ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΤΡΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΜΟΝΗΣ (THREE THOUSAND YEARS OF LONGING)

Αγγλίδα ακαδημαϊκός ονόματι Αλήθεια Μπίνι, βρίσκεται στην Ινσταμπούλ καλεσμένη για ένα συνέδριο. Και ενώ η φαντασία της παίζει διάφορα παιχνίδια, σε μία βόλτα της θα αγοράσει ένα σουβενίρ, που με την επιστροφή της στο δωμάτιο της, θα ανακαλύψει μέσα του ένα τζίνι που θα την προκαλέσει να πραγματοποιήσει τρεις ευχές της, αφού πρώτα της διηγηθεί τις ιστορίες του στο πέρασμα των αιώνων. Αν και αρνητική στην αρχή,η Αλήθεια ακούγοντας τις ιστορίες θα κάνει μία ευχή που θα ανατρέψει ότι είχε δει το Τζίνι μέχρι τώρα, μετά από 3000 χρόνια προσμονής.

Γοητευτικό σύγχρονο παραμύθι, με λίγη αναχρονιστική και παλαιομοδίτικη ατμόσφαιρα (οι ιστορίες του τζίνι), αυτά τα 3000 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΜΟΝΗΣ μπορεί να διακρίνονται από μία αμηχανία ως προς το είδος που θέλουν να ανήκουν ( όπως όλες οι ταινίες του Τζορτζ Μίλλερ όπου η φαντασία έχει τον κύριο ρόλο) καταφέρνουν όμως να κερδίσουν την εύνοια μας χάρις σε αυτό που λέγεται κινηματογραφική λεπτομέρεια. Από την σύζευξη της Τίλντα Σουίντον στον ρόλο αντικοινωνικής θεωρητικής γυναίκας με τον Ιντρις Έλπμα στον ρόλο του τζίνι και με την σκηνή της συνομιλίας τους στα αρχαία Ελληνικά. Μπορεί η φαντασμαγορία στην αφήγηση των ιστοριών να μην μένει στην μνήμη και η σταδιακή έλξη της Τίλντα προς το Τζίνι και ο έρωτας να σκάει σαν κεραμίδα στον θεατή, η καλοκουρδισμένη μηχανή όμως του Μίλλερ σώζει το εγχείρημα, όχι όμως στον βαθμό που θα το έκανε ένα σύγχρονο παραμύθι ανανεωτικού χαρακτήρα.

Από τις Μάγισσες του Ίστγουικ και το Μαντ Μαξ, μέχρι το Lorenzo’s Oil και το BABE’Pig in the city, οι ταινίες του Τζορτζ Μίλλερ έχουν κάτι το ιδιαίτερο το οποίο δεν μπορείς να προσδιορίσεις αλλά δεν μπορείς και να προσπεράσεις. Σε αυτή την ταινία, προσπαθεί να μπολιάσει και μερικά κοινωνικά σχόλια (η φαντασία ως απάντηση και λύση, η αγάπη στο πέρασμα των αιώνων και οι επιλογές των ανθρώπων ως αποτέλεσμα της μοίρας) όμως δίνονται πολύ απλοϊκά με αποκορύφωμα το αμήχανο και επιτηδευμένο φινάλε. Δεν κρατάει το παραμύθι για να το απογειώσει, αντιθέτως το αποδυναμώνει όταν η Αλήθεια θα αποφασίσει να πάρει το Τζίνι μαζί της για να ζήσουν ως ζευγάρι στο Λονδίνο.

Καλά τα 3000 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΜΟΝΗΣ αλλά το παραμύθι δεν το ”χάψαμε” και τόσο εύκολα. Εκεί που θα σκοτείνιαζε το σύμπαν ολόκληρο (όπως έκανε στις Μάγισσες του Ίστγουικ) δείχνει να φοβάται να πάει σε γνωστά λημέρια μαύρης κωμωδίας και εικαστικού ντελίριου. Προτιμάει να το φέρει στην νέα εποχή και εκεί φυσικά σκοντάφτει. Μην απορείτε για το αταίριαστο ζευγάρι επίσης. Λειτουργούν ωραιότατα μαζί. Παραμύθια…

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες 1 Σεπτεμβρίου σε διανομή TANWEER

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *