανε υπόψη τους λόγους για τους οποίους γίνονται αυτές οι διαδηλώσεις… Κρίμα. Μια χαμένη ευκαιρία.

Οι φαν της σειράς ταινιών θα την παρακολουθήσουν ευχάριστα, σίγουρα, αλλά η ταινία αυτή δεν καταφέρνει να σταθεί στο ύψος της αρχικής τριλογίας, αλλά ούτε και να πει κάτι καινούριο για τον Μπορν. Ίσως ήρθε η ώρα, αυτό το franchise να ολοκληρωθεί σιγά – σιγά…

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *