ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (PASSAGES)

Ο Τόμας είναι σκηνοθέτης και παντρεμένος με τον Μάρτιν. Ζουν στο Παρίσι και δείχνουν να είναι καλά. Όταν γνωριστούν όμως με την Άγκαθα, ο Τόμας θα συνάψει ερωτική σχέση μαζί της και ο Μάρτιν θα αποφασίσει πως θέλει να χωρίσουν, χωρίς όμως ο Τόμας να αποδέχεται την ύπαρξη αυτής της επιλογής. Ένα ερωτικό τρίγωνο θα σχηματιστεί χωρίς ευδιάκριτα όρια μέχρι την απόλυτη απογοήτευση και για τους τρεις ήρωες της ταινίας.

Ερωτικά μπερδέματα, χαρακτήρες σε σύγχυση, άνθρωποι που δεν μοιάζουν συναισθηματικά μεταξύ τους, καλλιτεχνικές δουλειές, Παρίσι, queer χαρακτήρες, μία όμορφη γυναίκα στη μέση, τα ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ του Άιρα Σακς διέθεταν όλα τα απαραίτητα και πολύ ”ζουμερά” κινηματογραφικά υλικά για να γίνουν μία μοντέρνα ταινία σχέσεων και χαρακτήρων. Αφήνουμε στην άκρη το γεγονός πως ο κεντρικός ήρωας οφείλει να είναι και λίγο αντιπαθητικός, μιας και εδώ η αντιπάθεια προς τον κακογραμμένο ρόλο του πρωταγωνιστή σεναριακά, χτυπάει κόκκινο. Αντί όλων αυτών τα ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ καταλήγουν να είναι μία ωμή (οι ερωτικές σκηνές προκαλούν γέλιο) και σε στιγμές ανυπόφορη ταινία που οι ηθοποιοί δεν δείχνουν να αντιλαμβάνονται σε τι είδους ταινία πρωταγωνιστούν. Ερωτική δραμεντί είναι; Ερωτικό δράμα είναι; Κωμωδία είναι; Ολοκληρωμένο πάντως δεν είναι.

Ο Άιρα Σακς όφειλε να έχει μελετήσει τους κινηματογραφικούς κανόνες για τα κινηματογραφικά ερωτικά τρίγωνα των Γάλλων δασκάλων του και όχι μόνο. Σκηνοθέτες όπως ο Αντρέ Τεσινέ, ο Μπερτράν Μπλιε, ο Κλοντ Σοτέ ακόμα και ο Αντρέι Ζουλάφσκι έχουν δώσει ταινίες ερωτικών τριγώνων που ο σκηνοθέτης δείχνει να αγνοεί ακόμα και την ύπαρξη τους. Αντί αυτού γέλια πρωταγωνιστεί ο πρωταγωνιστής ο Φραντς Ρογκόφσκι που περιφέρεται σαν καρικατούρα σε όλη την ταινία με την επιτηδευμένη προφορά του, η Αντέλ Εξαρχόπουλος δείχνει να νομίζει πως πρωταγωνιστεί σε σοβαρή ταινία και ο Μπεν Γουίσο είναι υπέρμετρα δραματικός στην ερμηνεία του. Το λάθος όμως χρεώνεται ξεκάθαρα στον σκηνοθέτη που δείχνει πως εκτός από αφλογιστία στο συναισθηματικό σασπένς αγνοεί και οποιαδήποτε γνώση πάνω στο πάθος και το συναισθηματικό μπέρδεμα.

Ταινία που προκαλεί γέλια, ένα υποτιθέμενο ερωτικό δράμα με χαρακτήρες καρικατούρες του ίδιου τους του εαυτού, σενάριο γραμμένο στο πόδι, ηθοποιοί που ο καθένας ”βαράει” στον γάμο του Καραγκιόζη και ένας σκηνοθέτης αδιάβαστος στους κανόνες του είδους και στα βασικά. Περάσματα…πέρασε και δεν ακούμπησε.

Η ταινία κυκλοφορεί 29 Φεβρουαρίου σε διανομή THE FILM GROUP

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *