Οι ταινίες της εβδομάδας (16/10/2014)
Boxtrolls, ’71 και το Ανθρώπινο Κεφάλαιο ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα, ενώ το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ξεκινά, γεμάτο επιλογές (και όχι μόνο από τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο).
’71
Ένας νεαρός βρετανός στρατιώτης καλείται με την μονάδα του στο Μπέλφαστ, στη διάρκεια των ταραχών ανάμεσα σε καθολικούς και προτεστάντες το 1971. Όταν η μονάδα του δέχεται επίθεση, ο ίδιος αποκόβεται από αυτή και μένει εγκλωβισμένος σε εχθρικό έδαφος, σε μία Ιρλανδία-καζάνι που βράζει. Εκείνο το βράδυ θα συναντήσει συμμάχους, αλλά και εχθρούς στην προσπάθειά του να φτάσει πίσω στη μονάδα του. Συναρπαστικό πολιτικό θρίλερ (αν μπορώ να το χαρακτηρίσω έτσι), με εξαιρετική φωτογραφία και πολύ καλές ερμηνείες, το ’71 δεν θα σας αφήσει λεπτό να ανασάνετε. Μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Σκηνοθεσία: Γιαν Ντεμάντζ
Πρωταγωνιστούν: Τζακ Ο’ Κόνελ, Σαμ Ράιντ, Πολ Άντερσον, Σον Χάρις
Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο
Ένας σερβιτόρος ξεκινά με το ποδήλατό του από μία δεξίωση για να γυρίσει σπίτι. Ένα αυτοκίνητο θα τον ρίξει σε ένα γκρεμό. Η ταινία είναι χωρισμένη σε τέσσερα κεφάλαια. Τα πρώτα τρία παρουσιάζουν την ιστορία από την πλευρά ενός προσώπου: του Ντίνο, πατέρα της Σερένα, που προσπαθεί να εισχωρήσει στην υψηλή κοινωνία κάνοντας παρέα με τους κατάλληλους ανθρώπους (δηλαδή με την πλούσια οικογένεια του φίλου της κόρης του), την Κάρλα Μπερνάσκι- τη μητέρα της εν λόγω πλούσιας οικογένειας, που θέλει να σώσει ένα παλιό θέατρο από την εξαφάνιση και της νεαρής Σερένα. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει με κάθε ιστορία να μάς δώσει ένα ακόμα κομμάτι ενός παζλ, πριν μας παρουσιάσει στο τέταρτο μέρος την τελική λύση. Ένα καλό δείγμα ιταλικού σινεμά. Μια ιστορία με ενδιαφέρουσες προεκτάσεις για το ανθρώπινο κεφάλαιο που βρίσκεται κρυμμένο κάτω από τις ζωές που ορίζει το χρηματικό κεφάλαιο.
Σκηνοθεσία: Πάολο Βίρτσι
Πρωταγωνιστούν: Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Βαλέρια Γκολίνο, Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Φαμπρίτσιο Τζιφούνι
Τα Τερατοκουτάκια (Boxtrolls)
Η υπόθεση διαδραματίζεται στην πόλη Tυρογεφύρι. Κάθε βράδυ, τα τερατοκουτάκια, σκανδαλιάρικα και κάπως χαζούλικα τρολς, βγαίνουν για να κλέψουν διάφορα άχρηστα αντικείμενα, καθώς και τα παιδιά της πόλης όπως φημολογείται. Για ένα μικρό ορφανό αγόρι όμως, αυτά τα τερατοκουτάκια είναι η μόνη του οικογένεια, και θα κάνει τα πάντα ώστε ο κόσμος να μάθει πόσο καλόκαρδα και αξιαγάπητα είναι, παρά τη δυσφήμιση τους. Αν είστε γονείς τα παιδιά σας θα σας σύρουν έτσι κι αλλιώς μέχρι μέσα στην αίθουσα (και καλά θα σας κάνουν) αλλά θα το διασκεδάσετε κι εσείς με την ψυχή σας, ενώ αφήνει και ωραία νοήματα.
Σκηνοθεσία: Γκρέιαμ Ανάμπλ
Get on Up
Ο Τέιτ Τέιλορ, μετά από τις Υπηρέτριες του 2011 αναλαμβάνει το δύσκολο έργο να παρουσιάσει την βιογραφία του Τζειμς Μπράουν, του ανθρώπου που βαπτίστηκε Νονός της Σοόυλ, και με τον ακόμα πιο δύσκολο ρόλο της ενσάρκωσης του στην μεγάλη οθόνη να έχει ανατεθεί στον Τσαντγουικ Μπόουζμαν. Το Get on Up δεν επαναπαύεται στην γραμμική αφήγηση των γεγονότων αλλά μ’ ένα ανήσυχο μοντάζ, που ταιριάζει θα έλεγε κανείς στην προσωπικότητα του πρωταγωνιστή, ανακατεύει τις στιγμές της ζωής του σαν να θέλει να αποδείξει ότι δεν είναι οι στιγμές αυτές καθ’ αυτές που έχουν σημασία αλλά το σύνολο τους, γιατί όλες μαζί είναι ο Μπράουν.
Σκηνοθεσία: Τέιτ Τέιλορ
Πρωταγωνιστούν: Τσάντγουικ Μπόουζμαν, Νέλσαν Έλις, Νταν Ακρόιντ
Ένα Ταξίδι 30,5 μέτρα Μακριά (One Hundrent Foot Journey)
Η πολύπαθη οικογένεια ενός νεαρού Ινδού με ταλέντο στη μαγειρική φτάνει σε ένα μικρό γαλλικό χωριουδάκι κι αποφασίζει να ανοίξει παραδοσιακή ινδική ταβέρνα απέναντι από το καθωσπρέπει εστιατόριο της Έλεν Μίρεν. Ο σκηνοθέτης του Chocolat με αργή αφήγηση δημιουργεί ένα νοσταλγικό ταξίδι στην διαφορετικότητα, όπου μετανάστευση και ταξίδια εκφράζονται μέσα από το φαγητό και τα υλικά. Ο ανταγωνισμός των δυο διαφορετικών εστιατορίων που τους χωρίζει ένας δρόμος φαντάζει κωμικός, μιας που τελικά τα δυο αυτά αλληλοσυμπληρώνονται. Από την άλλη η μαγειρική ως κεντρικό θέμα ίσως έχει κουράσει, ενώ η ταινία επικεντρώνεται αρκετά στο νεαρό Ινδό και χάνει σε ρομαντισμό.
Σκηνοθεσία: Λάσε Χάλστρομ
Πρωταγωνιστούν: Έλεν Μίρν, Ομ Πούρι, Μάνις Νταγιάλ
Mea Culpa (Λάθος στο Λάθος)
Ήρωες της ταινίας είναι δύο γάλλοι αστυνομικοί, ο Φρανκ και ο Σιμόν, φίλοι για χρόνια που απομακρύνθηκαν εξαιτίας ενός τραγικού δυστυχήματος που προκάλεσε ο Σιμόν. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο γιος του Σιμόν θα γίνει μάρτυρας σε ένα έγκλημα που φέρει την υπογραφή της μαφίας και ο Σιμόν θα κληθεί να προστατεύσει την οικογένειά του. Θα το κάνει ζητώντας τη βοήθεια του φίλου του. Το κακό με το Λάθος στο Λάθος δεν είναι ότι είναι κακή ταινία. Είναι ότι είναι μία περιπέτεια που σε στιγμές παίρνει πολύ σοβαρά τον εαυτό της. Ενδιαφέρουσα σκηνοθετική ματιά, ευχάριστη συντροφιά για ένα βράδυ, αλλά θα την έχετε ξεχάσει την αμέσως επόμενη ημέρα.
Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ
Πρωταγωνιστούν: Βενσάν Λιντόν, Ζιλ Λελούς, Ναντίν Λαμπάκι
Annabelle
Mία γυναίκα αποκτά μια κούκλα. Όταν δέχεται μία επίθεση στο σπίτι της στη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, περίεργα πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν γύρω της. Και η κούκλα φαίνεται πως έχει σχέση με αυτά. Η Annabelle παίρνει την τρομακτική κούκλα του The Conjuring και της δίνει μια δικιά της ταινία. Χιλιοειπωμένη ιστορία, που ειλικρινώς δυσκολεύομαι να βρω τον λόγο να συνεχίζει. Ένα πρόχειρο και αντιαισθητικό κάδρο κινηματογραφικών στοιχείων, μεγάλων δημιουργιών του είδους, διαχειριζόμενο πλήρως απογοητευτικά και απαράδεκτα.
Σκηνοθεσία: Τζον Ρ.Λεονέτι
Πρωταγωνιστούν: Άναμπελ Γουόλις, Γουόρντ Χόρτον, Άλφρεντ Γούνταρντ