ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Εγώ, ο εαυτός μου και η μαμά

Η μαμά του τίτλου μεγαλώνει τον Γκιγιόμ σαν κορίτσι. Εκείνος θεωρεί ότι είναι κορίτσι, αλλά όλοι οι άλλοι θεωρούν ότι είναι ομοφυλόφιλος. Ο ίδιος όμως δεν ξέρει τι είναι και φοβάται να το ανακαλύψει.

Μία χαριτωμένη προσπάθεια, στα βήματα του σινεμά του Πέδρο Αλμοδοβάρ, σχολιασμού της σεξουαλικής ταυτότητας.

Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής (στον ρόλο του Γκιγιόμ, αλλά και της μητέρας του), Γκιγιόμ Γκαγιέν, γνωστός στα θεατρικά δρώμενα της Γαλλίας, διασκευάζει μία δική του θεατρική επιτυχία.

Καθώς ο πρωταγωνιστής υπάρχουν στιγμές που συμμετέχει σε έναν μονόλογο, η ταινία φανερώνει απροκάλυπτα τις θεατρικές της καταβολές και μοιάζει κάποιες φορές με κινηματογράφιση μιας θεατρικής παράστασης.

Η ιδέα είναι βέβαια έξυπνη: πώς οι προσδοκίες των γονιών μας μπορούν να επηρεάσουν την σεξουαλική μας ταυτότητα. Ωστόσο, η εκτέλεση είναι στιγμές-στιγμές είτε χοντροκομμένη (βλέπε το κάμεο της Ντάιαν Κρούγκερ), είτε απλά αδιάφορη.

Εάν υπάρχει μια μεγάλη αρετή στην ταινία, αυτή είναι ότι ο Γκιγιόμ Γκαγιέν προσεγγίζει το θέμα με τρυφερότητα και ευαισθησία. Και ότι ερμηνεύει απίστευτα τη… μαμά του!

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *