ΑφιερώματαΘΕΜΑΤΑ

Oscars 2016: Οι καλές, οι κακές και οι πιο… WTF στιγμές

Τα Όσκαρ ήρθαν, απονεμήθηκαν και απήλθαν σε μία τελετή απονομής όπου παραδοσιακά το Χόλιγουντ συγχαίρει τον εαυτό του για το πόσο καλά τα κατάφερε και φέτος. Σε μία τελετή απονομής που  ξεπέρασε και φέτος τις 3,5 ώρες, ας δούμε όλα αυτά  που αγαπήσαμε, που μάς έμειναν, που δεν μας  άρεσαν και αυτά που απλά… δεν καταλάβαμε.

Οι καλές στιγμές

Ο εναρκτήριος λόγος του παρουσιαστή Κρις Ροκ ήταν τόσο απαραίτητος, όσο και καίριος. Και σίγουρα προκάλεσε αρκετά αμήχανα χαμόγελα στους παρευρισκόμενους. Μεταξύ άλλων ο Κρις Ροκ είπε: «Μέτρησα τουλάχιστον 15 μαύρους σε αυτό το μοντάζ. Είμαστε εδώ στα βραβεία της Ακαδημίας, γνωστά και ως White People’s Choice Awards. Εάν ο παρουσιαστής έπρεπε να προταθεί, δεν θα έπαιρνα καν αυτή τη δουλειά!  Θα βλέπατε όλοι τον Νιλ Πάτρικ Χάρις». Στράφηκε κατά του ζεύγους Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ και Γουίλ Σμιθ λέγοντας ότι είναι αδικία που ο Γουίλ Σμιθ δεν προτάθηκε για Όσκαρ «αλλά αδικία ήταν και που πήρε 20 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει το Wild Wild West». Όσο για τη σύζυγό του; «Δεν είναι σε μία τηλεοπτική σειρά αυτή;» αναρωτήθηκε πριν σπεύσει να πει: «Το να μποϊκοτάρει η Τζέιντα τα Όσκαρ είναι σαν να μποϊκοτάρω εγώ το εσώρουχο της Ριάνα. Κανείς δεν με κάλεσε!»

«Εάν θέλετε μαύρους υποψήφιους κάθε χρόνο, τότε θα πρέπει να έχετε μαύρες κατηγορίες. Αυτό χρειάζεται. Το κάνετε ήδη με τους άνδρες και τις γυναίκες. Σκεφτείτε το! Δεν υπάρχει κανένας πραγματικός λόγος να υπάρχουν κατηγορίες ανδρών και γυναικών στις ερμηνείες. Κανένας λόγος! Δεν είναι αγώνας δρόμου! Δεν χρειάζεται να τους διαχωρίζεις! Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο δεν είπε ποτέ: “Ας είμαι λίγο χειρότερος στην ερμηνεία μου για να μπορεί να με φτάσει η Μέριλ Στριπ”». Αναρωτήθηκε εάν το Χόλιγουντ είναι ρατσιστικό. «Σίγουρα είναι ρατσιστικό, αλλά όχι του είδους το ρατσιστικό που έχεις συνηθίσει. Το Χόλιγουντ είναι ρατσιστικό όπως μία αδελφότητα. “Μας αρέσεις Ρόντα, αλλά δεν είσαι Κάππα”. Έτσι είναι το Χόλιγουντ». «Αυτό που θέλουμε είναι ευκαιρίες. Θέλουμε οι μαύροι ηθοποιοί να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους λευκούς. Αυτό έιναι. Ξέρετε όχι απλά μια φορά. Ο Λίο παίρνει έναν καλό ρόλο κάθε χρόνο. Όλοι εσείς παίρνετε έναν καλό ρόλο κάθε χρόνο. Οι μαύροι ηθοποιοί; Δείτε τον Τζέιμι Φοξ» είπε ο Κρις Ροκ. Βέβαια, όπως με όλα τα πράγματα η υπερβολή είναι κάτι κακό. Ενώ ο Κρις Ροκ θα μπορούσε μόνο με αυτόν τον λόγο να έχει πει τα πάντα για το θέμα, αποφάσισε ότι έπρεπε να ασχοληθεί με αυτό κάθε φορά που έβγαινε επί σκηνής. Το αποτέλεσμα; Είχε πλάκα να βλέπεις τους καλεσμένους να αισθάνονται αμήχανα εξαιτίας του οικοδεσπότη, αλλά σίγουρα αρκετοί κουράστηκαν.

Στο βίντεο με τους μαύρους που αναλαμβάνουν ρόλους λευκών υποψηφίων ο Κρις Ροκ ανέλαβε τον ρόλο του αστροναύτη που ξεμένει στο διάστημα και έπεισε Τζεφ Ντάνιελς και Κρίστεν Γουίγκ να του μιλήσουν μέσω δορυφόρου. Ο Ντάνιελς αναφέρεται σε αυτόν ως «μαύρο αστροναύτη», αναρωτιέται εάν πρέπει να τον σώσουν και δη με «λευκά χρήματα». To the point mr Rock. To the point.

Το ύφος της Κέιτ Γουίνσλετ στον ευχαριστήριο λόγο του Λίο, όταν αυτός βρισκόταν στη σκηνή παραλαμβάνοντας το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του. We’ll always have Titanic.

Τα droid του Star Wars (C3PO, R2-D2, BB-8) κάνουν την εμφάνισή τους επί σκηνής, αναγκάζοντας τον πιτσιρικά Τζέικομπ Τρέμπλεϊ να σηκωθεί για να τα δει και τιμώντας την 50ή υποψηφιότητα του συνθέτη Τζον Γουίλιαμς. Ο geek μέσα μας έπαθε πατατράκ.

Μπορεί ο ευχαριστήριος λόγος του Σαμ Σμιθ (όπου ως ανοιχτά ομοφυλόφιλος ευχαρίστησε την LGBT κοινότητα), να συγκίνησε (αν και έκανε λάθος ότι ήταν ο πρώτος), αλλά η Lady Gaga ήταν εκείνη που τράβηξε τα φώτα και έκανε πολλούς να πιστεύουν ότι της «έκλεψαν» το Όσκαρ.  

Η στιγμή που ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο κέρδισε το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του. Εντάξει, μπορεί να διαφωνούμε για το εάν ήταν αυτή η καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του (δεν ήταν), αλλά και πάλι δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι η Ακαδημία καθυστέρησε πολύ να αναγνωρίσει το ταλέντο του.  

Τα έξι Όσκαρ του Mad Max. Και εκείνο που του «έκλεψε» μέσα από τα χέρια το Ex Machina. Αν μιλάμε για τον μεγάλο νικητή της βραδιάς δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε το σερί νίκης της ταινίας του Τζορτζ Μίλερ. Μόνο που το Mad Max: Fury Road δεν κέρδισε Όσκαρ στις κατηγορίες που μετράνε…  

Ο Έννιο Μορικόνε στα 87 του παραλαμβάνει το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του (είχε παραλάβει και τιμητικό Όσκαρ πριν από κάποια χρόνια), για τη μουσική του Hateful Eight. Εάν αυτό δεν ήταν αδικία, τότε τι είναι;  

Το καλύτερο ζευγάρι της βραδιάς: Μπαζ Λαϊτγίαρ και Γούντι, 20 χρόνια μετά την γνωριμία τους. Υπέροχοι!         

Buzz Lightyear and Woody present the Oscar for best animated feature film http://oscars.com #Oscars

Δημοσιεύτηκε από ABC News στις Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2016

Ο Λούις Σ.Κ. ανεβαίνει να παρουσιάσει το Όσκαρ μικρού μήκους ντοκιμαντέρ και υπόσχεται ότι κανείς από τους νικητές «δεν θα βγάλει δεκάρα» και ότι «το Όσκαρ αυτό θα επιστρέψει σπίτι σε ένα Honda Civic». Να ζητήσουμε από τώρα να παρουσιάσει του χρόνου τα Όσκαρ;

Οι κακές στιγμές

Μπορεί το βίντεο με τον Κρις Ροκ να πηγαίνει έξω από ένα σινεμά και να ρωτάει τους θεατές εάν τους άρεσαν οι ταινίες των Όσκαρ να είχε πλάκα, αλλά έκανε ακριβώς το ίδιο το 2005.

Επίσης, ο παρουσιαστής θέλησε να δημιουργήσει μία α λα «Έλεν Ντε Τζένερις» στιγμή, μόνο που αντί να μοιράσει πίτσες στο κοινό, έφερε την κόρη του και τις άλλες προσκοπίνες για να πουλήσουν κουλουράκια. Βαρεθήκαμε.

Οι μουσικές επιλογές για τους νικητές ήταν από παράδοξες μέχρι.. προσβλητικές. Όπως ότι ο Λάζλο Νέμες ανέβηκε στη σκηνή να παραλάβει Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας υπό τους ήχους του Ride of the Valkyries του Βάγκνερ ή ότι αμέσως μετά τη νίκη του χρησιμοποιήθηκε το μουσικό θέμα του Indiana Jones για να αλαφρύνει την ατμόσφαιρα πριν πάμε στη Lady Gaga και την ερμηνεία της για ένα τραγούδι που μιλά για την κακοποίηση.

Ο Κρις Ροκ φέρνει στη σκηνή τρία παιδιά από την Ασία ντυμένα λογιστές και λέει ότι μπορεί να είναι αυτά που έφτιαξαν τα κινητά τηλέφωνα που οι καλεσμένοι έχουν στην τσάντα τους. Η παιδική εκμετάλλευση ως αστείο δεν έπεισε κανέναν.

Οι σταρ του Χόλιγουντ μπορεί να σηκώνονται όρθιοι για να χειροκροτήσουν τον Ντι Κάπριο, αλλά δεν θέλησαν να χαρίσουν ούτε ένα χειροκρότημα στην Τζένι Μπέβαν που κέρδισε Όσκαρ Κοστουμιών για το Mad Max.

Οι WTF στιγμές

Η Στέισι Ντας (σταρ του Clueless) ανέβηκε στη σκηνή ως… εκπρόσωπος του Black History Month, χαιρέτισε τους θεατές και κάτι μουρμούρισε που κανείς δεν κατάλαβε, πριν φύγει. Το υποτιθέμενο αστείο είναι ότι η Ντας είχε ζητήσει την κατάργηση του Black History Month. Υποθέτω.

Η Σάρα Σίλβερμαν παρουσιάζει τον Σαμ Σμιθ και το υποψήφιο για Όσκαρ τραγούδι για το Spectre και τα «χώνει» στον Τζέιμς Μποντ που δεν την  πήρε τηλέφωνο; Γιατί;;;

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *