ΠρόσωπαΣυνεντεύξεις

Συνέντευξη Ντίνος Τσέλης: Το Punchy

Ένας Έλληνας πίσω από την Καναδέζικη ιντερνετική σειρά “To Punchy”, που γνωρίζει ιδιαίτερη επιτυχία ιδίως στη χώρα!  O Ντίνος Τσέλης συμμετέχει στο soundtrack της σειράς και υπογράφει τη μουσική του τρέιλερ. Πρόκειται για μια φρέσκια σειρά από νεαρούς συντελεστές που προσπάθησαν να αντισταθμίσουν το χαμηλό budget τους με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και υπόθεση. Είχα την ευκαιρία να δούμε το πρώτο επεισόδιο της σειράς (διατίθεται δωρεάν στο youtube ή στον ιστοτόπο www.topunchy.com) και το τρέιλερ που σας επισυνάπτω από κάτω και μου έκανε πολύ εντύπωση ο τόπος χρήσης  του πιάνο με βιόλες και strings, ενώ στα υπόλοιπα κομμάτια χρησιμοποιούνται ατμοσφαιρικά και άλλα όργανα.

Είχα την ευκαιρία και χαρά να μιλήσω μαζί του. Ρώτησα τόσο για τη συνεργασία του με τους συντελεστές του To Punchy όσο και για τη μουσική, το σινεμά γενικά και στις μέρες μας. Προέκυψε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, που πιστεύω αξίζει την προσοχή όλων σας, όχι μόνο των μουσικόφιλων αναγνωστών μας. Επίσης μας αποκαλύπτει  ορισμένα από τα μελλοντικά του σχέδια:

-Ντίνο, πες μας λίγα λόγια για εσένα. Eκτός από τη μουσική με τι άλλο ασχολείσαι;

Αν και το επάγγελμά μου είναι τελείως διαφορετικό (οικονομικά / λογιστικά) με τη μουσική ασχολούμαι από μικρό παιδί ξεκινώντας με μαθήματα κλασσικής κιθάρας, πιάνου και μουσικής θεωρίας στο Ωδείο Νίκος Σκαλκώτας.

Αυτό όμως που σταδιακά με κέρδισε και αποτέλεσε για μένα το μεγάλο στοίχημα ήταν να δημιουργώ δικές μου συνθέσεις και ήχους κάνοντας χρήση και της μουσικής τεχνολογίας.

Με η μουσική σύνθεση καταπιάστηκα συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια. Οι μουσικές μου είναι στη πλειοψηφία τους instrumental με χαρακτηριστικά jass, ambient και electronica.

Μέχρι σήμερα είχα την ευκαιρία να γράψω μουσική για τη θεατρική παράσταση ‘Ηρόστρατος’ του Χρήστου Πυθαρά (Booze Cooperativa, 2012), ενώ πρόσφατα συμμετείχα στο soundtrack της Καναδέζικης σειράς τεσσάρων επεισοδίων ‘To Punchy’ του Will Murphy (2013).

-Έχεις σχέσεις με τον Καναδά; Πώς αποφάσισες να συνεργαστείς με άτομα από το εξωτερικό;
Πώς έγινε η συνεργασία από απόσταση; Eίδες πρώτα το mastercut ή film zero πριν αρχίσεις τη σύνθεση ή τούμπαλιν;

Αναφορικά με τη τελευταία αυτή συνεργασία, μπορώ να πω ότι ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη δεδομένου ότι έγινε εξολοκλήρου από απόσταση. Συμμετέχω σε κάποια groups ανεξάρτητων σκηνοθετών και παραγωγών στο Linkedin γιατί με ενδιαφέρει να παρακολουθώ τις εξελίξεις, να γνωρίζω άτομα και να προωθώ τη μουσική μου. Εκεί έτυχε ο παραγωγός της σειράς να ακούσει κάποιες μουσικές μου που έχω στο www.myspace.com/ntinos.tselis. Μου ζήτησε αρχικά να γράψω ένα κομμάτι το οποίο θα χρησίμευε ως θέμα για έναν από τους 5 κύριους χαρακτήρες της σειράς αφού πρώτα μου έστειλε το σενάριο της σειράς. Μετά ξεκίνησα να έχω απευθείας επικοινωνία με το σκηνοθέτη ο οποίος μου έδινε σαφείς οδηγίες για το πώς ήθελε τα κομμάτια, πάντα στέλνοντάς μου αναφορές από μουσικές άλλων ταινιών. Αυτά έγιναν πριν καν ακόμα ξεκινήσουν τα γυρίσματα! Αργότερα, μου ζήτησε να γράψω μουσική για το official trailer της σειράς ενώ όταν χρειάστηκαν μουσικές για κάποιες συγκεκριμένες σκηνές μου έστειλε μονταρισμένο υλικό, πάντα όμως κάνοντας αναφορά σε άλλες μουσικές από ταινίες. Με τον τρόπο αυτό η συνεργασία ήταν πολύ πιο εύκολη και γρήγορη.

-Πες μας λίγα λόγια για τη σειρά.

Είναι ένα crime drama με κάποιες σκληρές σκηνές αλλά και αρκετό χιούμορ που εξελίσσεται σε μία φανταστική πόλη, το Navarin. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι σχεδόν όλοι οι ήρωες είναι αυτό που λέμε ‘κακοί’ ωστόσο επειδή υπάρχει μία νουάρ ατμόσφαιρα γίνεται γρήγορα αντιληπτό από τον θεατή ότι όλοι βασικά είναι θύματα μίας κοινωνίας που έχει φτιαχτεί με σκληρούς, συχνά αδυσώπητους κανόνες. Υπάρχουν έντονα στοιχεία Tarantino και Guy Ritchie στη σειρά.

Η υπόθεση ξεδιπλώνεται με μη γραμμικό χρονικά τρόπο, και αφορά στην αναζήτηση και το κυνηγητό από τα μέλη μίας συμμορίας υποκόσμου του δολοφόνου ενός φίλου τους, ενός σημαντικού προσώπου. Ο δολοφόνος αποκαλύπτεται ότι είναι ένα νεαρό παιδί που δε γνώριζε το πόσο σημαντικό ήταν το θύμα. Ενώ κάποιοι τον κυνηγούν υπάρχουν και κάποιοι που προσπαθούν με τον τρόπο τους να τον βοηθήσουν…

-Γιατί οι νέοι δημιουργοί προτιμάνε το ίντερνετ για την προβολή των σειρών;

Νομίζω επειδή επιτυγχάνεται πιο εύκολη και άμεση πρόσβαση στο κοινό. Είναι ένας πολύ εύκολος και γρήγορος τρόπος να δείξεις τη δουλειά σου σε ένα κοινό που ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να επικοινωνεί διαδραστικά. Επίσης στο διαδίκτυο το δημιούργημά σου βρίσκεται εκεί και ‘περιμένει’ τον θεατή, σε αντίθεση με άλλες μορφές προβολής.

-Γενικά, όταν γράφεις μουσική για μια σειρά προτιμάς να βλέπεις πρώτα τα πλάνα, να διαβάζεις το σενάριο, ή ανάποδα;

Ανάλογα το θέμα. π.χ. εάν είναι το θέμα κάποιου ήρωα διαβάζοντας το σενάριο και συζητώντας με τον σκηνοθέτη μπορεί να είναι αρκετό για να αποκτήσεις την αίσθηση της ατμόσφαιρας και του παλμού που απαιτείται. Όταν όμως πρόκειται για μία συγκεκριμένη σκηνή (π.χ. έντονης δράσης) εκεί είναι σημαντικό να βλέπεις μονταρισμένο το υλικό προκειμένου η μουσική να συγχρονιστεί με τη δραματουργία.

-Τι πιστεύεις κάνει τους Έλληνες να στρέφονται περισσότερο προς το εξωτερικό;

Λόγω της οικονομικής κρίσης, οι επιλογές που έχει σήμερα ένας νέος επαγγελματίας περιορίζονται σημαντικά στην Ελλάδα. Ο μόνος τρόπος εάν δε βρίσκεις δουλειά στη χώρα σου είναι να αποτανθείς στο εξωτερικό, δεν είναι άλλωστε και η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, απλά τώρα γίνεται και από ανθρώπους που έχουν κάνει σπουδές και έχουν πολλές φιλοδοξίες. Η εξέλιξη του διαδικτύου και των social media έχει κάνει πιο εύκολη την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων από διαφορετικές χώρες και η παγκοσμιοποίηση της αγοράς αν και ενισχύει τον ανταγωνισμό μπορεί να δώσει πολλές ευκαιρίες για θέσεις απασχόλησης.

-Πιστεύεις ότι η περίοδος της κρίσης επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την τέχνη στην Ελλάδα/ το σινεμά;

Γνώμη μου είναι ότι σε περιόδους κοινωνικών / οικονομικών αλλαγών, υπάρχουν πάντα δημιουργοί που εμπνέονται από τη νέα εποχή που βλέπουν να έρχεται, συχνά δημιουργώντας κάτι καινούργιο, πιο εσωτερικό ίσως. Σήμερα με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας έχει γίνει πιο απλή και οικονομικά προσιτή η διαδικασία δημιουργίας ενός οπτικοακουστικού έργου.

-Σαν μουσικός, ποιο είναι το αγαπημένο σου soundtrack από ταινία;

Θα πω δύο. Το American Beauty (Thomas Newman) και το Last Temptation of Christ (Peter Gabriel). Συνολικά για το έργο τους θαυμάζω περισσότερο τον δικό μας Βαγγέλη Παπαθανασίου και τον Philip Glass.

-Τι στοιχεία πιστεύεις ότι πρέπει να έχει να έχει μια σειρά;

Ενδιαφέρουσα πλοκή, δυνατές ερμηνείες, καλή φωτογραφία και μοντάζ, να συνδυάζει δηλαδή ένα ενδιαφέρον σενάριο με μία ενδιαφέρουσα αισθητική η οποία να κρατάει σε αγωνία το θεατή από το ένα επεισόδιο στο άλλο.

-Ποιες είναι οι 5 top ταινίες που έχεις δει;

Πολύ δύσκολο να επιλέξει κανείς. Το πόσο σου αρέσει μία ταινία, πέρα από το αν σε εμπνέει η αισθητική της, η σκηνοθεσία κλπ. είναι και σε ποια φάση βρίσκεσαι όταν τη βλέπεις, τι συναισθήματα σου δημιουργούνται πόσο ταυτίζεσαι. Πιστεύω ότι αυτό το συνειδητοποιείς περισσότερο αφού τελειώσει η ταινία. Αν νιώθεις ανανεωμένος και μετά συλλαμβάνεις συχνά τον εαυτό σου να σκέφτεται σκηνές από την ταινία, αυτό αποτελεί για μένα ένα σημάδι ότι αυτό που έχεις δει και ακούσει ίσως να σε έχει αλλάξει λίγο. Με αυτά λοιπόν τα πολύ υποκειμενικά κριτήρια σου απαντάω:

  1. American Beauty (Sam Mendes)
  2. Οι ζωές των άλλων (Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ)
  3. Scareface (Brian de Palma)
  4. The Sixth Sense (Μ. Νάιτ Σιάμαλαν)
  5. One flew Over the Cuckoo’s nest (Milos Forman)

-Θα μας αποκαλύψεις κάποια από τα μελλοντικά σχέδια;

Με ενδιαφέρει πολύ να γράφω μουσική για ταινίες και θέατρο. Ελπίζω στο μέλλον να μου δοθούν και άλλες ευκαιρίες. Τη περίοδο αυτή ολοκληρώνω τη μουσική μίας μικρού μήκους ταινίας και σκοπεύω μέσα στη χρονιά να κυκλοφορήσω ένα CD με μουσικές instrumental. Σας δίνω και το προσχέδιο του εξώφυλλου:

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

2 σκέψεις σχετικά με το “Συνέντευξη Ντίνος Τσέλης: Το Punchy

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *