ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Οδηγός Επιτυχίας (Maps to the Stars)

2popcorn

MTTS_01098.NEF

Μία οικογένεια στο Χόλιγουντ κυνηγά τη φήμη και τα φαντάσματα του παρελθόντος. Ο πατέρας είναι γκουρού για διάσημους σταρ, ενώ ο γιος είναι παιδί-θαύμα του Χόλιγουντ. Την ίδια στιγμή, μία ηθοποιός θέλει να παίξει τη μητέρα της -επίσης ηθοποιό- σε μία ταινία. Η ηθοποιός προσλαμβάνει ως βοηθό μία νεαρή κοπέλα που έχει πάθει κάποιο ατύχημα. Η κοπέλα αυτή γνωρίζει και συνάπτει σχέση με έναν οδηγό λιμουζίνας.

Η δεύτερη ομφαλοσκοπική ταινία της εβδομάδας. Σε αυτήν ένας Καναδός σκηνοθέτης σχολιάζει το κυνήγι της φήμης στο Χόλιγουντ. Σε αντίθεση, όμως, με τον αριστουργηματικό Birdman, ο Οδηγός Επιτυχίας (Maps to the Stars) δίνει την εντύπωση στον θεατή ότι αφορά μόνο… τον εαυτό του.

Σταρ που περιφέρονται πετώντας μεγαλόστομες ατάκες, που αλληλοθαυμάζονται, που προδίδουν ο ένας τον άλλο. Ο Κρόνενμπεργκ δείχνει όλες τις κανιβαλιστικές τάσεις του συναφιού του, άλλοτε με μεγάλα κέφια, άλλοτε με ψυχαναλυτική διάθεση. Ωστόσο, δεν καταφέρνει να μεταδώσει απολύτως στον θεατή κανένα από τα δύο στοιχεία.

MTTS_00439.NEFBailey's Quest-445.cr2

Η ταινία του μοιάζει τόσο ευκαιριακή και ανούσια όπως και οι χαρακτήρες που παρακολουθεί.

Εάν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς την εμμονή του σκηνοθέτη για τις αρρωστημένες καταστάσεις -που οδηγεί σε ένα μάλλον απίθανο συμπέρασμα-, καταλήγει ότι δεν αποτελεί και την καλύτερη στιγμή του Κρόνενμπεργκ.

Υπάρχουν, βέβαια, κάποια θετικά στοιχεία στην ταινία. Για παράδειγμα η ερμηνεία της Τζούλιαν Μουρ, η οποία ερμηνεύει μία εγωίστρια ηθοποιό που προσπαθεί να παραμείνει στην επικαιρότητα. Η Μουρ είναι σε μεγάλα κέφια και αποτελεί μακράν τον πιο ενδιαφέροντα χαρακτήρα της ταινίας. Η Μία Γουασικόφσκα δίνει μία καλή ερμηνεία, αλλά κάνει αυτό που κάνει συνήθως: τον λίγο σκοτεινό, λίγο μυστηριώδη, λίγο παράξενο χαρακτήρα.

Bailey's Quest-833.cr2

Δυστυχώς για τον Κρόνενμπεργκ, η σύγκριση με την ταινία του Ινιαρίτου αποβαίνει εις βάρος του. Εκεί που ο δεύτερος χρησιμοποίησε την κριτική του για το Χόλιγουντ και το χιούμορ για να φτιάξει μία μεστή ταινία, γεμάτη νόημα, ο Κρόνενμπεργκ δημιουργεί στιγμές υστερίας που μιλούν για τις ναρκισιστικές τάσεις του θεάματος, αλλά χάνει τόσο την ουσία, όσο και την κινηματογραφική αξία της ταινίας.

Αν και πολλές από τις ταινίες του Κρόνενμπεργκ μου αρέσουν, θεωρώ ότι ο Οδηγός Επιτυχίας βρίσκεται μακριά από τις πολύ καλές στιγμές του σκηνοθέτη.

Τελικά να τη δω;

Άλλη μία σάτιρα για τον ναρκισσισμό στο Χόλιγουντ, την οποία καλύτερα αφήστε για το DVD ή για την τηλεόραση. Εναλλακτικά, δείτε την μόνο για την ερμηνεία της Τζούλιαν Μουρ.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *