ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Το πάρτι του αποχαιρετισμού (The Farewell Party)

3popcorn

Το Πάρτι του Αποχαιρετισμού είναι μία κωμωδία που καταφέρνει να γελάσει με το αδιανόητο: τον θάνατο, το τέλος, την ευθανασία.

Ήρωες είναι μία ομάδα ηλικιωμένων που ζουν σε έναν οίκο ευγηρίας της Ιερουσαλήμ. Όταν ο Μαξ αρρωσταίνει, ο Ιεζεκιήλ θα αποφασίσει να τον βοηθήσει να πεθάνει ήρεμος, με αξιοπρέπεια. Σε βοήθεια προστρέχουν ο Δρ. Ντάνιελ ένας κτηνίατρος, ο συνταξιούχος αστυνομικός Ράφι Σεγκάλ και η σύζυγος του Μαξ. Όμως ο Ιεζεκιήλ βρίσκεται αντιμέτωπος με τη σύζυγό του που θεωρεί ότι η ευθανασία αποτελεί μεγάλο αμάρτημα και απειλεί να τινάξει την προσπάθεια στον αέρα.

farewell-party001

Αυτοσχέδιες μηχανές ευθανασίας, μία γυναίκα με άνοια, στιγμές τρυφερές και συγκινητικές σε μία ταινία που καταφέρνει με κομψό τρόπο να συνδυάσει το δράμα και την κωμωδία. Καταφέρνει να γελάσει με τον θάνατο, τα γεράματα και αντιμετωπίζει τους ήρωές του με τρόπο πραγματικό: είναι άνθρωποι, ντρέπονται, φοβούνται, γελάνε, αλλά εξαιτίας των εμπειριών τους έχουν καταφέρει να απομυθοποιήσουν πολλά από τα πράγματα που παλαιότερα τους φόβιζαν.

Αποδεικνύει ότι δεν χρειάζονται πολλά για να γυριστεί μία καλή ταινία. Βοηθά σίγουρα και το γεγονός ότι υπάρχει ένα καστ γεμάτο βετεράνους ισραηλινούς ηθοποιούς, ανάμεσά τους ο Ζε’εβ Ρεβά που κέρδισε βραβείο ερμηνείας για τον ρόλο του 75χρονου Ιεζεκιήλ.

farewell-party002

Αυτή η… ομάδα θανάτου διαθέτει αρχηγό (τον Ιεζεκιήλ), μέλη και αρκετή συμπόνοια. Είναι σοκαριστικό με τι ευκολία αντιμετωπίζουν κάποιοι τον θάνατο. Σίγουρα θα μπορούσε να κάνει κάποιον που τάσσεται κατά της ευθανασίας ή της υποβοηθούμενης αυτοκτονίας (γιατί περί αυτού πρόκειται) να το ξανασκεφτεί.

farewell-party-004

Τελικά να τη δω;

Μπορεί να φαίνεται μακάβριο θέμα για καλοκαίρι, αλλά αυτή η ισραηλινή κωμωδία για την ευθανασία (των Σάρον Μέιμον και Ταλ Γκράνιτ) προκαλεί γέλιο.

Fun trivia: Η Σάρον Μέιμον αναφέρει ότι ο σπόρος για την ταινία ήταν ο θάνατος της ηλικιωμένης γιαγιάς του πρώην φίλου της. «Νιώσαμε ότι ο θάνατος την ανακούφισε από τον πόνο και την ταλαιπωρία, αλλά οι διασώστες μπήκαν στο σπίτι προσπάθησαν να την επαναφέρουν στη ζωή για μισή ώρα» λέει η σκηνοθέτις σε μία συνέντευξη στη Βενετία. «Αγωνιζόντουσαν για αυτή λες και ήταν 16 χρονών. Ήταν τόσο παράλογο και έτσι προέκυψε η ιδέα. Ήταν αστείο όταν ο γιος είπε στους νοσοκόμους: Αν την ξυπνήσετε, θα την πάρετε μαζί σας».

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *