ΜΗΧΑΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗΣΣαββατιάτικες Προβολές

Σαββατιάτικες προβολές: Men of crisis – The Harvey Wellinger story

men-of-crisis-the-harvey-wallinger-storyΟ Γούντι Άλεν μπορεί να ετοιμάζεται για την κυκλοφορία της 44ης ταινίας του Magic in the moonlight αλλά αυτήν την εβδομάδα την παράσταση κλέβει η εμφάνιση μιας ταινίας μικρού μήκους του σκηνοθέτη με τίτλο Men of crisis: The Harvey Wellinger story. Πρόκειται για ένα mockumentary, δηλαδή μια ταινία μυθοπλασίας με ύφος ντοκιμαντέρ, στο οποίο συνυπάρχουν πραγματικά πρόσωπα με επινοημένους χαρακτήρες. Μετά την επιτυχία των ταινιών Μπανάνες και Τα πάντα γύρω από το σεξ η δημόσια τηλεόραση της Αμερικής ζητά από τον νευρωτικό σκηνοθέτη να γράψει και να σκηνοθετήσει μια σατιρική ταινία μικρού μήκους σχετικά με την πολιτική. Ο Γούντι Άλεν δέχεται και γυρίζει αυτήν την διαβρωτική σάτιρα εναντίον της προεδρίας Νίξον λαμβάνοντας ως μισθό το εκπληκτικό ποσό των 135 δολαρίων και αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου τα έξοδα του γυρίσματος που θα γίνουν στο πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης. Μετά την ολοκλήρωση της ταινίας ο Γούντι Άλεν παραδίδει τις μπομπίνες στην δημόσια τηλεόραση που προγραμματίζει να προβάλλει την ταινία σε 200 κανάλια, τον Φεβρουάριο του 1972, λίγους μήνες πριν την έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας  αλλά ξαφνικά αλλάζει στάση και αποφασίζει να μην προβάλλει την ταινία καθώς την θεωρεί υβριστική προς το πρόσωπο του προέδρου.

Screen-Shot-2014-07-13-at-1.53.35-pm-640x472Η ταινία έχει ως ήρωα τον επινοημένο χαρακτήρα Χάρβει Γουέλινγκερ, τον πιο κοντινό και πιστό σύμβουλο του προέδρου Νίξον που τον ακολουθεί σαν την σκιά του. Όπως ακούγεται χαρακτηριστικά και στην ταινία “Κανείς δεν μπορεί να πλησιάσει τον πρόεδρο χωρίς να συναντήσει τον Χάρβει. Ακόμα και η κυρία Νίξον αν θέλει να φιλήσει τον πρόεδρο, φιλάει τον Χάρβει πρώτα”.  Η ταινία περιέχει σκηνές που οι υπεύθυνοι της τηλεόρασης πίστευαν ότι θα σόκαραν το ευρύ κοινό όπως μια καλόγρια που μιλάει ανοιχτά για το σεξ περιγράφοντας τον Χάρβει ως σεξουαλικά ανώμαλο, ένα από τους αντιπάλους του Νίξον να κάνει την γνωστή χειρονομία με το μεσαίο δάχτυλο αλλά και την πρώτη κυρία να φλερτάρει ανερυθρίαστα με τον Χάρβει. Εκτός από αυτές τις σκηνές υπάρχουν και ξεκαρδιστικά περάσματα όπως ο χαρακτήρας της Ντάιαν Κίτον ως αλλήθωρης δημοκράτισσας που φαντασιώνεται ότι κάνει έρωτα με Ρεπουμπλικάνους, την σκηνή όπου ο χαρακτήρας του Γούντι Άλεν επιτίθεται στους New York Times  λέγοντας ότι είναι μια “φιλοεβραϊκή,αριστερή και ανεκτική προς τους ομοφυλόφιλους εφημερίδα και σας μιλώ μόνο για τις αθλητικές σελίδες” χωρίς να παραλείψουμε τις προγραμματικές δηλώσεις του Νίξον που υπόσχεται ότι δεν θα χρησιμοποιήσει την προεδρική λιμουζίνα για να παρασύρει τους πεζούς. Βρίσκουμε, δηλαδή σε αυτήν την μικρού μήκους πολλά στοιχεία που θα συναντήσουμε και  στην υπόλοιπη φιλμογραφία του Γούντι Άλεν. Εκτός από τον Γούντι Άλεν συμμετέχουν η Ντάιαν Κίτον, η τότε σύζυγος του Λουίζ Λάσερ και ένας κωμικός σωσίας του προέδρου Νίξον. Καλή σας θέαση

Κωνσταντίνος Σκαρμούτσος

Παρά το γαλλικό μου ψευδώνυμο που είναι και το φιλμικό alter ego του Francois Truffaut, γεννήθηκα στην Αλεξανδρούπολη στης οποίας τους κινηματογράφους είχα τις πρώτες επαφές με τον κινηματογράφο. Από τη μια «Ο πόλεμος των άστρων» και από την άλλη ο «Τοίχος» του Γιλμάζ Γκιουνέι συνέστησαν το δίπολο πού με κυνηγάει. Τα άστρα του Χόλιγουντ και τα διακριτικά φώτα του cinéma d’auteur με οδήγησαν στην Γαλλία όπου ανδρώθηκα στην κινηματογραφική σκέψη. Τι μ’αρέσει; Απλό: όλες οι καλές ταινίες από όλα τα είδη εκτός από τις ρομαντικές κομεντί. Ιδιαίτερη προτίμηση σε ευρωπαïκό, ανεξάρτητο αμερικάνικο και ασιατικό κινηματογράφο. Κλείνω εδώ γιατί ως γνήσιος λάτρης του γαλλικού νέου κύματος μου αρέσει να μιλάω με τις ώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *