Άποψη

#no_village_gr: ομοφοβικές βόμβες και κινηματογραφικά μποϊκοτάζ

Πριν από μερικές εβδομάδες στο e-mail μου βρήκα μια ανακοίνωση της Village που ανέφερε ότι η εταιρεία για λόγους αρχής αποσύρει τη διαφημιστική καμπάνια για την ταινία Οικογένεια Μίλερ από το newsbomb.gr.

Παραξενεμένη έψαξα το εν λόγω -ανυπόγραφο- άρθρο και κατέληξα σε ένα «κείμενο» με τίτλο «Προστατέψτε τώρα τους νέους από την ομοφυλοφιλία όπως ο Πούτιν». διαβάζοντάς το έμεινα έκπληκτη. Τι ήταν τελικά αυτό; Ομοφοβικό παραλλήρημα;

Μα δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάτι διαφορετικό ένα δημοσίευμα που ξεκινάει με τα εξής λόγια: «Ο ηγέτης που λύτρωσε την Ρωσία, δείχνει τον δρόμο για την Ελλάδα. Οι νόμοι κατά της προπαγάνδας του φονταμενταλισμού και της προώθησης προτύπων ενάντια στην οικογένεια, δείχνουν ότι μετά την κοινωνία, θωρακίζoυν και το βασικό κύτταρο της: Την οικογένεια».

 Το newsbomb δεν σταματά εκεί. Αφού δικαιολογεί τον ομοφοβικό νόμο του Πούτιν που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων διεθνώς, δίνει και συμβουλές και σε Έλληνες πολιτικούς να ακολουθήσουν το παράδειγμά του: «Είναι καιρός και οι Έλληνες ηγέτες να αποφασίσουν εάν θέλουν να προασπίσουν το εθνικό συμφέρον, το συμφέρον του συνόλου ή των όποιων συντεχνιών» λέει το δημοσίευμα, προκαλώντας ρίγη απέχθειας.

Μόνο «Μπράβο», λοιπόν άξιζε η αρχική απόφαση της Village, η οποία ανέφερε ότι για λόγους αρχής η εταιρεία αποφάσισε να αποσύρει την διαφημιστική της καμπάνια για την ταινία Οικογένεια Μίλερ από την ιστοσελίδα.

«Λόγω της ευαισθησίας που διακρίνει τη Village δεν θέλουμε καμία σχέση με τέτοιου περιεχομένου κείμενα».

Η αντίδραση του newsbomb ήταν άμεση (και ιδιαιτέρως λαϊκίστικη). Στην ουσία, ζήτησε εξηγήσεις από την εταιρεία για την απόφασή της, κατηγορώντας την Village για… αισθήματα λογοκρισίας. Αντί, βέβαια, να προσπαθήσει να «μαζέψει» την κατάσταση, παραδεχόμενο έστω το λάθος της, συνεχίζει ακόμα πιο προκλητικά και θρασύτατα:  «Είναι σαφές για όσους διάβασαν το άρθρο, ότι επρόκειτο για μια πρωτοβουλία  κατά της απρόκλητης προβολής και υπερέκθεσης προτύπων, τα οποία καλώς ή κακώς  αποτελούν τη σημαντική μειοψηφία του συνολικού πληθυσμού της ανθρωπότητας».

Μάλιστα, απευθύνει το ερώτημα στους υπεύθυνους της Village: «Είστε υπέρ της προκλητικής  έκθεσης των συναισθηματικών εκδηλώσεων των ομοφυλοφίλων σε δημόσιους χώρους;»

Το site προσφέρθηκε, κιόλας, να προβάλει την καμπάνια της Village δωρεάν.

Μέχρι εδώ όλα είναι μάλλον αναμενόμενα. Και η αντίδραση της Village και οι «φωνές» του newsbomb, το οποίο σίγουρα δεν ήθελε να χάσει τη διαφήμιση (και από τη Village και από τον ντόρο που θα δημιουργούσε το θέμα).

Το πλέον αστόχαστο είναι η δεύτερη αντίδραση της Village. Η οποία φέρεται να απέλυσε για αυτό τον λόγο τον επί οκτώ χρόνια υπεύθυνο Τύπου της και να έστειλε επιστολή στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Είναι δεδομένο για εμάς ότι η αξιοπιστία ενός διαδικτυακού τόπου δεν κρίνεται από ένα μεμονωμένο δημοσίευμα, όπως ακριβώς και η αξιοπιστία μίας κινηματογραφικής εταιρείας δεν κρίνεται από μία μεμονωμένη απόφαση βασισμένη στο θυμικό.

» Η διαφωνία μας με την πολιτική Πούτιν στο θέμα της ομοφυλοφιλίας είναι κάθετη, άρα και με το εν λόγω άρθρο, αυτό όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ερμηνευτεί ως συνολική μομφή προς το έγκυρο site σας, όπως μας κατηγορήσατε. Είναι δεδομένη η αξιοπιστία του site σας -η οποία άλλωστε πιστοποιείται καθημερινά από τις χιλιάδες των χρηστών που σας επισκέπτονται- και, επί τη ευκαιρία, θα θέλαμε να επιβεβαιώσουμε και εμείς την εμπιστοσύνη μας προς τη δημοσιογραφική σας δουλειά».

Εμπιστοσύνη για τη δημοσιογραφική δουλειά που καλεί την πολιτική ηγεσία να λάβει ομοφοβικά μέτρα, παρόμοια με αυτά του Πούτιν. Μέτρα που δεν επιτρέπουν απλές εκφράσεις τρυφερότητας ανάμεσα σε δύο άνδρες ή ανάμεσα σε δύο γυναίκες. Αντί να στηρίξει την απόφασή της, αντί να αποφύγει να απαντήσει ή να απαντήσει με ακόμα σκληρότερο τρόπο, η εταιρεία αποφάσισε να απομακρύνει τον άνθρωπο που θεώρησε προσβλητικό το άρθρο και να συνεχίσει να διαφημίζεται κανονικά.

Ύστερα από αυτό, φυσικά, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξέσπασε ένας «πόλεμος» κατά της Village, με χιλιάδες άτομα να ζητούν μποϊκοτάζ της εταιρείας υπό το #no_village_gr (έγινε μάλιστα top trend στο Twitter) και να γράφουν για το θέμα ακόμα και ξένα site, όπως το Bleeding Cool.

Και, τελικά, εάν ως λαός αποδείξουμε ότι δεν έχουμε κοντή μνήμη, εάν δείξουμε ότι ίσως η ανθρωπιά μετράει περισσότερο από τη διαφήμιση, τη δημοσιότητα, τα λίγα χρήματα παραπάνω στην τσέπη, εάν αρχίσουμε να φωνάζουμε που έκοψαν το ομοφυλοφιλικό φιλί από το Glee ή από το Downton Abbey, τότε ίσως γίνουμε λίγο περισσότερο άνθρωποι.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *