ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ (KINGDOM OF THE PLANET OF THE APES)

Πολλές γενεές μετά την βασιλεία του πιθήκου Σίζαρ, οι πίθηκοι είναι κυρίαρχοι του πλανήτη, οι άνθρωποι ζουν απομονωμένοι, κυνηγημένοι και ολίγον…βουβοί, ενώ ένας άλλος αυτοχρισμένος βασιλιάς Πρόξιμος, προσπαθεί καταδυναστεύοντας τις φυλές να φτιάξει την δική του αυτοκρατορία των Πιθήκων. Όταν από την φυλή των αετών ο Νόα θα θελήσει να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα του από τα χέρια του Πρόξιμου, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι αυτογνωσίας αλλά και γεμάτο περιπέτεια και…ηθικά διλήμματα.

Το συγκεκριμένο reboot, prequel (η ταινία με συγκεκριμένη σκηνή μαρτυρά ξεκάθαρα πως μιλάμε για τον πλανήτη που προσγειώνεται ο Τσάρλτον Χέστον στην ταινία του 1968) του συγκεκριμένου franchise (αν και κανείς δεν θυμάται τις προηγούμενες ταινίες) είναι μία παλαιομοδίτικη περιπέτεια, που καταφέρνει να αποδώσει και να εμφυσήσει το ενδιαφέρον σε μία ούτως ή άλλως αδιάφορη υπόθεση, αυτή των πιθήκων δηλαδή. Και αν το 1968 φάνταζε τρομαχτική η ιδέα ενός πλανήτη πιθήκων, το 2024 χρειάζεται κάτι άλλο για να πετύχει η συνταγή. Και αυτό το καινούργιο είναι μία ιστορία παλιομοδίτικη (εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα), δύο ρόλους ανθρώπων που-ευτυχώς-δεν λένε και πολλά, και μπόλικη περιπέτεια.

Δύο ώρες και εικοσιπέντε λεπτά διάρκεια αν και φαντάζει δύσκολο, στην πραγματικότητα αν εξαιρέσουμε μερικές σκηνές που θα ήθελαν συμμάζεμα, το ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΝ ΠΙΘΗΚΩΝ λειτουργεί ομαλά και ξεσηκωτικά ανά στιγμές, κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον, ξαφνιάζει, προκαλεί θαυμασμό και θέτει και με το καλογραμμένο σενάριο του θέμα ηθικής και διλημμάτων, σχετικά με την συνύπαρξη ανθρώπου και πιθήκων.

Αυτό που προκαλεί θαυμασμό ξανά, είναι η εκπληκτική δουλειά στα οπτικά εφέ και κυρίως στην εμφάνιση των πιθήκων που σε σημεία ο θεατής αδυνατεί να καταλάβει αν προκειται για CGI ή άνθρωπος με στολή και που σίγουρα αυτό θα οδηγήσει σε μία υποψηφιότητα για Όσκαρ (όπως και οι προηγούμενες ταινίες) αλλά και μεγαλειώδεις σκηνές όπως αυτής της εμφάνισης του Πρόξιμου και η προσπάθεια των σκλάβων με την προτροπή του, να σπάσουν την ”πόρτα” μέσα στην οποία υποτίθεται οι άνθρωποι που εχουν απομείνει έχουν κρύψει τα μεγάλα τους μυστικά όπλα.

Με την πρώτη ματιά θεωρείται ξεπερασμένο αλλά τελικά αυτοί οι πίθηκοι καταφέρνουν να ξεπεράσουν την παγίδα του απλά φασαριόζικου μπλοκμπάστερ και να κυριαρχήσουν στην μεγάλη οθόνη για 145 λεπτά, με αρκετές αρετές, με δράση, με ωραίο σενάριο και μάλλον υπόσχεση για νέα συνέχεια κάνοντας μας να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα είδος…υπό εξαφάνιση.

Η ταινία κυκλοφορεί 9 Μαίου σε διανομή Feelgood

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *