ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Sicario: Ο Εκτελεστής

3popcorn

 

 

Πράκτορες του FBI ανακαλύπτουν ένα «σπίτι- θανάτου» όπου οι τοίχοι του έχουν χτιστεί από πτώματα ανθρώπων που έχουν βρει τραγικό θάνατο. Η αρχηγός της επιχείρησης, πράκτορας Κέιτ Μέισερ, δέχεται πρόταση για την συμμετοχή της σε μια νέα αποστολή συνεργασίας με την CIA υπό την ηγεσία του αγνώστου ταυτότητας Αλεχάντρο, προκειμένου να αποκαλύψουν έναν διαβόητο αρχηγό καρτέλ ναρκωτικών που είναι και ο υπεύθυνος για το σπίτι με τους τοίχους απο τα πτώματα των εχθρών του.

sciario2Μετά το Prisoners και τον Άνθρωπο Αντίγραφο, ο Ντενίς Βιλνέβ επιστρέφει με μια ιστορία γύρω από τον πόλεμο των καρτέλ μεταξύ ΗΠΑ και Μεξικού. Αινιγματικοί ήρωες, προσωπικότητες σε απομόνωση, σύγκρουση ηθικής και διαφθοράς αποτελούν βασικά στοιχεία της σύνθεσης του Sicario. Με εξαιρετική κινηματογράφηση εναέριων πλάνων αλλά και των σκηνών των επιχειρήσεων – όπως οι εναλλαγές νυχτερινής όρασης και κανονικής στην καταδίωξη στις στοές του ορυχείου αλλά και το βάδισμα των αντρών της αποστολής στο σούρουπο ακριβώς πριν μπουν στο ορυχείο (Ρότζερ Ντίκινς- 12 φορές υποψήφιος για Όσκαρ φωτογραφίας και μια ήδη ανακοινωμένη συνεργασία του Ντίκινς με τον Βιλνέβ για την συνέχεια του Blade Runner)- σε συνδυασμό με την ενίσχυση της αγωνίας από την χρήση της, επιτυχημένα κατασκευασμένης γι’ αυτό το σκοπό, μουσικής επένδυσης (Jóhann Jóhannsson – υπεύθυνος και για την μουσική του Prisoners), καταφέρνει να ανεβάσει το επίπεδο αισθητικής πολλά σκαλιά.

emily-bluntΕκεί που θα αρχίσουμε να κατεβαίνουμε σκαλιά, είναι στον ρυθμό της ταινίας. Ο Βιλνέβ, μας έχει συνηθίσει σε χαμηλές ταχύτητες, αυτή την φορά όμως η κούραση υπερνικά την αγωνία για την εξέλιξη της υπόθεσης. Και πάνω που αρχίζεις να αγανακτείς και να λες από μέσα σου «άντε τελείωνε!», έρχονται οι ερμηνείες των Έμιλι Μπλαντ – στην εγκλωβισμένη στην μοναξιά της γυναίκα πράκτορα – , του Τζος Μπρόλιν – στον αναρχικό και εξοικειωμένο με την βαναυσότητα έτερο πράκτορα – και του Μπενίσιο Ντελ Τόρο – στον αινιγματικό και αποφασισμένο Αλεχάντρο- να σε πείσουν να μείνεις μέχρι το τέλος.

S_D18_05049.NEF

Το Sicario προσπαθεί να πιαστεί με τόσα θέματα που στο τέλος, δυστυχώς, αδυνατεί να τα διαχειριστεί. Μια σειρά από έντονες πρωταγωνιστικές προσωπικότητες δεν μοιάζουν αρκετές, αλλά έρχονται σκηνές-σφήνες από την ζωή δευτερευόντων ρόλων καθημερινών ανθρώπων με σκοπό να εκθέσει την κατάσταση όπου το εμπόριο ναρκωτικών αποτελεί μέρος της ζωής των ανθρώπων αυτών. Μπορεί το έργο τελικά να μην καταφέρνει να χαρακτηριστεί περιπέτεια, αλλά σίγουρα σε αφήνει με την αίσθηση της σκληρότητας του κόσμου των καρτέλ- οι σκηνές στην Χουάρεζ δεν απέχουν από την πραγματικότητα- που διαμορφώνει τις ζωές ακόμα και μικρών παιδιών.

Σύμφωνα με το Variety, πάντως,  η Lionsgate σκέφτεται την εκδοχή να ετοιμάσει το sequel του Sicario, αυτή την φορά εστιασμένο στην ιστορία του Αλεχάντρο.

Τελικά να την δω; Κακό δεν είναι. Δράση μην περιμένεις. Υπομονή να ‘χεις και είναι μια αξιοπρεπέστατη επιλογή για κινηματογραφική αίθουσα.

Fun Trivia: Ο σεναριογράφος του Sicario, Τέιλορ Σέρινταν, είναι γνωστός για τον ρόλο του υπαρχηγού Ντέιβιντ Χέιλ στη σειρά Sons of Anarchy.

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *