ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Κάννες 2017, Ημέρα 6η: Ελάφια στην Κρουαζέτ

Το The Killing of a Sacred Deer έγινε trending topic, στην Ελλάδα το δημοσίευμα του Δημήτρη Δανίκα συζητήθηκε, ο Γιώργος Λάνθιμος δίχασε και ενθουσίασε για ακόμα μία φορά και οι συζητήσεις για το εάν μπορεί να βρεθεί στα βραβεία του 70ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών έχουν ξεκινήσει…

O Guardian δίνει στην ταινία τέσσερα αστέρια και γράφει ότι «ο Κόλιν Φάρελ και η Νικόλ Κίντμαν “σκίζουν” στο taboo horror του Γιώργου Λάνθιμου». Πέντε αστεράκια από τον κριτικό της Telegraph, ο οποίος έγραψε ότι  η ταινία είναι «μια τρομερά αμήχανη, δηλητηριώδης, αστεία ελληνική τραγωδία». Έμπνευση για το The Killing of a Sacred Deer  υπήρξε η τραγωδία της Ιφιγένειας. Το Variety γράφει ότι το The Killing of a Sacred Deer αποτελεί «ταινία τέχνης και -αν και ο Λάνθιμος έχει το δικαίωμα να αμφισβητήσει ή να προκαλέσει- η φαινομενικά ψυχρή του προσέγγιση σε ένα απίθανο αίνιγμα κάνει την εμπειρία θέασης της ταινίας αναμφισβήτητη σκληρή». Το The Hollywood Reporter κάνει λόγο για την καλύτερη εμφάνιση της Νικόλ Κίντμαν στην οθόνη (ήδη πολλοί την θέλουν φαβορί για βραβείο), ενώ βρίσκει συγκρίσεις με το σινεμά του Πολάνσκι. Αντίθετη η άποψη του Film Stage, το οποίο γράφει ότι «ακόμη και οι πιο γενναιόδωροι θεατές δεν θα βρουν δικαιολογία για την φαυλότητα που βλέπουμε στην οθόνη, πέρα από καθαρό και απλό σαδισμό». Το Vulture γράφει ότι ο Λάνθιμος «δοκιμάζει τους μυς του για καθαρό τρόμο και αποδεικνύεται αρκετά καλός σε αυτό».

#Redcarpet #Cannes2017 THE KILLING OF A SACRED DEER (MISE À MORT DU CERF SACRÉ) by Yorgos LANTHIMOS #Competition Colin Farrell & Nicole Kidman © L. Venance / AFP

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Festival de Cannes (@festivaldecannes) στις

Στη συνέντευξη Τύπου, ο σκηνοθέτης δεν απέκλεισε να κάνει ξανά  μια ταινία στην Ελλάδα. Απαντώντας σε ερώτηση του Βήματος, ο Έλληνας σκηνοθέτης, είπε: «Ήμουν αρνητικός στο παρελθόν αλλά σήμερα βλέπω ότι το είδος της ελευθερίας που έχω στην χώρα μου δεν το βρίσκω στο εξωτερικό όπου οι κανονισμοί είναι πολύ αυστηροί».

Αναφερόμενος στα ερωτηματικά που συχνά προκαλούν οι ταινίες του, ο Γιώργος Λάνθιμος είπε:  «Ποτέ δεν έχω τις απαντήσεις για τις ταινίες μου. Οι ερωτήσεις έχουν σημασία, να τις πάρουμε μαζί μας βγαίνοντας από την αίθουσα». Ο σκηνοθέτης αντιμετώπισε την ταινία σαν κωμωδία και ζήτησε και από τους ηθοποιούς -ανάμεσά τους την Νικόλ Κίντμαν- να την προσεγγίσουν ως τέτοια.

Για το σκηνοθετικό στυλ του Γιώργου Λάνθιμου η Νικόλ Κίντμαν λέει: «Δεν εξηγεί τίποτα. Δεν δίνει καμία κατεύθυνση. Κάτι βρυχάται όταν τον ρωτάω, αλλά καταλαβαίνω. […] Είναι ένας παράδοξος τρόπος συνεργασίας με σκηνοθέτη. Απόλυτα δημιουργικός. Απόλυτα απελευθερωτικός. Παίρνει όλα τα βάρη από πάνω μας».

«Με το σενάριο κατανοήσαμε ότι υπάρχουν παραλληλισμοί με την ελληνική τραγωδία. Από εκεί προέκυψε και ο τίτλος. Θέλαμε να κάνουμε διάλογο με κάτι που είναι τόσο ενσωματωμένο στην κουλτούρα μας» λέει ο Γ.Λάνθιμος.

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι έχει έρθει στις Κάννες με τέσσερα πρότζεκτ, η Νικόλ Κίντμαν σημειώνει: «Είμαι σε ένα σημείο στη ζωή μου όπου προσπαθώ να σκέφτομαι ότι είμαι 21 και ξεκινώ την καριέρα μου. Σε αυτή τη φάση της ζωής μου προσπαθώ να είμαι θαρραλέα και ανοιχτή σε ενδεχόμενα. Και να στηρίζω σκηνοθέτες στους οποίους πιστεύω».

 

Πρεμιέρα έκανε και η ταινία του Μίκαελ Χάνεκε -η οποία είχε κάνει τη δημοσιογραφική της προβολή μία ημέρα νωρίτερα:

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *