ΕΠΙΚΑΙΡΑΤαινίες της Εβδομάδας

Οι ταινίες της εβδομάδας (7/11/2013)

Καλές επιλογές κουβαλά μαζί της η καινούργια εβδομάδα προβολών. Εκτός από το εντυπωσιακό και πολυαναμενόμενο Gravity (το οποίο θα αποσπάσει σίγουρα κάποιες υποψηφιότητες στα Όσκαρ), έχουμε το βραβευμένο στη Βενετία Miss Violence (ανυπομονούμε να δούμε πώς θα τα πάει στις αίθουσες) και την ερμηνεία για σεμινάριο υποκριτικής του Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο Όλα Χάθηκαν.

Gravity

Έκλεψε τις εντυπώσεις στη Βενετία, όπου προβλήθηκε στην έναρξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Στην ταινία η Δρ. Ράιαν Στόουν (Μπούλοκ) είναι μια λαμπρή επιστήμονας στην πρώτη αποστολή της στο διάστημα, υπό την καθοδήγηση του βετεράνου αστροναύτη Ματ Κοβάλσκι (Κλούνει). Μια αποστολή ρουτίνας πηγαίνει στραβά και οι δύο τους, εντελώς μόνοι και αβοήθητοι, αιωρούνται δεμένοι μεταξύ τους στο διάστημα. Οι ξένοι κριτικοί το αποθέωσαν, κάνοντας λόγο όχι μόνο για ένα υπερθέαμα, αλλά και για μια ταινία συναρπαστική, γεμάτη ένταση. Η Σάντρα Μπούλοκ στην οποία πέφτει και το βάρος της ταινίας έχει σίγουρη την υποψηφιότητα για Όσκαρ, ενώ είναι πολύ πιθανό να τη δούμε να κρατά και στα χέρια της το αγαλματάκι.

Όλα Χάθηκαν

Εναλλακτικός τίτλος για αυτή την καλή στιγμή για το σινεμά θα μπορούσε να είναι «Ο γκαντέμης πήγε για ιστιοπλοΐα«! Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ μόνος σε ένα σκάφος παλεύει με τα κύματα. Κάποιες μέρες φαίνεται ότι… ό,τι μπορεί να πάει στραβά θα πάει, όπως αναφέρει ο νόμος του Μέρφι! Ωραία επιλογή η παντελής έλλειψη διαλόγου και ότι δεν μας δίνει κανένα στοιχείο για τον κεντρικό ήρωα. Αν κάτι ξεχώρισε στο Όλα Χάθηκαν αυτό σίγουρα ήταν η αμεσότητα και η απλότητα της. Το σενάριο της θα μπορούσε να χωρέσει σε μια μόνο σελίδα ή εναλλακτικά να αποτελούσε ένα σύνολο από εμπνευσμένους αυτοσχεδιασμούς. Ο Ρέντφορντ είναι τόσο φυσικά πειστικός σε ό,τι κάνει που ακόμα κι αν δεν έχουμε εξειδικευμένες γνώσεις ιστιοπλοΐας καταλαβαίνουμε τις σκέψεις του σαν να μας μιλάει.

Miss Violence

Ισορροπώντας ανάμεσα στη βία και την μυστικοπάθειά της, η ταινία του Αβρανά διατηρεί την… ψύχραιμη ματιά της. Ένα από τα μεγάλα ατού της ταινίας είναι το σενάριο, το οποίο δεν ξεφεύγει σε υπερβολές ή άνευ λόγου παραδοξότητες. Ένα κορίτσι πηδά από το μπαλκόνι του σπιτιού της στα 11 της. Η οικογένεια προσπαθεί να το ξεχάσει και να συνεχίσει τη ζωή της. Ωστόσο, γρήγορα τα μυστικά που κρύβονται πίσω από τις κλειστές πόρτες θα αρχίσουν να αποκαλύπτονται στον θεατή. Οι ανθρώπινες φιγούρες που κόβονται μπροστά στην κάμερα, η σκοτεινή φωτογραφία, οι εξαιρετικές ερμηνείες, όλα αυτά βοηθούν τον σκηνοθέτη να δημιουργήσει μία αίσθηση κλειστοφοβική στην ταινία του, μία αίσθηση που δείχνει ότι ενώ όλα φαίνονται φυσιολογικά, στην πραγματικότητα δεν είναι.

Εγώ Κι Εσύ

Ο γνωστός σκηνοθέτης Μπερνάρντο Μπερτολούτσι (Το Τελευταίο Ταγκό Στο Παρίσι, Κλεμμένη Ομορφιά, Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας, Οι Ονειροπόλοι, Little Buddha), παρά τα χρονάκια του, επιστρέφει με μια φρέσκια νεανική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ιταλού συγγραφέα Νικολό Αμανίτ. Το έργο περιγράφει την ιστορία ενός εσωστρεφή εφήβου αγοριού, του Λορέντζο, που λέει ψέματα στους γονείς του ότι πάει εκδρομή ενώ αυτός κάθεται στο υπόγειο της πολυκατοικίας του. Το σχέδιο του όμως θα ανατραπεί όταν θα τον ανακαλύψει η εκκεντρική μεγαλύτερη θετή αδερφή του, Ολίβια. Ο σκηνοθέτης έχει επιλέξει έναν πολύ πιο απλοϊκό τρόπο κινηματογράφησης, πιο εκμοντερνισμένο, επικεντρωμένο στη δύναμη των πρωταγωνιστών του. Φυσικά, για τον Μπερτολούτσι μιλάμε κι έτσι θα του ξεφύγουν κάποιες σκηνές σκηνοθετικής μαγείας.

10η Μέρα

Ο Αλί, ένας Αφγανός μουσουλμάνος, ζει στην Αθήνα, μαζεύοντας παλιοσίδερα. Προσπαθεί να κατακτήσει το δυτικό όνειρο, ενώ περιβάλλεται από τις μνήμες της πατρίδας του, το ταξίδι του ως την Ευρώπη και τους «εφιάλτες» του.

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *