ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Καθηγητής με το Ζόρι (The Rewrite)

two-half-popcorn

the rewrite 004

Ένας πρώην σεναριογράφος του Χόλιγουντ που πλέον δεν είναι τόσο επιτυχημένος όσο παλαιότερα, αναγκάζεται να δεχθεί  μία δουλειά ως καθηγητής σεναρίου σε κάποιο αμερικάνικο κολέγιο. Αν και αρχικά απρόθυμος, στην πορεία θα βρεθεί αντιμέτωπος με διάφορες εκπλήξεις.

the rewrite 003Μπορεί ο Χιου Γκραντ να ερμηνεύει τον καθηγητή σεναρίου, ο ίδιος, όμως, είναι «δάσκαλος» της ρομαντικής κομεντί. Επιστρατεύοντας ένα μείγμα γλυκύτατου άγχους και ανεπιτήδευτης γοητείας, καταφέρνει να κάνει τον θεατή να τον συμπαθήσει, ακόμα και να τον ερωτευτεί. Βέβαια, το The Rewrite δεν αποτελεί μία ρομαντική κομεντί και σε αυτήν ο Χιου Γκραντ δεν είναι ο απόλυτος ρομαντικός πρωταγωνιστής. Βαδίζοντας πάνω στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το δραματικό από το κωμικό, η ταινία αφηγείται αυτό που υποδηλώνει ο αγγλικός τίτλος της: την προσπάθεια ενός ανθρώπου να ξαναγράψει τη ζωή του, να βρει ξανά τα συστατικά που του έδιναν την όρεξη για ζωή.

the rewrite 001Μπορεί στην ουσία του, το σενάριο να μοιάζει έως και απλοϊκό. Στην πραγματικότητα υπάρχει κάτι συγκινητικό στον αγώνα ενός ανθρώπου να βρει ξανά τον εαυτό του. Προσφέροντας μια σχετικά ειλικρινή αποτύπωση του Χόλιγουντ -αν δεν κάνεις επιτυχία είσαι καταδικασμένος στη λήθη-, η ταινία είναι μία ιστορία για ανθρώπους που προσπαθούν να ξανασυνδεθούν με τα πάθη τους.

Αρχικά, η προσπάθεια αυτή επικεντρώνεται στον ίδιο τον ήρωα της ταινίας και στις προτεραιότητές του (προς τιμήν του μέχρι το τέλος της ιστορίας κατανοεί ότι αυτό που του φταίει είναι τα δικά του θέλω και τα δικά του λάθη). Σε αυτό το επίπεδο η ταινία επιτυγχάνει τον στόχο της. Στην ανάπτυξη του βασικού ρομάντζου όμως ανάμεσα στον χαρακτήρα του Χιου Γκραντ και εκείνον της Μαρίσα Τομέι, νομίζω ότι αποτυγχάνει και γιατί δεν του δίνει τον χρόνο και τον χώρο για να αναπτυχθεί, αλλά και γιατί η ταινία δεν το χρειάζεται πραγματικά.

the rewrite 002Στους δεύτερους ρόλους ξεχωρίζει ο Τζέι Κέι Σίμονς, σε έναν ρόλο τελείως διαφορετικό από αυτόν που έπαιξε στο Whiplash -εκείνον ενός τρυφερού οικογενειάρχη. Παρ’ όλο, όμως, που ο Χιου Γκραντ χρειάζεται πολλούς χαρακτήρες γύρω του, στο τέλος όλα γυρίζουν σε εκείνον: η δική του ενέργεια και δυναμική είναι που δίνουν ώθηση στην ταινία και την κάνουν καλύτερη από τον μέσο όρο αδιάφορων ρομαντικών ταινιών.

Τελικά να τη δω;

Ταινία με ευαισθησίες, δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, αλλά η ευαισθησία του Χιου Γκραντ κάνει την εμπειρία ενδιαφέρουσα.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *