ΕΠΙΚΑΙΡΑ

OSCARS 2023: A’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Από τα 4 Oscar Α’ γυναικείου ρόλου της Κάθριν Χέμπορν μέχρι την 80χρονη Τζέσικα Τάντυ στον Σοφέρ της Κυρίας Νταίζυ, τις 17 υποψηφιότητες της Μέρυλ Στρηπ και την Σοφία Λόρεν ως την πρώτη ξενόγλωσση ερμηνεία που βραβεύτηκε, το Oscar Α’ Γυναικείου ρόλου έχει προσφέρει θεαματικές μάχες στα χαρακώματα της Ακαδημίας. Η περίπτωση ισοπαλίας του 1968 με την Κάθριν Χέμπορν και την Μπάρμπαρα Στρέιζαντ να βραβεύονται αμφότερες, έχει μείνει στην ιστορία της κατηγορίας. Για τα στατιτιστικά, η Μάρλυ Μάτλιν είναι η νεότερη ηθοποιός που κέρδισε το βραβείο στα 21 της χρόνια για ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ, η Χάλι Μπέρι η πρώτη και μοναδική μέχρι στιγμής αφροαμερικάνα νικήτρια της κατηγορίας, και η Γκλεν Κλόουζ με 4 υποψηφιότητες στην συγκεκριμένη κατηγορία ακόμα προσπαθεί!

ΚΕΙΤ ΜΠΛΑΝΣΕΤ- TAR

Η όγδοη υποψηφιότητα της Κέιτ Μπλάνσετ (μετράει ήδη δύο νίκες μία στο AVIATOR β γυναικείου και άλλη μία στο BLUE JASMINE του Γούντι Άλλεν) και ίσως το τρίτο της Oscar. Στην περίπτωση της μιλάμε για έναν ρόλο-ταινία και μία ταινία-ρόλο. Η ερμηνεία της ως Λύντια Ταρ αγγίζει την τελειότητα με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, άκρως μινιμαλιστικό αλλά ποτέ βαρετό ή υποτονικό. Το πάθος και η ένταση υποβόσκει στην ερμηνεία της και όλη η ταινία-ακόμα και τα τεχνικά μέρη της-εξαρτώνται από την ίδια την Μπλάνσετ που μετά από ένα σερί αδιάφορων ρόλων, βρήκε άλλον έναν ρόλο καριέρας και ερμηνείας.

ΑΝΑ ΝΤΕ ΑΡΜΑΣ- BLONDE

Αναμφίβολα η πιο συγκλονιστική ερμηνεία της πεντάδας, ανήκει στην Άνα Ντε Άρμας που ενσάρκωσε την πιο επιτυχημένη Μαίρυλιν Μονρό που έχουμε δει στο σινεμά (εκτός από την ίδια). Η δουλειά και το πάθος της ηθοποιού φαίνονται από τα πρώτα λεπτά της εμφάνισης της, φανταζόμαστε το πόσο πολύ δούλεψε για το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, κατάφερε να αποδώσει την Μαίριλυν με απόλυτη επιτυχία τόσο στο γκλάμουρ της όσο και στις στιγμές της απόλυτης παρακμής της, πρόκειται για περίπτωση ρόλου άθλου και το μόνο αρνητικό-ως προς την ψηφοφορία των μελών- είναι πως πρόκειται για μυθιστορηματική Μαίρυλιν. Ο αγώνας της και η δουλειά της όμως αναγνωρίστηκε πανηγυρικά με την πρώτη υποψηφιότητα της ηθοποιού και μοναδική της ταινίας.

ΜΙΣΕΛ ΓΕΟ-ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ

Πρώτη υποψηφιότητα για την Μαλαισιανή ηθοποιό που έχουμε θαυμάσει και αγαπήσει σε πολλές ταινίες, η Μισέλ Γέο έχει διανύσει μία μεγάλη πορεία με ρόλους σε ταινίες όπως ΤΙΓΡΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΚΟΣ, ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΓΚΕΙΣΑΣ, ακόμα και στην σειρά του Τζέιμς Μποντ και στο πρόσφατο απολαυστικό CRAZY RICH ASIANS. Φέτος κατάφερε να βρει τον ρόλο ωρίμανσης που της άξιζε και που της έδωσε την ευκαιρία να δείξει όλες τις ερμηνευτικές της ικανότητες, σαν ένα επιστέγασμα του τι έχουμε δει από την ίδια όλα αυτά τα χρόνια, Στο ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ λοιπόν ερμηνεύει τον ρόλο ανάλογα με το σύμπαν στο οποίο βρίσκεται και μας εκπλήσσει άλλοτε με τον δυναμισμό της, άλλοτε με το χιούμορ, άλλοτε με την συγκίνηση και το δράμα αλλά καταφέρνει όλα αυτά να τα κρατήσει σε έναν ρόλο. Η μεγαλύτερη στιγμή της ηθοποιού μέχρι τώρα και μία μεγάλη αναγνώριση από την Ακαδημία.

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι to-leslie-andrea-riseborough-copy-1024x512.jpg

ΑΝΤΡΕΑ ΡΑΙΖΜΠΟΡΟ- ΟΣΑ ΦΕΡΝΕΙ Η ΖΩΗ

Από το W.E της Madonna ως Γουόλις Σίμπσον, το BIRDMAN και τα ΝΥΚΤΟΒΙΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ του Τομ Φορντ, η Αγγλίδα ηθοποιός φτάνει για πρώτη φορά στα Oscar με μία ανεξάρτητη ταινία στην οποία δεν ερμηνεύει απλά, αλλά κάνει ένα one woman show, στον ρόλο μίας Τεξανής σαραντάχρονης μητέρας, η οποία κερδίζει στο λαχείο 190.000 δολάρια, αλλά η πραγματική της ιστορία ξεκινάει χρόνια μετά, όταν την βλέπουμε απένταρη αλκοολική. Η Ράιζμπορο που επισημάνθηκε από την Ακαδημία των Oscar και σαφέστατα από τους ηθοποιούς (ενώ στα BAFTA και στην ίδια της την χώρα την προσπέρασαν) κατάφερε να ενσαρκώσει την απατηλή λάμψη του αμερικανικού ονείρου, την αυτοκαταστροφική μανία αλλά και την ίδια την ελπίδα για καλύτερη ζωή. Και φυσικά η ταινία της χρωστάει τα πάντα.

ΜΙΣΕΛ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ-THE FABELMANS

Πέμπτη υποψηφιότητα για την Μισέλ Γουίλιαμς, η τρίτη της στο Α’ Γυναικείο (μετράει άλλες δύο στο Β’) που στο THE FABELMANS του Στίβεν Σπίλμπεργκ,αναλαμβάνει τον πιο δύσκολο ρόλο της ταινίας, αυτόν της μητέρας. Οδηγούμενη από το σενάριο αλλά με πολλές δικές της πινελιές και ερμηνευτικά τερτίπια, η Γουίλιαμς κατάφερε να γίνει η πρωταγωνίστρια της ταινίας (με έναν ρόλο που σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να είναι και δεύτερος) βρίσκοντας τις απόλυτες ισορροπίες ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Είναι ο μοχλός εκκίνησης του πρωταγωνιστή, προσφέρει υπέροχες σκηνές συγκίνησης και προσωπικών συγκρούσεων και αποτελεί άλλη μία μεγάλη στιγμή στην καριέρα της ηθοποιού που γυροφέρνει το Oscar πολλά χρόνια αλλά δεν το αποκτά. Η σκηνή του χορού της, ανήκει ήδη σε σκηνές ανθολογίας.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *