Σινέ τεχνολογείν

Οι υποψήφιοι στα Όσκαρ των Εφέ

Δεν μπορώ να πω, το 2013 χόρτασα εφέ. Bγήκαν πολύ καλές ταινίες με πολύ καλά γραφικά και χρησιμοποιήθηκαν πολλές νέες τεχνικές. Δεν μπορούσα παρά να αρχίσω να ονειρεύομαι σαν μικρό παιδάκι σε πολυκατάστημα παιχνιδιών όταν διάβασα την επίσημη ανακοίνωση και την σύνοψη και των βίντεο που θα σας παρουσιάσουμε παρακάτω.

Ανακοινώθηκαν από την Ακαδημία οι 10 υποψήφιες ταινίες από τις οποίες με ειδική ψηφοφορία στις 16 Ιανουαρίου θα βγουν οι τελικές πέντε που θα προταθούν σαν υποψήφιες για Όσκαρ καλύτερων εφέ. Οι ταινίες αυτές είναι:

Gravity
Απίστευτα φωτορεαλιστικά εφε, μέ όλα τα πλάνα ψηφιακά εκτός από τις λήψεις των δύο ηθοποιών. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ένα ειδικό δωμάτιο το Lighting Box για απόδοση ρεαλιστικού και πολύπλοκου μεταβαλλόμενου πραγματικού φωτισμού. Είχε απίστευτα μονοπλάνα με μεγάλη διάρκεια. Τελική απόδοση εικόνας στο πακέτο Arnold. Συμμετείχαν τα στούντιο Framestore, Rising Sun Pictures, Prime Focus, Nhance.

.

Pacific Rim
Εντυπωσιακές προσομοιώσεις νερού και κίνηση στα γιγαντιαίο ρομπότ και τέρατα. Ανεπανάληπτες σκηνές μάχης με απίστευτη πολυπλοκότητα. Τελική απόδοση εικόνας στα πακέτα Arnold, VRay. Συμμετείχαν τα στούντιο ILM, Ghost FX, Base FX, Rodeo FX, Mirada, Hybrid, Legacy Effects, 32Ten.

.

.Hobbit “The Desolation of Smaug”
Master Class στην κίνηση και αναπαράσταση του δράκου Smaug. Πέρα απο το HFR 3D, τις κινήσεις “λούνα πάρκ” τις κάμερα και τα λεπτομερή εφέ η Weta κατάφερε να δώσει συναίσθημα, ασχήμια, δέος και υπεροψία στα χαρακτήρα του Smaug, κάτι που είναι αποδεδειγμένα πολύ δύσκολο σε μη ανθρώπινους χαρακτήρες. Τελική απόδοση εικόνας στο πακέτο Renderman.  Συμμετείχαν τα στούντιο Weta Digital, Weta Workshop.

.

Lone Ranger
Η εκπληξη στη λίστα. Πολύ καλή δουλειά σε μακέτες αλλά και στην ψηφιακή αναπαράσταση της αμαξοστοιχίας. Η σκηνή στη αρχή της ταινίας όπου το τρένο πέφτει από την γέφυρα γυρίστηκε με παραδοσιακούς τρόπους και μακέτες. Τελική απόδοση εικόνας στα πακέτα VRay, 3ds Max, Speetree. Συμμετείχαν τα στούντιο ILM, MPC, New Deal Studios, 32Ten.

.

World War Z
Η ταινία κατάφερε να διαψεύσει όλες τις κακές γλώσσες. Απαιτητικότατες προσομοιώσεις πλήθους, ειδικά στο σημείο τις επίθεσης στο τείχος της Ιερουσαλήμ χρησιμοποιήθηκαν  συνδυασμός έξυπνης λήψης πραγματικών ηθοποιών και ψηφιακών χαρακτήρων. Άπταιστη ψηφιακή απόδοση με σκαναρισματα πραγματικών τοποθεσιών σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Τελική απόδοση εικόνας στα πακέτα Renderman, Speetree.  Συμμετείχαν τα στούντιο MPC, Cinesite, Prime Focus.

.

Elysium
Μεγάλη πολυπλοκότητα στα ψηφιακά περιβάλλοντα στο σταθμό Ellysium. Έξυπνη χρήση των τεχνικών stand in με ελικόπτερα για τα διαστημόπλοια , ανθρώπων για ρομπότ για να γίνου οι αρχικές λήψεις και οι ψηφιακές αντικαταστάσεις αργότερα.  Τελική απόδοση εικόνας στο πακέτο Arnold. Συμμετείχαν τα στούντιο Image Engine, Whiskytree, Method Studios, ILM, The Embassy, MPC, Kelvin Optical, 32Ten, Weta Workshop, Masters FX.

.

Iron Man
Κατάφερε να ξεπεράσει την μπάρα η οποία ήδη ήταν ψηλά από τις προηγούμενες ταινίες. Μοναδική αναπαράσταση πολλών στολών Iron Man και απόδοση ψηφιακών περιβαλλόντων. Πολύ καλώς συντονισμός στη μεγαλύτερη ομάδα στούντιο που έχουμε δει φέτος. Συμμετείχαν τα στούντιο Weta Digital, Digital Domain, Framestore, Scanline, Trixter, Fuel VFX, Luma Pictures, Method Studios, Cinesite, Cantina Creative, Prologue, The Embassy, Rise FX, Capital T, Lola.

.

Star Trek Into Darkness
Κατάφεραν να αποδώσουν στο χιλιοπαιγμένο warp speed νέα αίσθηση, με πολλαπλά ενδιαφέροντα και μοναδικά ψηφιακά περιβάλλοντα. Ειδικά στην καταστροφή της πρωτεύουσας χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές με ιπτάμενες κατασκευές που είχαν πάνω τους την κάμερα και τα φώτα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ύστερα σαν πρωτεύων υλικό στη δημιουργία ψηφιακών σκηνών. Μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια. Τελική απόδοση εικόνας στα πακέτα Arnold, VRay. Συμμετείχαν τα στούντιο ILM, Pixomondo, Atomic Fiction, Kelvin Optical.

.

Oblivion
Μοναδική και καινοτόμα δημιουργία πραγματικών σκηνικών με προβολές και in-camera τεχνικών. Αλλά και δημιουργία πραγματικών 1-1 μοντέλων. Τα παρουσιάζουμε και αναλυτικά στο σχετικό άρθρο μας.  Τελική απόδοση εικόνας στα πακέτα Houdini, 3ds Max, VRay. Συμμετείχαν τα στούντιο Digital Domain, Pixomondo.

.

Thor: The Dark World
Το πιο πολυαναμενόμενο σικουελ τις χρονιάς. Εντυπωσιακά περιβάλλοντα ειδικά στην ανανεωμένη σε σχέση με την πρώτη ταινία πόλη της Asgard.  Τελική απόδοση εικόνας στo πακέτo Renderman. Συμμετείχαν τα στούντιο Double Negative, Bur Studio, Method Studio, Luma Pictures.

Ταινίες με πολλά εφέ οι οποίες δεν καταφεραν να μπούν στην τελική κλήρωση ήταν τα ”Man of Steel,” “Ender’s Game,” “Rush,” “47 Ronin” and “The Wolverine.”

Όσο αφορά τα κινηματογραφικά στούντιο η Warner καλά τα κατάφερε έχοντας υποψήφιες το “Gravity,” “Pacific Rim”,  “The Hobbit: The Desolation of Smaug.” Η Disney έχει επίσης τρείς ταινίες στην κούρσα  “Iron Man 3″, “Thor: The Dark World”, “The Lone Ranger”. Η Paramount δύο “Star Trek Into Darkness”. “World War Z”. Η Universal μόνο το  “Oblivion, όπως και η  Sony με το “Elysium”.

Όπως θα είδατε έχουν περάσει πια οι μέρες όπου ένα μόνο στούντιο εφέ ήταν αρκετό για μία ταινία. Πολλαπλές ήταν οι συνεργασίες με εξαίρεση το Hobbit το οποίο το πήρε παραμάσχαλα η Weta.

Τα μεγάλα στούντιο εφέ παραμένουν κυρίαρχα με τις  Industrial Light & Magic (ILM) στο “Pacific Rim,” “Star Trek Into Darkness”,  ”The Lone Ranger.” Την Framestore στο “Gravity”, “Thor: The Dark World”. Την Double  Negative στο “Thor: The Dark World”. και την  Digital Domain στα “Iron Man 3″,  “Oblivion. Μεγάλος απών φέτος το στούντιο Rhythm & Hues Studios, το οποίο παρόλο που πήρε Οσκαρ πέρυσι για τα εφέ στο  “Life of Pi” πτώχευσε οικονομικά. Η Sony Pictures Imageworks είχε μια ήσυχη χρονιά με τα “The Smurfs 2,” και το νέο “Spider-Man” το οποίο θα βγει του χρόνου.

Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει αναλυτικά την κάθε υποψήφια ταινία με πολύ παραπάνω πληροφορίες και πολλά Making-of. Είναι ένα δεκαπεντάλεπτο απόσπασμα που που κόψαμε ειδικά για εσάς από το ειδικά αφιέρωμα του fxguide.

 

Πηγή – http://variety.com

 

Δημήτρης Χριστόπουλος

Ξεκίνησε το '80 με τετράχρωμα pixel που έβλεπε στην 14 ιντσών τηλεόραση του και έφτασε στο σήμερα προγραμματίζοντας στερεοσκοπικές 3D παραγωγές full HD για πλανητάρια. Μοναχικός cowboy κάθεται μεταμεσονύκτια, όταν τα πάντα έχουν σωπάσει, μπροστά στο θαμπό φως της οθόνης του και περιπλανιέται ανάμεσα στα μηδενικά και άσους του internet, μάχεται σε ψηφιακούς κόσμους των video games και καλπάζει στο κόσμο των cine effects. Θα προσπαθήσει να σας περιγράψει αυτά που βλέπει απλά και απέριττα, "Talk to me like Ι am a six year old!".

4 σκέψεις σχετικά με το “Οι υποψήφιοι στα Όσκαρ των Εφέ

  • Προσωπικά θα ήθελα ταινίες που έκαναν το κάτι παραπανω και εβγαλαν νεες τεχνικές ή αλλάξαν τις υπάρχουσες.
    Gravity, Oblivion, Hobbit, WorldWarZ και Pacific Rim.
    Εσεις;

    Σχολιάστε
  • Λογικές επιλογές. Προσωπικά δε με ενθουσίασαν τα εφέ στο Pacific Rim, θα έβαζα σίγουρα στην 5άδα και το Star Trek ίσως και το Elysium μόνο και μόνο για κάποια ανάποδα διαστημικά πλάνα. Νομίζω θα έλεγα Gravity, Star Trek, World War Z, Oblivion, Elysium, αν και αποκλείεται να αφήσουν τον iron man και το hobbit στην ΄απόξω’. 😀

    Σχολιάστε
  • Συμφωνώ με τον Trinity. Νομίζω και γω ότι υποψήφιοι θα είναι Gravity, Oblivion, Hobbit, World War Z και Pacific Rim. Και είναι ίσως το μόνο «σίγουρο» βραβείο. Gravity δαγκωτό.

    Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *