ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Βραβευμένες μικρού μήκους από όλο τον κόσμο στην Αθήνα

Οι «Χρυσές Νύχτες» / «Les Nuits en Or» της Ακαδημίας César, η κινηματογραφική γιορτή των καλύτερων μικρού μήκους ταινιών της χρονιάς από όλο τον κόσμο, επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά στην Ελλάδα τη Δευτέρα 8 και την Τρίτη 9 Ιουνίου, με πρωτοβουλία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου σε συνεργασία με τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη και η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, του ΕΟΤ, καθώς και του OTE TV.

La femme de Rio

Κάνοντας ένα συναρπαστικό σινεφίλ ταξίδι ανά την Ευρώπη, το Πανόραμα των «Χρυσών Νυχτών» περιλαμβάνει όλες τις μικρού μήκους ταινίες που βραβεύτηκαν από τις Ακαδημίες Κινηματογράφου των χωρών τους (Όσκαρ, Σεζάρ, Γκόγια, BAFTA, κ.ά.) και όχι μόνο – ανάμεσά τους και τη βραβευμένη από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου «Βόλτα» της Στέλλας Κυριακοπούλου.

Πρόκειται για συνολικά 32 μικρού μήκους φιλμ, τα οποία, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει μια μεγάλη περιοδεία στη Γαλλία, θα προβληθούν σε 9 ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Αφετηρία του ταξιδιού είναι η Λισαβόνα (27-28/5), ακολουθούν το Λουξεμβούργο (29/5), η Στοκχόλμη (2-3/6), η Μαδρίτη (5-12/6), η Αθήνα (8-9/6), η Ρώμη (10-12/6), οι Βρυξέλλες (12-14/6) και η Γενεύη (12-14/6), ενώ η περιοδεία ολοκληρώνεται στο Παρίσι (15-17/6).

Ταυτόχρονα, οι σκηνοθέτες των ταινιών θα επισκεφτούν την Αθήνα, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη και το Παρίσι.

Volta

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 28 ταινίες μυθοπλασίας, 3 ταινίες κινουμένων σχεδίων και ένα ντοκιμαντέρ, τα οποία υπογράφουν πολλά υποσχόμενοι πρωτοεμφανιζόμενοι δημιουργοί, καθώς και έμπειροι κινηματογραφιστές.

Μεταξύ άλλων, θα προβληθούν το βραβευμένο με το φετινό Όσκαρ για καλύτερη ταινία μικρού μήκους «The Phone Call» του Ματ Κίρμπι (γνωστός από τη σκηνοθεσία μουσικών βιντεοκλίπ των Adele, Muse, Basement Jaxx κ.ά.), όπου πρωταγωνιστούν οι Βρετανοί ηθοποιοί Σάλι Χόκινς και Τζιμ Μπρόουντμπεντ. Επίσης, το μικρού μήκους animation «La bûche de Noël» (The Christmas Log») των Βέλγων εξπέρ των ταινιών κινουμένων σχεδίων Βενσάν Πατάρ και Στεφάν Ομπιέρ («A Town Called Panic»,«Ernest et Celestine»), καθώς και το «Trece şi prin perete» («It Can Pass Through the Wall») του ρουμάνου σκηνοθέτη Ραντού Τζουντέ, που απέσπασε στο πρόσφατο φεστιβάλ Βερολίνου την Αργυρή Άρκτο για την ταινία του «Aferim!».

Ακόμη, το animation «One Dimension» του διακεκριμένου Κινέζου διευθυντή φωτογραφίας και σκηνοθέτη Λι Γιουέ, συνεργάτη του Ζανγκ Γιμού στην ταινία «Το τρίγωνο της Σαγκάης» (βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας φεστιβάλ Καννών 1995, υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας).

Les petits cailloux

Οι «Χρυσές Νύχτες» της Ακαδημίας César πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Ακαδημιών Κινηματογράφου Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Σουηδίας, Πορτογαλίας, Βελγίου, Ελβετίας και Λουξεμβούργου. Οι «Χρυσές Νύχτες» έχουν ως στόχο να προωθήσουν το έργο κινηματογραφιστών από όλο τον κόσμο, οι οποίοι διαμορφώνουν το σινεμά του σήμερα, κάνοντάς τους κοινωνούς της ευρωπαϊκής πολιστικής δημιουργίας.

Ακολουθεί το πρόγραμμα προβολών και πληροφορίες για τις ταινίες.

Πρόγραμμα Προβολών

Δευτέρα 8/6

18:00 – 19:30 (Α΄μέρος)

  • «22:22» του Julien Becker, μυθοπλασίας, 19΄(Λουξεμβούργο)
  • «Florence has Left the Building» της Mirrah Foulkes, μυθοπλασίας, 14΄ (Αυστραλία)
  • «La femme de Rio» («That Girl from Rio») των Emma Luchini & Nicolas Rey, μυθοπλασίας, 20΄(Γαλλία)
  • «So schön wie du» («Like You») της Franziska Pflaum, μυθοπλασίας, 30΄(Γερμανία)
  • «Toutes des connes» («Life’s a Bitch») του François Jaros, μυθοπλασίας, 6΄(Καναδάς, Κεμπέκ)

19:30 – 19:45: Καλωσόρισμα των σκηνοθετών

19:45 – 21:15 (Β΄μέρος)

  • «One dimension» του Lü Yue, animation, 17΄(Κίνα)
  • «Hjónabandssæla» («Chum») του Jörundur Ragnarsson, μυθοπλασίας, 15΄ (Ισλανδία)
  • «Still Born» της Åsa Sandzén, μυθοπλασίας, 9΄(Σουηδία)
  • «Discipline» του Christophe M. Saber, μυθοπλασίας, 11΄(Ελβετία)
  • «Βόλτα» της Στέλλας Κυριακοπούλου, μυθοπλασίας, 11΄(Ελλάδα)
  • «Mandrake! Mandrake!» του Ruchir Arun, μυθοπλασίας, 24΄(Ινδία)

21:30 – 23:10 (Γ΄μέρος)

  • «Hole» του Martin Edralin, μυθοπλασίας, 15΄(Καναδάς)
  • «Unlawful Love» του Kim Jun Sung, μυθοπλασίας, 15΄(Νότια Κορέα)
  • «Neeuklidinė geometrija» («Non-Euclidian Geometry») των Skirmanta Jakaite & Solveiga Masteikaites, animation, 11΄(Λιθουανία)
  • «Pravomil» του Pavel Nosek, μυθοπλασίας, 24΄(Τσεχία)
  • «37°4 S» του Adriano Valerio, μυθοπλασίας, 12΄(Ιταλία)
  • «Trece şi prin perete» («It Can Pass Through the Wall») του Radu Jude, μυθοπλασίας, 17΄(Ρουμανία)

Τρίτη 9/6

18:00 – 19:40 (Α΄μέρος)

  • «Das wad» («Digging the Grave») του Rob Lücker, μυθοπλασίας, 11΄(Ολλανδία)
  • «Café para llevar» («Coffee to Go») της Patricia Font, μυθοπλασίας, 13΄(Ισπανία)
  • «Lulu» της Caroline Sascha Cogez, μυθοπλασίας, 46΄(Δανία)
  • «The Phone Call» του Mat Kirkby, μυθοπλασίας, 21΄(ΗΠΑ)
  • «Picture Perfect Heist» του Alan Shelley, μυθοπλασίας, 7΄(Νότια Αφρική)

19:55 – 21:30 (Β΄μέρος)

  • «Paris on the Water» της Hadas Ayalon, μυθοπλασίας, 30΄(Ισραήλ)
  • «Boogaloo & Graham» του Michael Lennox, μυθοπλασίας, 14΄(Μεγ. Βρετανία)
  • «La bûche de Noël» (The Christmas Log») των Vincent Patar & Stéphane Aubier, animation, 26΄(Βέλγιο)
  • «Amasone» («Αmazon») της Marianne O. Ulrichsen, μυθοπλασίας, 11΄(Νορβηγία)
  • «Les petits cailloux» («The Little Stones») της Chloé Mazlo, animation, 15΄(Γαλλία)

21:50 – 23:20 (Γ΄μέρος)

  • «Rote flecken» («Red Stains») της Magdalena Lauritsch, μυθοπλασίας, 11΄(Αυστρία)
  • «Un salto de vida» («A Leap of Life») του Eugenio Polgovsky, ντοκιμαντέρ, 21΄(Μεξικό)
  • «Flerte» («Flirt») του Hsu Chien, μυθοπλασίας, 15΄(Βραζιλία)
  • «Dialemi» της Nadine Otsobogo, μυθοπλασίας, 21΄(Γκαμπόν)
  • «Luminita» του André Marques, μυθοπλασίας, 20΄(Πορτογαλία)

The phone call

Οι συνόψεις των ταινιών του προγράμματος

«One Dimension» του Lü Yue, animation, 17΄(Κίνα)

O πρίγκιπας Πιετί επιλέγεται ως κληρονόμος του Βασιλείου του Τότο ανήμερα των ένατων γενεθλίων του. Όμως πριν αναλάβει ως ηγέτης της χώρας του, πρέπει να μαθητεύσει περιπλανώμενος κοντά σε έναν διακεκριμένο ηλικιωμένο δάσκαλο επί έξι χρόνια, αναζητώντας την σοφία και την καλοσύνη. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτής της δοκιμασίας;

«Βόλτα» της Στέλλας Κυριακοπούλου, μυθοπλασίας, 11΄(Ελλάδα)

Μαμά και κόρη ξεκινούν από το κέντρο της Αθήνας για να καταλήξουν στα βόρεια προάστια. Η Νίνα, η κόρη, νομίζει ότι πάει βόλτα.

«Unlawful Love» του Kim Jun Sung, μυθοπλασίας, 15΄(Νότια Κορέα)

Ένα ηλικιωμένο ζευγάρι ζει έναν τρυφερό αλλά παράνομο έρωτα, στη σύγχρονη Κορέα. Αν και οι δυο τους λαχταρούν να ζήσουν μαζί, η σχέση τους κινδυνεύει και πρέπει να κρατηθεί κρυφή.

«22:22» του Julien Becker, μυθοπλασίας, 19΄(Λουξεμβούργο)

Είναι 22:22. Ο Φρανκ ξυπνά στο γραφείο του. Όταν συνειδητοποιεί πού βρίσκεται, βάζει το παλτό του για να φύγει από την εταιρεία. Μπαίνει στο ασανσέρ κι όταν οι πόρτες ανοίγουν, εξακολουθεί να βρίσκεται στον ίδιο όροφο. Προσπαθεί να φύγει από τις σκάλες… Είναι 22:22.

«37°4 S» του Adriano Valerio, μυθοπλασίας, 12΄(Ιταλία)

Στο Τριστάν ντα Κούνια, αυτό το απομονωμένο νησί στο μέσο του Ατλαντικού Ωκεανού, ζουν σήμερα 270 άνθρωποι. Δυο έφηβοι, ο Νικ και η Αν, γνωρίζονται από τότε που γεννήθηκαν και αγαπιούνται από τα παιδικά τους χρόνια. Όμως η Αν το αποφάσισε: θα σπουδάσει στην Αγγλία, 6.152 μίλια μακριά από το νησί της.

«Amasone» («Αmazon») της Marianne O. Ulrichsen, μυθοπλασίας, 11΄(Νορβηγία)

Ο πατέρας της 11χρονης Άντα ξεχνά να την πάρει από το αεροδρόμιο και η μικρή καταλήγει στο σπίτι ενός γείτονα προκειμένου να τον περιμένει. Εκεί συναντά τη συνομήλική της, Τζούλια. Η Τζούλια δεν θέλει να παίξει με την Άντα. Τα δυο κορίτσια αναμετριούνται με φόντο τη φύση του Νορβηγικού Βορρά. Μακριά από τα βλέμματα των ενηλίκων, γνωρίζουν η μία την άλλη, αναζητώντας παράλληλα μια νέα ταυτότητα.

«Boogaloo & Graham» του Michael Lennox, μυθοπλασίας, 14΄(Μεγ. Βρετανία)

Στο Μπέλφαστ της δεκαετίας του ’70, δυο αγόρια, ο Τζέιμσι και ο Μάλαχι, τρελαίνονται από τη χαρά τους όταν ο πατέρας τους τούς χαρίζει δυο κοτοπουλάκια για να τα φροντίζουν. Μεγαλώνοντάς τα, τα δύο παιδιά αποφασίζουν να γίνουν χορτοφάγοι και ονειρεύονται να ανοίξουν μια φάρμα με κοτόπουλα, όμως σύντομα θα έρθουν αντιμέτωπα με απρόβλεπτες καταστάσεις, όταν οι γονείς τους ανακοινώνουν ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές στην οικογένεια.

«Café para llevar» («Coffee to Go») της Patricia Font, μυθοπλασίας, 13΄(Ισπανία)

Η Αλίθια, μιλώντας ακατάπαυστα στο τηλέφωνο για τις λεπτομέρειες του γάμου της, μπαίνει στην πρώτη καφετέρια που βρίσκει μπροστά της και παραγγέλνει ένα καφέ για έξω. Μοιραία, όμως, εκεί συναντά τον Χάβι.

«Das wad» («Digging the Grave») του Rob Lücker , μυθοπλασίας, 11΄(Ολλανδία)

Ο χρυσοθήρας Σάλομον περιπλανιέται σε μια αχανή αμμώδη έκταση, όπου ανακαλύπτει ένα τεράστιο υποβρύχιο και κατά λάθος απελευθερώνει το -πλέον απροσδόκητο- πλήρωμά του…

«Dialemi» της Nadine Otsobogo, μυθοπλασίας, 21΄(Γκαμπόν)

Ένα σπίτι με θέα τη θάλασσα. Ένας γλύπτης ζει εκεί μόνος του. Έχει ανάγκη από έμπνευση. Ένα απόγευμα εμφανίζεται ΕΚΕΙΝΗ, μια μυστηριώδης γυναίκα…

«Discipline» του Christophe M. Saber, μυθοπλασίας, 11΄(Ελβετία)

Είναι 9:30 το πρωί σε ένα μπακάλικο Αιγυπτίων στη Λωζάνη. Σε μια στιγμή θυμού, ένας πατέρας χάνει την ψυχραιμία του και προσπαθεί να πειθαρχήσει το ανυπάκουο παιδί του. Μια σοκαρισμένη πελάτισσα επεμβαίνει άμεσα, εκφράζοντας την ανησυχία της. Κι άλλοι πελάτες συμμετέχουν στην κουβέντα, ο καθένας λέγοντας την άποψή του, και το προσωπικό του καταστήματος βρίσκεται «περικυκλωμένο». Η συζήτηση σύντομα παίρνει διαστάσεις και έπειτα γίνεται καβγάς. Η κατάσταση σταδιακά ξεφεύγει από τον έλεγχο και μετατρέπεται σε χάος…

«Flerte» («Flirt») του Hsu Chien , μυθοπλασίας, 15΄(Βραζιλία)

Δυο άντρες συναντιούνται σε ένα κλαμπ. Παραδομένοι στο πάθος, περνούν μαζί τη νύχτα. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή… Μπορεί ένα απλό φλερτ να αποβεί θανάσιμο;

«Florence has Left the Building» της Mirrah Foulkes, μυθοπλασίας, 14΄(Αυστραλία)

Πλησιάζει η ετήσια συναυλία για την Παραμονή των Χριστουγέννων στον Οίκο Μάριγκολντ για άτομα με αναπηρίες. Όλοι οι φίλοι της πεθαίνουν σιγά σιγά και η Φλόρενς θέλει να ξεμπερδεύει. Όταν οι υπεύθυνοι του Οίκου προσκαλούν στη γιορτή δύο ανταγωνιστές σωσίες του Έλβις, η Φλόρενς εκμεταλλεύεται την ευκαιρία για ένα τελευταίο γλέντι.

«Hjónabandssæla» («Chum») του Jörundur Ragnarsson, μυθοπλασίας, 15΄ (Ισλανδία)

Η μονότονη ζωή του Ούγκι και του Κίντι, δυο αχώριστων φίλων που πλησιάζουν τα εβδομήντα, διαταράσσεται από μια πληθωρική γυναίκα στην ηλικία τους, η οποία εμφανίζεται στο χώρο όπου κάνουν υδρομασάζ.

«Hole» του Martin Edralin, μυθοπλασίας, 15΄(Καναδάς)

Ο Μπίλι είναι ένας μεσήλικας ανάπηρος άνδρας που λαχταρά την ιδιωτικότητά του μέσα σε ένα κόσμο που θα προτιμούσε να τον αγνοεί. Το τολμηρό πορτρέτο ενός μοναχικού ανθρώπου που αναζητά την ανθρώπινη επαφή.

«La bûche de Noël» (The Christmas Log») των Vincent Patar & Stéphane Aubier , animation, 26΄(Βέλγιο)

O Ινδιάνος και ο Καουμπόης, ενθουσιασμένοι με τη διοργάνωση της Χριστουγεννιάτικης γιορτής, περιμένουν με ανυπομονησία τα δώρα τους και διαρκώς τσακώνονται. Κάπως έτσι, κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών, καταστρέφουν κατά λάθος τον παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο κορμό όπου το Άλογο έβαζε τις τελευταίες πινελιές. Το Άλογο γίνεται έξω φρενών και ακυρώνει τα δώρα του Άγιου Βασίλη. Οι δυο φίλοι θα κάνουν τα πάντα για να αποκαταστήσουν την τάξη και να συγχωρεθούν.

La buche de Noel

«La femme de Rio» («That Girl from Rio») των Emma Luchini & Nicolas Rey, μυθοπλασίας, 20’ (Γαλλία)

Ο Γκαμπριέλ, πρώην αλκοολικός, καθαρός εδώ και τρεις μήνες, κλειδώνεται μέσα στο διαμέρισμά του και αρνείται να βγει έξω. Όμως η Οντρέι, ένα νεαρό κορίτσι που ψάχνει το κινητό της τηλέφωνο, καταφέρνει να εισβάλει στο «Αλκατράζ» του Γκαμπριέλ. Συναντιούνται και –χωρίς να το δείξουν- συμπαθιούνται αμέσως, ωστόσο είναι εντελώς ανίκανοι να εμπλακούν σε κάτι σοβαρό. Κι αν αποφασίσουν να ζήσουν την ερωτική τους ιστορία μόνο για ένα βράδυ;

«Les petits cailloux» («The Little Stones») της Chloé Mazlo, animation, 15΄(Γαλλία)

Η Κλοέ είναι μια νεαρή κοπέλα που ζει μια ήρεμη και χαρούμενη ζωή, απολαμβάνοντας τα μικρά πράγματα, με μια δόση… αδιαφορίας. Εξαιτίας ενός περίεργου πόνου, το σώμα της ολοένα και λυγίζει. Από πού προέρχεται αυτή η μυστηριώδης ασθένεια; Θα την ξεπεράσει η Κλοέ;

«Lulu» της Caroline Sascha Cogez, μυθοπλασίας, 46΄(Δανία)

Η Λούλου αγαπά τον Χένρικ. Ο Χένρικ είναι παντρεμένος, αλλά τρελός για τη Λούλου. Την προσκαλεί σε μια ρομαντική απόδραση στο σπίτι του στη Γαλλία – ίσως για να κάνουν μια νέα αρχή. Όταν ο γιος του Χένρικ, Ντέιβιντ, φτάνει εκεί απροειδοποίητα, τα πράγματα αλλάζουν δραματικά.

«Luminita» του André Marques, μυθοπλασίας, 20΄(Πορτογαλία)

Δυο αδέλφια που έχουν να μιλήσουν εδώ και χρόνια, συναντιούνται στην κηδεία της μητέρας τους. Εκεί πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι με την οικογένεια που πενθεί, τις υποχρεώσεις τους ως γιοι, αλλά και το προσωπικό τους αίσθημα απώλειας.

«Mandrake! Mandrake!» του Ruchir Arun, μυθοπλασίας, 24΄(Ινδία)

Ο Μπαμπού βρίσκει σε μια αποθήκη έναν προτζέκτορα και μια βωβή ινδική ταινία, διασκευή του κλασικού κόμικ Μαντρέικ, ο Μάγος. Βλέποντας αυτό το ξεχασμένο έργο, συνειδητοποιεί ότι όλα τα «μαγικά» συστατικά του βρίσκονται μέσα στην αποθήκη. Σιγά σιγά τα εντοπίζει ένα προς ένα και αντιλαμβάνεται την αλήθεια πίσω από τα μαγικά κόλπα.

«Neeuklidinė geometrija» («Non-Euclidian Geometry») των Skirmanta Jakaite & Solveiga Masteikaites, animation, 11΄(Λιθουανία)

Μια ταινία για τους νόμους του έρωτα, που είναι τόσο απλοί όσο το «ένα, δύο, τρία» όταν είμαστε ακόμη ερωτευμένοι, αλλά ακατανόητοι και ανεξήγητοι όταν ο έρωτας εξανεμίζεται. Για τη λογική της καρδιάς, που δεν έχει κανένα κοινό με την κοινή λογική, όπως η μη-Ευκλείδεια γεωμετρία απορρίπτει και υπερβαίνει την Ευκλείδεια.

«Paris on the Water» της Hadas Ayalon, μυθοπλασίας, 30΄(Ισραήλ)

Η Μπάθια είναι μια παλιά σταρ του κινηματογράφου που νιώθει ότι η ζωή της επιτέλους θα αλλάξει. Έπειτα από χρόνια απογοήτευσης, της προτείνουν ένα ρόλο σε ταινία ενός γνωστού σκηνοθέτη. Όμως το πρωινό πριν την ακρόαση, κάτι απρόβλεπτο την αναγκάζει να επανεξετάσει της προτεραιότητες στη ζωή της.

«Picture Perfect Heist» του Alan Shelley, μυθοπλασίας, 7΄(Νότια Αφρική)

Ο Χέντρι και ο Ντουέιν, δυο αδέξιοι κακοποιοί, σχεδιάζουν να κλέψουν ένα αριστούργημα από την Εθνική Πινακοθήκη. Αυτή είναι πιο φιλόδοξη ληστεία τους μέχρι σήμερα. Ο Χέντρι είναι πεπεισμένος ότι είναι καλυμμένοι από όλες τις πλευρές και βρίσκονται μόλις ένα βήμα πριν πιάσουν «την καλή». Ωστόσο, ο Ντουέιν νιώθει διαφορετικά: είναι πεπεισμένος ότι κάτι τους έχει ξεφύγει, αλλά δεν ξέρει τι.

«Pravomil» του Pavel Nosek, μυθοπλασίας, 24΄(Τσεχία)

Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ιστορία του Pravomil Raichl, ενός βετεράνου πολέμου, ο οποίος αποφάσισε να εκδικηθεί την άδικη εκτέλεση ενός φίλου του από το κομμουνιστικό καθεστώς. Όλη του τη ζωή, ο Pravomil πίστευε ότι ο εισαγγελέας Karel Vas, που ευθύνεται για το φόνο, θα ερχόταν αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη στο δικαστήριο. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Είναι η τελευταία του ευκαιρία για να αποδώσει δικαιοσύνη.

«Rote flecken» («Red Stains») της Magdalena Lauritsch, μυθοπλασίας, 11΄(Αυστρία)

Ο Τόμι θέλει να κάνει σκοποβολή. Ενώ περπατά στο δάσος για να εξασκηθεί με το όπλο του πατέρα του, δεν μπορεί να ξεφορτωθεί με τίποτα τον ενοχλητικό μικρότερο αδελφό του, Σιμόν, ο οποίος είναι ενθουσιασμένος με το όπλο. Όμως τα αφελή παιχνίδια των δύο παιδιών γίνονται θανάσιμα σοβαρά και σιγά σιγά η κατάσταση ανατρέπεται.

«So schön wie du» («Like You») της Franziska Pflaum, μυθοπλασίας, 30΄(Γερμανία)

Τίνα και Μαρλένε. Μια φιλία ανάμεσα σε δύο κορίτσια που ζουν στη μέση του πουθενά στο Βραδεμβούργο της πρώην Ανατολικής Γερμανίας. Σαββατοκύριακα «ποτισμένα» με αλκοόλ, στην τοπική ντίσκο και τα γήπεδα ποδοσφαίρου, κι ενώ το Βερολίνο είναι μακριά. Χωρίς σταματημό, ξεχύνονται στη νύχτα για να ικανοποιήσουν τη λαχτάρα τους για οικειότητα και επιβεβαίωση.

«Still Born» της Åsa Sandzén, μυθοπλασίας, 9΄(Σουηδία)

Μια καρδιακή δυσπλασία αναγκάζει τους μέλλοντες γονείς, παραδομένους στο θυμό και τη λύπη, να πάρουν μια αδιανόητη απόφαση. Μέσα από κινούμενα σχέδια και κινηματογραφημένα πλάνα, η ταινία θέτει ερωτήματα για το θάνατο ενός παιδιού και για το οικουμενικό αίσθημα της απώλειας.

Stillborn

«The Phone Call» του Mat Kirkby, μυθοπλασίας, 21΄(ΗΠΑ)

Η Χέδερ δουλεύει σε ένα κέντρο τηλεφωνικής βοήθειας. Απαντώντας στην κλήση ενός μυστηριώδους άντρα, δεν φαντάζεται ότι έπειτα από αυτό η ζωή της θα αλλάξει για πάντα.

«Toutes des connes» («Life’s a Bitch») του François Jaros, μυθοπλασίας, 6΄ (Καναδάς – Κεμπέκ)

Αγάπη. Πόνος. Σοκ. Άρνηση. Αϋπνία. Αφρόλουτρο. Βλέννα. Αυνανισμός. Ποπ περσόνες. Περιστέρια. Οδοντόκρεμα. Νοσοκομείο. Σεξ. Αντίο. Μαλλιά. Σπορ. Κοτόπουλα. Οπίσθια. Παιδιά. Απόρριψη. Σκίουροι. Κραυγές. Αμηχανία. 95 σκηνές. 5 λεπτά. Η ζωή είναι σκύλα.

life s a bitch

«Trece şi prin perete» («It Can Pass Through the Wall») του Radu Jude, μυθοπλασίας, 17΄(Ρουμανία)

«Φοβάμαι παππού!… Με ακούς; […] Οι άνθρωποι του σπιτιού κλαίνε, είπε. Τους λείπει αυτός που πέθανε, γι’ αυτό κλαίνε» – In the Coach-house, Άντον Τσέχωφ.

«Un salto de vida» («A Leap of Life») του Eugenio Polgovsky, ντοκιμαντέρ, 21΄ (Μεξικό)

Κάποτε ο καταρράκτης El Salto του Χουανακατλάν αποκαλούνταν «ο Νιαγάρα του Μεξικό». Όμως η βιομηχανική ανάπτυξη στη Γουαδαλαχάρα και η συνεχής ρίψη τοξικών και χημικών ουσιών στον ποταμό Σαντιάγο, έχουν πλέον καταστρέψει αυτή την περιοχή, η οποία τώρα με τη σειρά της δηλητηριάζει την ίδια την πόλη. Εδώ και 30 χρόνια μια οικογένεια μάχεται ενάντια στην αδιαφορία των αρχών και την ατιμωρησία των εταιρειών, με σκοπό να διασώσει αυτό που κάποτε ήταν ένας παράδεισος.

Η είσοδος είναι δωρεάν με δελτία εισόδου και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Απαιτείται ένα δελτίο για την είσοδο σε κάθε μέρος προβολών. Η διανομή των δελτίων θα γίνεται μία ώρα πριν την έναρξη κάθε μέρους προβολών, στα ταμεία της Στέγης.

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *