ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

MEN

Η Χάρπερ μετά την τραυματική αυτοκτονία του συζύγου της, αποφασίζει να περάσει ένα τριήμερο μόνη της σε ένα ειδυλιακό σπίτι της Αγγλικής υπαίθρου. Και ενώ όλα δείχνουν τόσο ωραία και ήρεμα γύρω της, η επαφή της με το έξω περιβάλλον αλλά και με τους άντρες του κοντινού χωριού όχι μόνο δείχνει πως κάτι δεν πάει καλά αλλά θα δημιουργήσει και έναν νέο εφιάλτη στον οποίο η κοινή λογική απλά δεν υπάρχει.

Από το πρώτο πλάνο της ταινίας με την αργή πτώση του συζύγου όπου τα βλέμματα συναντιούνται μέχρι και το τελευταίο εφιαλτικό εικοσάλεπτο που η ταινία απογειώνεται σε ένα εφιαλτικό κρεσέντο body horror, η νέα ταινία του ιδιαίτερου Άλεξ Γκάρλαντ ( Ex Machina, Annihilation) με τον τίτλο MEN (Ανδρες) είναι ένα πολύ καλό φιλμ τρόμου και φαντασίας με ψυχολογικά παρακλάδια που φυτρώνουν ανά 10 λεπτά στην ταινία για να ξεραθούν και να πέσουν στα επόμενα 10. Τι σημαίνει αυτό; Πως ο Γκάρλαντ αφήνει στον θεατή την τελική απόφαση να κρίνει ακόμα και αν αυτό που είδε το πίστεψε ή του άρεσε. Αυτοκτόνησε ο σύζυγος ή παραπάτησε ίσως; Ποιος είναι ο θύτης και ποιος το θύμα από τους δύο συζύγους; Γιατί όλοι οι ανδρικοί ρόλοι στο χωριό ερμηνεύονται από τον ίδιο ηθοποιό; Όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτά αν από πίσω η εταιρεία παραγωγής A24 δεν έβαζε πάλι το χεράκι της, σφραγίζοντας την ταινία με τον τίτλο του ιδιαίτερου αλλά και του φρέσκου πράγματος.

Απειλητική ατμόσφαιρα, γοτθικός τρόμος, σκοτάδια, ήχοι, θόρυβοι, χρώματα , τσακωμοί, jump scares, γκραν γκινιόλ τελευταίο εικοσάλεπτο, επιβλητική μουσική, φωτογραφία επιπέδου, μοντάζ ρυθμού και συνέχειας και η Τζέσι Μπάκλει με τον Ρόρι Κινίαρ, απόλυτα εναρμονισμένοι με τον εξωπραγματικό κόσμο του Γκάρλαντ. Κάποιος θέλει το κακό της Χάρπερ; Μήπως η Χάρπερ έχει θέματα άλυτα με το αντρικό φύλο? Μήπως είναι άδικη και ακαρδη; Γιατί είναι τόσο απαθής; Μήπως το αντρικό φύλο πρέπει να εκδικηθεί; Πολλά τα ερωτήματα αλλά ο Γκάρλαντ και το επιτελείο του λέει κάτσε αναπαυτικά και απόλαυσε αυτό το τρενάκι του τρόμου γιατί μία φορά θα κάνεις την διαδρομή και μετά δεν θα είναι ίδια.

Προκλητικό σινεμά στην καλύτερη μορφή του που δεν διστάζει να σπρώξει το θέαμα στα άκρα, ταινία τρόμου που βλέπεται απαραιτήτως στην μεγάλη οθόνη, σινεμά της ιδιαιτερότητας που χαίρεσαι να σε τρομάζει, ταινία που σπρώχνει το εγώ του ανθρώπου ένα βήμα πιο πέρα και γελάει (μάλλον τρομάζει) με συνωμοσίες περί τοξικής αρρενωπότητας. Ο φόβος και το υπερεγώ γεννάει μεγαλύτερο φόβο και μεγαλύτερο υπερεγώ. Θα το καταλάβετε στο φινάλε για να διερωτηθείτε αν η λύση για όλα είναι η αγάπη. Σκέτη απόλαυση αυτός ο τρόμος στην Αγγλική ύπαιθρο.

Η ταινία κυκλοφορεί 2 Ιουνίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *