ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη στο Goethe

Ταινίες της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη παρουσιάζονται στο Goethe-Institut τη Δευτέρα 3 Απριλίου, στο πλαίσιο του Apropos Documenta.

The Capsule 1

Το Apropos Documenta είναι ένα ανοικτό πρότζεκτ που διοργανώνει το Goethe-Institut και απαρτίζεται από προβολές ταινιών, ιστορικό υλικό, αναγνώσεις, συζητήσεις, συναυλίες και από τη δημιουργία ενός παραγωγικού αρχείου. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο ως στόχο έχει να φέρει τους νέους πιο κοντά στην σύγχρονη τέχνη.

Ανταποκρινόμενο στην επικείμενη documenta 14, την έκθεση που φιλοξενείται από τις πόλεις του Kassel και της Αθήνας το 2017, το Apropos Documenta προσφέρει ποικίλο υλικό από τις προηγούμενες διοργανώσεις (1955-2012), ενώ καλεί το αθηναϊκό κοινό να συναντηθεί με σημαντικές φωνές της σύγχρονης τέχνης.

Στο πλαίσιο αυτής της Documenta, θα προβληθούν οι ταινίες της σκηνοθέτιδος και παραγωγού, Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη ως μια μικρή αναδρομή στο έργο της.

Στο κοινό η ελληνίδα δημιουργός έγινε γνωστή κυρίως μέσα από δύο επιτυχημένες ταινίες της, «Attemberg» και «Chevalier» (2015). Η τελευταία αυτή ταινία της είχε αποσπάσει δύο βραβεία στο Φεστιβάλ του Σαράγεβο ενώ είχε αναδειχθεί και καλύτερη ταινία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου (BFI).

Η αναδρομή θα γίνει την Δευτέρα 3 Απριλίου, θα περιλαμβάνει τις μικρού μήκους ταινίες «Fit», «The Capsule», «Marina No5» και «24 Frames per Century», καθώς και τη μεγάλου μήκους «The Slow Business of Going»/ «Η διαρκής αναχώρηση της Πέτρα Γκόινγκ».

Αξίζει να σημειωθεί πως την ταινία «The Slow Business of Going» θα προλογίσει προλογίζει η Εύα Στεφανή, ντοκιμαντερίστρια και αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας και Θεωρίας του Κινηματογράφου στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Πρόγραμμα

Έναρξη προβολών στις 19:00

«FIT»(1994, 8´)

Η Lizzie συνεχίζει να πειραματίζεται. Η ταινία θα προβληθεί σε αγγλική γλώσσα με ελληνικούς υπότιτλους.

marina5-pic2_copAthinaTsangari

«MARINA № 5 / 20:04–21:10 UTC+8 / 31° 10′ N 121° 28´E» (2008, 13‘)

με τη Μαρίνα Γιώτη

To Marina No 5 είναι το πρώτο επεισόδιο του instant instants [Στιγμιαία Στιγμιότυπα]. Πρόκειται για μια σειρά από αυθόρμητες λήψεις στιγμιαίων συναντήσεων που έγιναν στην Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία από τον Μάιο έως τον Αύγουστο του 2008. Ο τίτλος κάθε επεισοδίου απαρτίζεται από το όνομα του προσώπου που πρωταγωνιστεί, την ακριβή διάρκεια του επεισοδίου, τη ζώνη ώρας, το γεωγραφικό πλάτος και μήκος της ακριβούς τοποθεσίας της λήψης.

Στο Marina No 5 ακολουθούμε τη Μαρίνα που αναζητά ένα μπουκάλι κινέζικη βότκα μια καλοκαιρινή νύχτα με αποπνικτική ζέστη στους δρόμους της Σαγκάης.

Όταν ολοκληρωθεί η σειρά, όλα τα Στιγμιότυπα, διάρκειας 5′ ως 15΄, θα ενσωματωθούν και θα εναλλάσσονται σε «mix and pix» λίστες αναπαραγωγής με τυχαία σειρά. Κάθε θέαση θα παράγει ένα νέο, προσωρινό απόθεμα τόπων, αισθήσεων, σχέσεων και ερωτημάτων.

The Capsule 4

«THE CAPSULE» (2012, 35´)

Επτά νεαρές γυναίκες. Μια βίλα χτισμένη στο βράχο ενός κυκλαδίτικου νησιού. Μια σειρά μαθημάτων πάνω στην πειθαρχία, τον πόθο, την ανακάλυψη και την εξαφάνιση. Ένας αναπόδραστος κύκλος μελαγχολίας στο κατώφλι της γυναικείας ενηλικίωσης – στο διηνεκές.

Στη documenta 13 η ταινία αυτή είχε προβληθεί ως work-in- progress και ήταν η ταινία έναρξης ενός εκθεσιακού προγράμματος που με μια σειρά προβολών εστίαζε σε σκηνοθέτες που «διαμορφώνουν την άποψή μας για τον κόσμο και τη θέση μας εντός αυτού». Σε αυτή την documenta θα προβληθεί πλέον η ολοκληρωμένη ταινία σε διάφορες γλώσσες με ελληνικούς υπότιτλους.

24 FPC_ IMG_4600_hires_edit_cop Despina Spyrou

«24 FRAMES PER CENTURY» (2013)

Πρόκειται για μια Science-fiction ταινία η οποία είχε συμμετοχή στο επετειακό πρόγραμμα “Venezia 70 Cinema Reloaded” – 70 Directors On the Future of Cinema.

Προβολή στις 20:30

SlowbizÔÇöred dress shoulder_cop. HAOS FILM

«THE SLOW BUSINESS OF GOING» / «Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΓΚΟΙΝΓΚ» (2001, 95’)

Η Πέτρα Γκόινγκ είναι ένα cyborg που ταξιδεύει ανά τον κόσμο ως πράκτορας του Παγκόσμιου Νομαδικού Προγράμματος (ΠΝΠ). Το ΠΝΠ είναι ένα διεθνές «πρακτορείο συλλογής εμπειριών» που στέλνει εκατοντάδες «δέκτες», σαν την ίδια, να περιπλανηθούν στην υφήλιο και να καταγράψουν μια σειρά από τυχαίες συναντήσεις. Κατά καιρούς, οι «δέκτες» επιστρέφουν στα κεντρικά γραφεία του πρακτορείου και καταχωρούν τις συσσωρευμένες αναμνήσεις τους σε ένα αρχείο. Το αρχείο αυτό είναι διαθέσιμο σε χρήστες που στη συνέχεια μεταβαίνουν νοερά και εικονικά στα προκατασκευασμένα τοπία τουριστικής συνειδητότητας. Το μότο του ΠΝΠ είναι «Νοσταλγία προς ενοικίαση».

Στο Μανχάταν η Πέτρα γνωρίζει έναν ανασφαλή δολοφόνο. Στο Τόκιο πείθει έναν γκάνγκστερ με υποθερμία να γδυθεί. Στην Πράγα, μια πίτα πέφτει πάνω σ’ έναν άντρα και τον ρίχνει κάτω αναίσθητο. Στη Θεσσαλονίκη η πρωταγωνίστρια χορεύει ένα παθιασμένο ταγκό. Στην Ταγγέρη ένας ποδοσφαιριστής σκέφτεται να σηκωθεί από το κρεβάτι.

Και στην Αβάνα… Στην Αβάνα η Πέτρα συναντά τη Μίκα για εκείνο το μάθημα κολύμβησης που περίμενε καιρό. Ύστερα όμως η Πέτρα διαπράττει το ένα και μοναδικό ασυγχώρητο σφάλμα στο επάγγελμά της: επιτρέπει στον εαυτό της να θυμηθεί.

Τα γυρίσματα της ταινίας κράτησαν πέντε χρόνια, με το συνεργείο να μετακινείται διαρκώς από πόλη σε πόλη. Στη δημιουργία της ταινίας συνέβαλαν οι ίδιοι οι ηθοποιοί με τους ερμηνευτικούς αυτοσχεδιασμούς τους και τις προσωπικές τους ιστορίες. Η «Διαρκής Αναχώρηση της Πέτρα Γκόινγκ» καλύπτει ένα ευρύ γεωγραφικό αλλά και κινηματογραφικό φάσμα: από το μπουρλέσκ και το σουρεαλιστικό σινεμά, ως το φιλμ νουάρ και την επιστημονική φαντασία, από τη δραματική ταινία και την ταινία δρόμου ως τη χρήση πολυμέσων και το μελόδραμα.

Ένα χρονικό συγκρούσεων ανάμεσα στο αρσενικό και το θηλυκό, το σωματειακό και το σωματικό, το προσωπικό και το παγκόσμιο, η «Διαρκής Αναχώρηση της Πέτρα Γκόινγκ» αποτίει φόρο τιμής στα 100 χρόνια κινηματογράφου και τη νέα χιλιετία των οραμάτων του σύγχρονου νομαδισμού.

Ηρώ Εμμανουήλ

Εθισμένη στην τέχνη του σινεμά με αδυναμία στον παλιό καλό βωβό κινηματογράφο… Mη τρομάζετε όμως, βλέπω και καινούριες ταινίες και ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου για κάθε μία από αυτές… Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αρκετές!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *