ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΑΜΝΟΣ (LAMB)

Ζευγάρι κτηνοτρόφων κατοικεί απομονωμένο στα βουνά της Βόρειας Ισλανδίας και ασχολείται με τις αγροτικές εργασίες. Ζει χωρίς παιδιά αλλά όταν η γέννηση ενός ιδιαίτερου αμνού θα λάβει χώρα, η Μαρία και ο Ίνγκβαρ θα το πάρουν σπίτι τους μεγαλώνοντας το σαν δικό τους παιδί. Και ενώ νομίζουν πως η ευτυχία επιστρέφει ξανά στην ζωή τους, η έλευση του αδελφού του Ίνγκβαρ αλλά και η μητέρα φύση θα προκαλέσουν ξανά ρήγματα μέχρι την τελική τιμωρία για την ύβρη που διέπραξαν.

Το κινηματογραφικό μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Βαλντιμάρ Γιοχάνσον, ανήκει σε αυτές τις ταινίες που εκτός από απόλυτα φεστιβαλικές είναι εξαιρετικά ιδιαίτερες αλλά αυτή τη φορά θα μιλήσουμε και για κινηματογραφικό θάρρος. Διότι ο ΑΜΝΟΣ εκτός από σουρεαλιστικό παράδοξο, οικολογική αλληγορία και κοινωνικό δράμα είναι και μία ταινία που μπλέκει απόλυτα επιτυχημένα το θρίλερ ( το ζευγάρι νοιώθει μόνιμα μία απειλή απέναντι του και μία αίσθηση κατατρεγμού), το κοινωνικό δράμα (υπάρχει απώλεια στην ζωή του ζευγαριού) αλλά και το είδος του φανταστικού (ο αμνός που γίνεται παιδί). Με μία λιτή σκηνοθετική ματιά, που βοηθιέται από το ίδιο το τοπίο αλλά και την φωτογραφία της ταινίας, με λίγα λόγια αλλά πολλές σιωπές, και με αργό αλλά σφιχτοδεμένο ρυθμό, γινόμαστε κοινωνοί μίας εξωφρενικής ιστορίας που δεν είναι τίποτε άλλο από την προσπάθεια των ανθρώπων να βρουν την ευτυχία. Και όταν δοθεί η ευκαιρία, θα την αρπάξουν στην κυριολεξία πηγαίνοντας ακόμα και ενάντια στην φύση, η οποία όμως πάντα βρίσκει τρόπο να εκδικηθεί τον άνθρωπο με τον πιο σκληρό τρόπο.

Ισλανδικοί μύθοι, παγανιστικοί εφιάλτες, απώλεια, μητρότητα και ψευδαίσθηση για το κυνήγι της ευτυχίας, ο ΑΜΝΟΣ πετυχαίνει τον σκοπό του να μιλήσει με τον πιο ιδιαίτερο και λίγο ενοχλητικό κινηματογραφικό τρόπο, ως μία Ευρωπαϊκή ταινία, που ο θεατής θα κληθεί να μπει σε ένα σύμπαν αφύσικο αλλά και από την άλλη ως ένορκος να κατανοήσει τις προθέσεις και να δικαιολογήσει ή να καταδικάσει.

Βραβευμένο ήδη στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών στο τμήμα του Un Certain Regard που αναδεικνύει συνήθως νέα ταλέντα και πρωτοποριακές ιδέες, ΄βραβείο καλύτερων εφέ στα Ευρωπαϊκά βραβεία, πληθώρα άλλων βραβείων και επίσημη πρόταση της Ισλανδίας για τα επερχόμενα Oscar, μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στην γενέτειρα χώρα της αλλά και η πιο επιτυχημένη Ισλανδική ταινία σε Αμερικανικό έδαφος μέχρι τώρα, ο Αμνός αυτός βάζει πλώρη να κατακτήσει μία περίοπτη θέση στην κινηματογραφική μας μνήμη, να βρεθεί στην πεντάδα για το Ξενόγλωσσο Oscar και να μας συστήσει μία νέα συνταγή, όχι για αρνάκι, αλλά για τολμηρά και υποσχόμενα κινηματογραφικά ντεμπούτο.

Η ταινία προβάλλεται στις αίθουσες από 16 Δεκεμβρίου σε διανομή WEIRDWAVE.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *