Οι ταινίες της εβδομάδας (29/5/2014)
Η εβδομάδα αυτή είναι… παραμυθένια, με μια κλασσική κακιά να έρχεται στη μεγάλη οθόνη, αλλά… αλλιώς. Ο λόγος για τη Maleficent, την οποία ερμηνεύει η Αντζελίνα Τζολί, ενώ στον Λευκό Ελέφαντα δύο ιερείς καλούνται να τα βγάλουν πέρα με τα προβλήματα μιας παραγκούπολης. Στο παλαιότερης παραγωγής Μαύρο Ψωμί, ένα αγόρι έρχεται αντιμέτωπο με τα ψέμματα των ενηλίκων.
Maleficent
Η Αντζελίνα Τζολί ενσαρκώνει την αγαπημένη κακιά της μεγάλης οθόνης, τη μάγισσα Maleficent από το παραμύθι της Ωραίας Κοιμωμένης, δίνοντας ένα background story και μια εξήγηση στο γιατί η Maleficent έγινε αυτή που είναι. Δύο βασίλεια, ένα ανθρώπινο και ένα γεμάτο θαυμαστά πλάσματα, ζουν χωρισμένα. Στο δεύτερο η νεράιδα Μαλέφισεντ μεγαλώνει γνωρίζοντας τον κόσμο. Όταν, όμως, έρθει αντιμέτωπη με την προδοσία θα αλλάξει και θα ταχθεί στην εκδίκηση. Αν έχετε μικρά παιδιά (άνω των έξι ετών πάντως) αξίζει να τα πάρετε και να πάτε σινεμά. Υπάρχουν στιγμές που οπτικά, το Maleficent είναι τόσο πλούσιο που θα σας κάνει να αισθανθείτε σαν να γυρίζετε τις σελίδες ενός παραμυθιού. Διαθέτει όλη την καλόκαρδη διάθεση και την αφέλεια μιας ιστορίας χωρίς ιδιαίτερο βάθος. Αλλά για δύο ώρες θα σας μεταφέρει σε ένα σύμπαν θαυμαστό.
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Στρόμπεργκ
Πρωταγωνιστούν: Αντζελίνα Τζολί, Σάρλτο Κόπλεϊ, Ελ Φάνινγκ, Σαμ Ράιλι, Ιμέλντα Στόντον, Λέσλι Μάνβιλ
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Τάιλερ
Λευκός Ελέφαντας
Σε μια παραγκούπολη της Αργεντινής, μία ομάδα ιερέων προσπαθεί υπό αντίξοες συνθήκες να δημιουργήσει για τους κατοίκους φυσιολογικές συνθήκες διαβίωσης. Έχει να αντιμετωπίσει την καχυποψία των κατοίκων, τους πολέμους των συμμοριών, αλλά ο καθένας τα δικά του προβλήματα και τους προσωπικούς του δαίμονες. Ο σκηνοθέτης Πάμπλο Τραπέρο αναδεικνύεται σε μεγάλο μάστορα στον χειρισμό της εικόνας του. Δεν είναι μόνο η επιλογή του ντοκιμενταρίστικου τρόπου κινηματογράφισης (υπάρχουν στιγμές που μόνο η παρουσία των επαγγελματιών ηθοποιών σου θυμίζει ότι παρακολουθείς ταινία μυθοπλασίας), αλλά και τα υπέροχα μονοπλάνα του. Ωστόσο, η ταινία δεν απογειώνεται. Το βασικό πρόβλημα είναι το σενάριο. Κατ’ αρχάς ο θεατής καλείται να παρακολουθήσει πολλά θέματα ταυτόχρονα, ενώ ακολουθεί μάλλον προβλέψιμους δρόμους.
Σκηνοθεσία: Πάμπλο Τραπέρο
Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Ντάριν, Ζερεμί Ρενιέ, Μαρτίνα Γκούσμαν
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Τάιλερ
Μαύρο Ψωμί
Στη βόρειο-κεντρική Καταλονία, λίγο μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο, ο 11χρονος Αντρέου μεγαλώνει σε ένα αγρόκτημα ενός μικρού χωριού. Ο Αντρέου άθελα του θα γίνει αυτόπτης μάρτυρας δύο φόνων στο δάσος, ενός πατέρα και του γιού του. Η αστυνομία θεωρεί ως μοναδικό ύποπτο τον άνεργο πατέρα του, τον κόκκινο επαναστάτη Φαριόλ. Ο Αντρέου για να τον σώσει, θα βαλθεί να ανακαλύψει τον πραγματικό ένοχο. Η ταινία έχει κερδίσει 13 Βραβεία Γκαουντί, 9 Βραβεία Γκόγια, Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και ήταν η επίσημη πρόταση της Ισπανίας για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ. Είναι παραγωγής 2010.
Σκηνοθεσία: Αγούστι Βιγιαρόνγκα
Πρωταγωνιστούν: Φραντσέσκ Κολόμερ, Νούρια Κόμας, Νόρα Νάβας
Δύο ημέρες στη Νέα Υόρκη
Η Μαριόν ακολούθησε τον αγαπημένο της στην Νέα Υόρκη αλλά τα πράγματα δεν πήγαν καλά. Εγκατέλειψε τον άντρα της και ζει σε ένα ωραίο διαμέρισμα στο Μανχάταν με τον νέο της σύντροφο τον Μίνγκους έναν Αφρο-Αμερικανό δημοσιογράφο και τα δύο παιδιά τους από τον προηγούμενο γάμο. Η Μαριόν ετοιμάζει μια έκθεση φωτογραφίας. Ο πατέρας της και η αδερφή της, μαζί με τον ανυπόφορο εραστή της, καταφθάνουν από το Παρίσι για να παραβρεθούν στα εγκαίνια και να γνωρίσουν και τον καινούριο σύντροφο της. Οι πολιτισμικές διαφορές ανάμεσα στην τρελή οικογένεια της και τον αμερικανικό τρόπο ζωής θα δημιουργήσουν προβλήματα στην σχέση της με τον Μίνγκους και θα γίνουν η αφορμή για τρελές παρεξηγήσεις και τραγελαφικές καταστάσεις.
Σκηνοθεσία: Ζιλί Ντελπί
Πρωταγωνιστούν: Ζιλί Ντελπί, Κρις Ροκ, Αλμπέρ Ντελπί, Αλεξιά Λαντό, Άλεξ Ναόν, Ντίλαν Μπέικερ
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Αντουάν Ντουανέλ
Brick Mansions
Βρισκόμαστε στο 2018 στο σχεδόν κατεστραμμένο από την οικονομική κρίση Ντιτρόιτ. Οι άλλοτε ασφαλείς συνοικίες των προαστίων της μεγαλούπολης έχουν εγκαταλειφθεί στο έλεος των εμπόρων ναρκωτικών και των συμμοριών. Ένας παράνομος και ένας μυστικός αστυνομικός θα συνεργαστούν για να καταστρέψουν τον μεγαλέμπορο της περιοχής. Η ταινία είναι ένα ριμέικ της γαλλικής περιπέτειας Banlieue 13 σε παραγωγή και πάλι του Λυκ Μπεσόν. Και στις δύο περιπτώσεις το σενάριο θα μπορούσε να είχε γραφτεί σε μια κόλλα χαρτί από ένα μαθητή του δημοτικού. Οι χαρακτήρες είναι σχηματοποιημένοι και ο δήθεν κακός της ταινίας αγγίζει τα όρια του γελοίου. Η έλλειψη δημιουργικότητας στη συγγραφή του σεναρίου και η αντίστοιχη έλλειψη συνοχή στην σκηνοθεσία κάνουν την ταινία ανάξια παρακολούθησης στον κινηματογράφο. Θα είναι ένα πρώτης τάξεως αγχολυτικό πριν ένα κρίσιμο αγώνα της αγαπημένης ομάδας ή μια ευχάριστη έναρξη μια βραδιάς μεταξύ φίλων.
Σκηνοθεσία: Καμίλ Ντελαμάρ
Πρωταγωνιστούν: Πολ Ουόκερ, Ντέιβιντ Μπελ, RZA, Καταρίνα Ντενίς
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Αντουάν Ντουανέλ
Απρόσμενος Έρωτας
Σε αυτό το δράμα τρίτης ηλικίας παρακολουθούμε τον μπαρμπά-Μόργκαν (Μάικλ Κέιν) να έχει ‘ξωμείνει μόνος κι έρημος στο Παρίσι μετά το θάνατο της συζύγου του. Η ζωή του δείχνει άδεια και άσκοπη και στο μυαλό του γυροφέρνει η σκέψη να δώσει τέλος. Η τυχαία γνωριμία του με μια νεαρή δασκάλα χορού θα δώσει χαρά και μια φιλία που θα τον βοηθήσει να επικοινωνήσει με τον κόσμο, κάτι που είχε σταματήσει να κάνει τόσο με τους γύρω του, όσο και με τα παιδιά του που ζουν στις ΗΠΑ. Η ταινία, με τη θεματολογία της, το επίπεδο σκηνοθεσίας και ερμηνειών και την αργή ροή του, μπορεί να αποτελέσει μια καλή πρόταση για τηλεταινία ή μια μέτρια επιλογή για dvd, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να αποτελέσει προτεραιότητα για να τη δει κάποιος στον κινηματογράφο.
Σκηνοθεσία: Σάντρα Νέτελμπεκ
Πρωταγωνιστούν: Μάικλ Κέιν, Κλεμάνς Ποεζί, Τζάστιν Κερκ, Μισέλ Γκοντέ, Τζέιν Αλεξάντερ