ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ (PERFECT DAYS)

Ο Χιριαγάμα εργάζεται ως μοναχικός καθαριστής στις δημόσιες τουαλέτες του Τόκιο. Κάθε μέρα ακολουθεί το ίδιο πρόγραμμα και δείχνει να απολαμβάνει την ζωή του, παρέα με την μουσική του που ακούει σε κασέτες, τα βιβλία του και τους φίλους του τα δέντρα τα οποία και συνέχεια φωτογραφίζει. Η έλευση της ανιψιάς του αλλά και ο νεότερος όμως γκαφατζής συνάδελφος του θα διαταράξουν με ευχάριστο τρόπο την μοναχικότητα του και θα του δώσουν την ευκαιρία να αγαπήσει ακόμα περισσότερο τον ιδιόμορφο τρόπο ζωής του.

Σε σκηνοθεσία του Γερμανού Βιμ Βέντερς που εδώ σκηνοθετεί στην Ιαπωνία για λογαριασμό της ίδιας της χώρας που διεκδικεί το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, οι ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ διαθέτουν την αρετή εκείνη που ο Βέντερς μας έχει συνηθίσει στις ταινίες του (τουλάχιστον της αρχικής περιόδου του). Ένας μοναχικός ιδιαίτερος κινηματογραφικός χαρακτήρας, που η δουλειά του μπορεί να προκαλεί λύπη στους γύρω του αλλά ο ίδιος απολαμβάνει να επαναλαμβάνει καθημερινά, αντλώντας όμως χαρά από τις απλές και μικρές χαρές της ζωής. Ο τρόπος ζωής του είναι επιλεκτικά διαφορετικός και αισθάνεται ευτυχισμένος, ακούγοντας τα πολύ επιτυχημένα τραγούδια που επέλεξαν στην ταινία. Η χαρά του είναι ακόμα μεγαλύτερη, όταν αυτά θα μοιραστούν με την νέα γενιά, που δεν έχει δει ποτέ κασέτες και γνωρίζει μόνο το spotify, κάνοντας τον Χιραγιάμα να αναρωτιέται που είναι το συγκεκριμένο μαγαζί!

Ελάχιστοι διάλογοι και κυρίως από τους δευτεραγωνιστές, εφόσον σπάνια ο κεντρικός χαρακτήρας μιλάει. Το σενάριο μιλάει μόνο μέσα από τις εικόνες και τις πράξεις του ήρωα, χαρίζοντας δύο υπέροχες σκηνές στην ταινία (η μία σε ένα μπαρ που η ιδιοκτήτρια θα τραγουδήσει στα Ιαπωνέζικα το House Of The Rising Sun και η άλλη στην συνάντηση με την αδελφή του, συγκρίνοντας έτσι τους διαφορετικούς τρόπους ζωής).

Η επιτυχία του Βέντερς και της ταινίας είναι απόλυτα αυτό που πρεσβεύει ο ίδιος ο πρωταγωνιστής. Δεν υπάρχει ένας μόνο κόσμος. Υπάρχουν πολλοί και ξεχωριστοί, και είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Και μέσα στην απλότητα και στην αφέλεια της υπόθεσης, ο Βέντερς κάνει την πιο επιτυχημένη ταινία του εδώ και πολλά χρόνια, διεκδικεί Όσκαρ για την Ιαπωνία και επιμένει πως such a perdfect day, you just keep me hanging on. Ακόμα και με το τρίψιμο μίας λεκάνης τουαλέτας. Μυστήριο πράγμα αυτό το σινεμά.

H ταινία κυκλοφορεί 22 Φεβρουαρίου σε διανομή Feelgood

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *