ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Δεύτερη Μάνα

two-half-popcorn

Η Βαλ αφήνει την κόρη της Τζέσικα με ένα συγγενικό της πρόσωπο, ενώ η ίδια εργάζεται σε μία βίλα μεγαλοαστικής οικογένειας στο Σάο Πάολο, φροντίζοντας τον γιο της οικογένειας και προσέχοντας το σπίτι. Τα χρόνια περνούν, η κόρη της Τζέσικα μεγαλώνει και ανακοινώνει στη Βαλ ότι σκοπεύει να έρθει να μείνει μαζί της για ένα διάστημα, προκειμένου να δώσει εξετάσεις και να περάσει στο Πανεπιστήμιο. Κι ενώ η Βαλ ενθουσιάζεται και η οικογένεια στην οποία δουλεύει φαίνεται διατεθειμένη να φιλοξενήσει τη Τζέσικα, όταν εκείνη καταφτάνει τα πράγματα δυσκολεύουν: η Τζέσικα δεν είναι σαν τη μητέρα της και δεν έχει σκοπό να αφήσει κανέναν να της λέει τι πρέπει να κάνει και πώς.

Αν και η ταινία εκτυλίσσεται στη Βραζιλία, θα μπορούσε να λαμβάνει χώρα σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, αφού αφορά πολλές γυναίκες που έχουν αφήσει σπίτια, πατρίδα και παιδιά και εργάζονται σε άλλα μέρη, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

second-mother-002

Η ταινία αφορά, φυσικά, τη σχέση της Βαλ με τα «δύο» παιδιά της: τον γιο της οικογένειας, με τον οποίο η Βαλ έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερα τρυφερή σχέση και την κόρη της, την οποία ουσιαστικά δεν γνωρίζει και δυσκολεύεται να κατανοήσει.

Ταξικές διαφορές, πίκρες και εντάσεις, κρύβονται στα όσα βλέπουμε επί της οθόνης ή στα όσα λένε οι χαρακτήρες. Η αφεντικίνα της Βαλ τής λέει ότι η Τζέσικα μπορεί να νιώθει σαν το σπίτι της, την ώρα που ξινίζει όταν βλέπει την Τζέσικα να τρώει λίγο από το παγωτό του γιου της.

Η Βαλ είναι μία καταπιεσμένη γυναίκα που αισθάνεται υποχρέωση να κάνει ό,τι της λένε χωρίς να αντιδρά. Η κόρη της έρχεται να της δείξει ότι κάπου υπάρχει η ζωή που έχει ξεχάσει να ζήσει.

second-00002

Ωστόσο, το πρόβλημα της ταινίας έγκειται στο γεγονός ότι αναλαμβάνει να μιλήσει για αρκετά θέματα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τα διαχειριστεί όλα. Ταξικές συγκρούσεις, η θέση της οικιακής βοηθού στην οικογένεια, τα συναισθήματα που μπορεί να ξεπερνούν τη βιολογική σχέση με κάποιον, η σχέση μιας μητέρας με το αποξενωμένο παιδί της, όλα είναι θέματα που θίγονται στην ταινία, χωρίς η ταινία να εμβαθύνει.

Η Ρεζίνα Καζέ στον ρόλο της Βαλ ξεχωρίζει, δίνοντας μια ρεαλιστική και μεστή ερμηνεία και γεμίζοντας την οθόνη με την παρουσία της.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *