ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

To I.P.A.S. FILM Festival επιστρέφει

ipas001

Το i.P.A.S. Film Festival συνεχίζει για άλλη μία χρονιά την επιτυχημένη πορεία του και συνεργάζεται με το Εργαστήριο Πολιτικής Επικοινωνίας του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το i.P.A.S. Film Festival είναι το πρώτο διεθνές, ελληνικό πολιτικό και ακτιβιστικό Φεστιβάλ για φιλμ μικρού μήκους.

Στα πλαίσια του φεστιβάλ, προβάλλονται ανεξάρτητες κινηματογραφικές παραγωγές μικρού μήκους απ’ όλο τον κόσμο, με βασικό θέμα τους την τρέχουσα πολιτική / κοινωνική επικαιρότητα καθώς και την επίδραση της Τέχνης στα μεγάλα ζητήματα της ανθρώπινης περιπέτειας, όπως ανεργία, ανθρώπινα δικαιώματα, διαφορετικότητα, ενδοοικογενειακή βία, θρησκεία, ιστορικά ντοκουμέντα, κοινωνικές προκαταλήψεις, περιβάλλον, προσφυγικό, τρομοκρατία, κ.α.

Οι ταινίες που παρουσιάζονται καλύπτουν τις εξής κατηγορίες: ταινίες μυθοπλασίας, ταινίες τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) και κινουμένων σχεδίων (animation), πάντα με θέμα την πολιτική και τον ακτιβισμό.

Η είσοδος για όλες τις προβολές είναι ελεύθερη στο κοινό.
Πληροφορίες και κρατήσεις:
Τηλ. 6950 686 277 | Email: ipas.filmfestival@gmail.com
* Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος *

Οι προβολές των ταινιών θα γίνουν Πέμπτη 23 & 30 Νοεμβρίου.

ipas002

Πρόγραμμα Πέμπτης 23 Νοεμβρίου, 19:00

«Immigration», «Μετανάστευση»
Σενάριο, σκηνοθεσία Γιαν Μπέγιεν. Βέλγιο.
Μια κομική-κυνική ματιά στους διάφορους τρόπους που οι οικονομικοί μετανάστες προσπαθούν να φτάσουν στον Βορρά, αλλά απωθούνται συνεχώς από την γραφειοκρατία, μέχρι που τελικά τα καταφέρνουν.

«Propaganda», « Προπαγάνδα».
Σενάριο Νατάλια Βτουλκίνα Βλαντιμίρ Σινκαρένκο, σκηνοθεσία Νατάλια Βτουλκίνα. Ρωσία.
Ένας άνδρας πειραματίζεται φορώντας γυναικεία ρούχα για πρώτη φορά. Βιώνει μια κωμική σειρά από εξευτελισμούς και αποκαλύψεις που δείχνουν ότι οι επιλογές μας στη ζωή κατευθύνονται κυρίως από προπαγάνδα.

«911 – PIZZA» [112 – Pizza], «Άμεση δράση; – Πίτσα».
Σενάριο, σκηνοθεσία Ελευθέριος Ζαχαρόπουλος. Γαλλία.
Βρισκόμαστε στο τηλεφωνικό κέντρο άμεσης δράσης στο Παρίσι,
όταν μία νεαρή γυναίκα τηλεφωνεί και ζητά απεγνωσμένα μία πίτσα. Μήπως είναι φάρσα; Κι αν όχι;

«Carols»[Κάλαντα],
Σενάριο, σκηνοθεσία Θάνος Ψυχογιός. Ελλάδα.
Είναι Παραμονή Χριστουγέννων στην Αθήνα. Ο δωδεκάχρονος Ανδρέας πηγαίνει από σπίτι σε σπίτι να πει τα κάλαντα. Δεν θέλει
να κρατήσει τα χρήματα για τον εαυτό του, αλλά για να βοηθήσει την οικογένειά του σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Όμως ποτέ δε θα φανταζόταν μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο άνεργος πατέρας του για την οικογένειά του.

«Do Not Come To Europe», «Μην έρχεστε στην Ευρώπη.»
Σενάριο, σκηνοθεσία Πόντους Γιόνεστρομ, Μίνα Λούντμπεργκ και Χάνα Πουσέτ. Σουηδία.
Οι δημιουργοί αυτού του ντοκιμαντέρ συναντούν πρόσφυγες που κατέφυγαν από τη Δημοκρατία του Κονγκό, στη γειτονική Ουγκάντα. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις το κινηματογραφικό συνεργείο έρχεται αντιμέτωπο με τις δικές του προκαταλήψεις
για τις ζωές των προσφύγων και τη θέση της δικής τους χώρας σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα στην Ευρώπη.

«Dinner for Few», «Δείπνο για λίγους».
Σενάριο, σκηνοθεσία Νάσσος Βακάλις. ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια του δείπνου το «σύστημα» δουλεύει σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή. «Θρέφει» αποκλειστικά τους λίγους που ηλιθιωδώς καταναλώνουν όλους τους πόρους, ενώ οι υπόλοιποι επιβιώνουν με τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι. Τι γίνεται όμως όταν δεν έχουν απομείνει παρά μόνο λιγοστές προμήθειες;
Μια αλληγορική απεικόνιση της κοινωνίας μας.

«The Devil is in the Details» [Le Diable est dans les détails], «Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες».
Σενάριο, σκηνοθεσία Φαμπιέν Γκορζάρ. Γαλλία.
1859. Η Αλεξίνα, μια ασκούμενη δασκάλα στη μονή όπου μεγάλωσε, πάσχει από ανυπόφορους πόνους. Μετά από μια εξέταση, ο γιατρός ανακαλύπτει ότι είναι ερμαφρόδιτη. Σύμφωνα με τη γνωμάτευσή του, επικρατεί το ανδρικό φύλο, άρα η Αλεξίνα είναι άνδρας. Επομένως, δεν έχει άλλη επιλογή παρά να φύγει από τη μονή όσο το δυνατόν συντομότερο, εγκαταλείποντας την καλύτερή της φίλη, Ενριέτ.

«The age of reason» [L’âge de raison], «Η ηλικία της λογικής»
Σενάριο, σκηνοθεσία Ματίλντ Πετί. Γαλλία.
Στον κόσμο του μικρού Πάμπλο, κάθε πολίτης επιλέγει την επαγγελματική του σταδιοδρομία, στην τρυφερή ηλικία των επτά ετών. Ο Πάμπλο και οι φίλοι του αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους γιατί μια τόσο βεβιασμένη απόφαση δεν μπορεί παρά να είναι απερίσκεπτη, λάθος ή ακόμα και καταστροφική. Αλλά τι λένε οι γονείς για όλα αυτά;

«Home Front [Thuis Front]», «Σπίτι: πεδίο μάχης»
Σενάριο Γκέραρντ Μόλντικ, σκηνοθεσία Ρούμπεν Μπρόκις. Ολλανδία.
Μια οικογένεια σε κρίση. Ο βετεράνος πολέμου, Πέτερ, έχει γιατρεύσει το τραύμα της αιχμαλωσίας του στο Ιράκ. Αλλά η σύζυγός του, Άννα, δεν φαίνεται να μπορεί να ξεφύγει από το άγχος του πολέμου. Όταν έρχεται η κόρη τους για να τους συστήσει το καινούργιο της αγόρι και τους ανακοινώνει τα σχέδιά τους, η Άννα χάνει τον έλεγχο…

«Finito», «Φινίτο»
Σενάριο, σκηνοθεσία Μαουρίτσιο Μπάρτοκ και Γκαμπριέλ Ντ’Οράτσιο. Βραζιλία.
Σ’έναν αυτοματοποιημένο κόσμο όπου η μαζική παραγωγή γίνεται με ακρίβεια από μηχανές, ένα ρομπότ αποκλίνει από τους κανόνες και προκαλεί την περιέργεια των συναδέλφων του.

«Horror Vacui», «Ο τρόμος του κενού».
Σενάριο, σκηνοθεσία Ντάνιελ Σάντσες Τσαμόρο. Ισπανία.
Πώς μπορεί κανείς να γεμίσει το αναπόφευκτο κενό; Μπορεί μια μοντέρνα τηλεόραση να παίξει το ρόλο της κάθαρσης στο δράμα της καθημερινότητας; Μερικές φορές, το κενό μπορεί να είναι τρομακτικό, διδακτικό και αστείο ταυτόχρονα…

-Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017 | Ώρα 19.00 | Υπότιτλοι Αγγλικά/ Ελληνικά
All About Emily [À Propos d’Émilie],  «Σχετικά με την Εμιλί.»
Σενάριο και σκηνοθεσία: Βαλεντίνα Καζαντί, Γαλλία.
Η Άνα είναι μια ευσυνείδητη και διακριτική οικιακή βοηθός. Η Εμιλί, μια υστερική και δεσποτική χήρα της μπουρζουαζίας που την παρενοχλεί συνεχώς, χωρίς κανέναν προφανή λόγο. Η Άνα υπομένει την κακομεταχείριση για να μην τη στείλουν πίσω στη χώρα της, στη Λατινική Αμερική. Ετοιμάζεται να πάρει μια μικρή εκδίκηση, όταν ανακαλύπτει το συγκλονιστικό μυστικό της Εμιλί, που θα τα αλλάξει όλα μέσα στο σπίτι.

The Fear Installation [A instalação do medo], «Η εγκατάσταση του φόβου»
Σενάριο, σκηνοθεσία : Ρικάρντο Λέιτε, Πορτογαλία.
Χτυπάει το κουδούνι. Μια γυναίκα ανοίγει την πόρτα. Είναι δύο άνδρες με ευγενικό χαμόγελο: «Καλή σας μέρα. Ήρθαμε να εγκαταστήσουμε τον φόβο».

«Μία ιστορική χειραψία».
Σενάριο, σκηνοθεσία Ορελιάν Λαπλάς. Γαλλία.
Ουάσιγκτον, 13 Σεπτεμβρίου 1993. Ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός, Γιτζάκ Ράμπιν, και ο ηγέτης της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, Γιάσερ Αραφάτ, δίνουν τα χέρια στο Λευκό Οίκο, αφού έχουν υπογράψει τις Συμφωνίες του Όσλο. Όλα είναι κανονισμένα εκτός από μία εξωφρενική λεπτομέρεια.

«Μαίρη».
Σενάριο Όλεγκ Ρασίντωφ, σκηνοθεσία Γκριγκόρι Κολομίτσεβ. Ρωσική Ομοσπονδία. Ο γιός της Μαίρη λείπει από το σπίτι εδώ και μήνες, όταν τελικά εκείνη ανακαλύπτει την πικρή αλήθεια. Βρίσκεται στην Δημοκρατία της Ινγκουσετίας, στον βόρειο Καύκασο, διαπράττοντας τρομοκρατικές ενέργειες ενάντια στο Ομοσπονδιακό Κράτος. Έχει μόνο μια ευκαιρία να τον μεταπείσει για να γυρίσει πίσω: ένα σύντομο τηλεφώνημα υπό την παρακολούθηση της Ασφάλειας. Για τι (άλλο) μπορούν να μιλήσουν;

«Ίκι».
Σενάριο, σκηνοθεσία Παραστού Καρντγκάρ. Ισλαμική Δημοκρατία του Ιραν.
Σ’έναν βροχερό, βαρετό κόσμο -παρόμοιο με τον δικό μας- οι άνθρωποι έχουν για κεφάλι έναν λυμένο κύβο του Ρούμπικ. Υπάρχει, όμως, ένα παιδί που διαφέρει από τα υπόλοιπα…

«Το μέλλον είναι αμετάκλητο».
Σενάριο, σκηνοθεσία Σιλβίνα Εστέβεζ. Αργεντινή
Μπουένος Άιρες 1947. Μια έντονη διαμάχη στη Βουλή σχετικά με το δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες ακούγεται από το ραδιόφωνο. Είναι οι γυναίκες κατώτερες από τους άνδρες κι επομένως ανίκανες ν’αποφασίζουν για το μέλλον της χώρας τους; Η μικρή Μαρία περιμένει τη μητέρα της να γυρίσει από τη δουλειά. Αλλά εκείνη δεν έρχεται. Είχε πάει στη μεγάλη πορεία για τα δικαιώματα των γυναικών.

«Η βέργα»
Σενάριο, σκηνοθεσία Μανσούρ Φορουζές. Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν.
Ο κος Νομπάρι είναι ένας δάσκαλος παλαιών αρχών που θέλει ν’αλλάξει την απαρχαιωμένη και αυστηρή μέθοδο διδασκαλίας του. Αυτό είναι πολύ δύσκολο για τον κο Νομπάρι γιατί του αρέσει πολύ να τιμωρεί τους μαθητές του και δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του χωρίς την παλιά του βέργα. Αλλά στον μικρό Σααλμπάφ, τον απροσάρμοστο της τάξης, δεν αρέσει αυτή η αλλαγή.

«Παράνομη εξόρυξη άνθρακα».
Σενάριο, σκηνοθεσία Πολ Χένσελ και Γιοργκ Βιντερμπάουερ. Γερμανία.
Όχι πολύ μακριά από τα γερμανικά σύνορα, ο κόσμος βγάζει το ψωμί του δουλεύοντας σε παράνομα ανθρακωρυχεία. Μια ιστορία για μια άγνωστη πλευρά της Ευρώπης, ειπωμένη από τον Ρόμαν Γιανίσεκ, έναν άνεργο ανθρακωρύχο, που ενώ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας, ρισκάρει καθημερινά τη ζωή του για να επιβιώσει.

«Citizens [Ciudadanos]», «Πολίτες».
Σενάριο, σκηνοθεσία Μαρκ Ναδάλ, Ισπανία.
Στην αρένα της ανεργίας, κάτω από συνθήκες βίαιες και άδικες, οι πολίτες στρέφονται ο ένας ενάντια στον άλλο. Άνθρωποι, όπως η Νόε που της έχουν κάνει έξωση, υποφέρουν λόγω της έλλειψης αποτελεσματικών νόμων.

«Before Me [L’homme de la maison]», «Ο άνδρας του σπιτιού».
Σενάριο, σκηνοθεσία Καρίμ Αγιαρί, Καναδάς.
Οι πολιτιστικές διαφορές και η θρησκευτική μισαλλοδοξία έρχονται στο προσκήνιο μέσα από την ιστορία μιας άλλοτε ευτυχισμένης οικογένειας. Μια ανοιχτόμυαλη μητέρα, ένας προκατειλημμένος πατέρας κι ένας μουσουλμάνος γείτονας- εραστής. Και στο επίκεντρο ένα εννιάχρονο αγόρι που φλερτάρει με τον ρατσισμό και αναζητά απεγνωσμένα απαντήσεις.

«Cirilo», «Σιρίλο».
Σενάριο, σκηνοθεσία Ρούμπεν Σάινς.,Ισπανία.
Ο Σιρίλο, ένας σαρανταπεντάχρονος άνδρας, είναι πολλά χρόνια άνεργος. Ένα πρωί αποφασίζει να πάει στον ΟΑΕΔ και να πάρει την κατάσταση στα χέρια του…

Ηρώ Εμμανουήλ

Εθισμένη στην τέχνη του σινεμά με αδυναμία στον παλιό καλό βωβό κινηματογράφο… Mη τρομάζετε όμως, βλέπω και καινούριες ταινίες και ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου για κάθε μία από αυτές… Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αρκετές!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *