ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ (THE POWER OF THE DOG)

Στην Μοντάνα του 1920, ο Φιλ Μπέρμπανγκ είναι ένας κακότροπος, δύστροπος αλλά και πολύ δυναμικός κτηματίας. Μένει με τον καλοσυνάτο αδελφό του ο οποίος είναι εντελώς αντίθετος χαρακτήρας, και όταν εκείνος παντρευτεί την Ρόουζ η οποία θα έρθει στον σπίτι τους μαζί με τον έφηβο γιο της από προηγούμενο γάμο της, οι ανατροπές στις σχέσεις τους αλλά και ο ψυχολογικός πόλεμος θα επισκιάσουν τα αχανή τοπία του Φαρ Ουέστ.

Βασισμένο στο ομόνυμο βιβλίο του Τόμας Σάβατζ που γράφτηκε το 1967 και με επίκεντρο την Άγρια Δύση, τους σκληροτράχηλους και τους βασανισμένους ανθρώπους της, η Τζέιν Κάμπιον επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη έπειτα από δέκα χρόνια σχεδόν και η επιστροφή της είναι θριαμβευτική. Η δύναμη της ταινίας δεν έγκειται μόνο στην ατμόσφαιρα και τα εξαιρετικά σκηνοθετικά πλάνα που κατασκευάζει η σκηνοθέτιδα (τα γκρο πλαν είναι τα καλύτερα που έχουμε δει σε ταινία τα τελευταία χρόνια) ούτε στα τοπία της Νέας Ζηλανδίας (που η ίδια μετέτρεψε σε Φαρ Ουέστ). Το σενάριο που επιμελήθηκε η ίδια χωρίζοντας το σε κεφάλαια, σε παίρνει από το χέρι με το που ξεκινήσει η ταινία και σε ρίχνει σταδιακά και υπνωτιστικά σε ένα πανέμορφο περιβάλλον αλλά με ανθρώπους που κάτι πάει στραβά! Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του, ο κακότροπος και σχεδόν τύραννος των αδυνάτων, στοιχειώνει κάθε ωραίο τοπίο, και γεμάτος βρωμιά-κυριολεκτικά και μεταφορικά- θα κάνει κόλαση την ζωή των γύρω του. Η καταπιεσμένη σεξουαλικότητα του θα πυροδοτηθεί από την έλευση της Ρόουζ που ερμηνεύει η Κίρστεν Ντανστ σε μία εντελώς εύθραυστη ερμηνεία που μπορεί να μην έχει την δύναμη των ηρωίδων των ταινιών της Κάμπιον (Μαθήματα Πιάνου, Πορτρέτο Μιας Κυρίας, Sweetie, Bright Star) αλλά ερμηνεύει με το πρόσωπο και τις εκφράσεις της τον ΄΄ορο μελαγχολία και ασφυξία. Στον ρόλο του γιου της Πήτερ που θα λειτουργήσει ως μπλέντερ απωθημένων του κεντρικού ήρωα, ο Κόντι Σμιθ ΜακΦη, με την ευγενική του φιγούρα δίνει υπόσταση στην αντίθεση της ευαισθησίας με την σκληρότητα.

Τα επιβλητικά βουνά, οι πεδιάδες αλλά και οι ασφυκτικοί κλειστοί χώροι, φωτογραφίζονται εξαιρετικά από την Άρι Βέγκνερ, που τελειοποιεί ότι είχε ξεκινήσει με την δουλειά της στο Λαίδη Μάκβεθ πριν μερικά χρόνια, και στην μουσική, οι συνθέσεις του Τζόνι Γκρίνγουντ ( Θα Χυθεί Αίμα, Phantom Thread) σχεδόν σε όλη την διάρκεια της ταινίας δίνει μία απόκοσμη και ενοχλητική αίσθηση, όπως αυτή που προκαλεί η παρουσία του κεντρικού ήρωα στους ανθρώπους που τον περιβάλλουν.

Σε παραγωγή Netflix (η ταινία θα προβληθεί στην πλατφόρμα από τον επόμενο μήνα αλλά η θέαση της σε κλειστή αίθουσα και μεγάλη οθόνη επιβάλλεται) Η Εξουσία του Σκύλου είναι ένα σύγχρονο γουέστερν που μιλάει για τοξική αρρενωπότητα αλλά και για ενδόμυχα μυστικά που υποβόσκουν, για ανθρώπους κατεστραμένους ή εν δυνάμει κατεστραμένους, για μία ζωή στην φύση και στην ομορφιά της αλλά με ψυχικές αλυσίδες που καθιστούν ανήμπορους τους ανθρώπους, και κάπως έτσι η Τζέην Κάμπιον παραδίδει την τέταρτη καλύτερη ταινία της καριέρας της μετά τα Μαθήματα Πιάνου, το Πορτρέτο Μιας Κυρίας και το Bright Star και την επαναφέρει στο κινηματογραφικό μεγάλο στερέωμα. Και η αλήθεια είναι πως μας είχε λείψει. Welcome back!

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες 18 Νοεμβρίου σε διανομή ODEON.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *