ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ (THE BOY AND THE HERON)

Με αφετηρία μία μεγάλη πυρκαγιά, ο Μάχιτο χάνει την μητέρα του. Με τον πατέρα του και την μητριά του θα μετακομίσουν σε μία απομακρυσμένη εξοχική κατοικία. Και ενώ ο Μάχιτο προσπαθεί να ξεπεράσει την απώλεια και βυθίζεται στην θλίψη, ένας γκρίζος και αινιγματικός ερωδιός (και άνθρωπος μαζί) θα τον παρασύρει σε έναν νέο κόσμο μέσα από μία πύλη, υποσχόμενος πως θα βρει την μητέρα του. Η κατάβαση στον νέο κόσμο, όπου τίποτα δεν είναι όπως γνωρίζει και όλα αλλάζουν συνεχώς θα αποτελέσει το πιο σημαντικό ταξίδι της ζωής του.

Δεν είναι τυχαίο πως ο Χαγιάο Μιγιαζάκι αντιστέκεται σθεναρά στο ψηφιακό κινούμενο σχέδιο και ζωγραφίζει ο ίδιος, εφόσον κάθε φορά έχει κάτι να πει και ακόμα πιο σημαντικό, ακόμα και στα 83 του γίνεται καλύτερος. Βραβευμένος ήδη με όσκαρ το 2003 για το ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ και έκτοτε άλλες 3 φορές υποψήφιος (μαζί με την υποψηφιότητα του για φέτος), στο ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ δείχνει να χτυπάει πικ δημιουργικότητας, φαντασίας, σουρεαλισμού, χιούμορ κυρίως όμως μιλάμε για ένα σενάριο που μπορεί κάθε 5 λεπτά να πηγαίνει τον θεατή σε άλλα μονοπάτια που ούτε ο ίδιος θα φανταζόταν. Σενάριο εικόνων, σενάριο φαντασίας, σενάριο σουρεαλιστικής έκπληξης αλλά κυρίως σενάριο συναισθημάτων. Σε απ΄όλυτο συνδυασμό με την εξαιρετική μουσική επένδυση του Τζο Χισάισι και το επιπέδου καλλιτεχνίας σχέδιο, ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ αποτελεί μία κινηματογραφική απολαυστική εμπειρία που ξεπερνάει κάθε άλλη δουλειά του σκηνοθέτη σε όλα τα επίπεδα.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ φλερτάρει πολλές φορές με το επικό σινεμά και αλλάζει την ροή στο άνιμε, με εικόνες που προέρχονται-κυριολεκτικά-από άλλον κόσμο, μια ιστορία απ΄ώλειας που ξεκινάει με την θλίψη, περνάει στην έκπληξη, το γυρνάει στη περιπέτεια και κάθε νέα σκηνή αποτελεί ένα νέο ταξίδι προς την επίτευξη του στόχου. Για τον Μιγιαζάκι στόχος σημαίνει, το μάθημα ζωής, μία νέα οπτική πραγμάτων, η συναισθηματικη ωρίμανση, η ανακούφιση του πόνου και όλα θα οδηγήσουν στο τέλος του υπάρχοντα κόσμου για ναοδηγήσουν στον νέο.

Υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερου κινούμενου σχεδίου, οπτικοακουστική εμπειρία που θαυμάζουμε την κάθε πρωτότυπη ιδέα της και το πως αποτυπώνεται, συναισθηματική ανάμειξη από τα πρώτα λεπτά της ταινίας και ένας κόσμος που προκαλεί δέος, το ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ είναι αναμφίβολα η καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων για εφέτος, ξεπερνάει το Spirited Away στην φαντασία και θα είναι πολύ μεγάλη έκπληξη αν δεν δώσει στον Χαγιάο Μιγιαζάκι το δεύτερο του Όσκαρ. Να παίρνει μαθήματα πλέον η Disney.

Η ταινία κυκλοφορεί 1 Φεβρουαρίου σε διανομή FEELGOOD

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *