ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Σκυλιά του Πολέμου (War Dogs)

3popcorn

O Εφρέμ Ντιβερόλι και ο Ντέιβιντ Πακούζ είναι δύο νεαροί που πλουτίζουν πουλώντας εξοπλιστικά συστήματα. Εκμεταλλευόμενοι ένα παράθυρο στην νομοθεσία που άνοιξε τον δρόμο σε μικρές εταιρείες να διεκδικήσουν ανοικτούς διαγωνισμούς, καταφέρνουν να καταλήξουν μ’ ένα συμβόλαιο 300 εκατομμυρίων δολαρίων για τον εξοπλισμό των συμμαχικών δυνάμεων στο Αφγανιστάν. Τελικά όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται τόσο εύκολα.

war dogs6Ο σκηνοθέτης Τοντ Φίλιπς μετά από τα Hangover του αποφασίζει να ασχοληθεί μ΄ ένα θέμα που απασχόλησε την αμερικανική κοινωνία και προκάλεσε τον θαυμασμό –αλλά και την οργή- για τον εύκολο πλούτο που μπορεί να προκύψει από έναν πόλεμο. Βασισμένο σε άρθρο του Γκάι Λόουσον για το Rolling Stone, η ιστορία των δύο φίλων αποκτά κινηματογραφική σάρκα. Ο Μάιλς Τένερ αφήνει τα ντραμς που τον έκαναν γνωστό (Whiplash) και ενσαρκώνει τον Πακούζ, ενώ ο Τζόνα Χιλ δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία στον ρόλο του Ντιβερόλι.

Τον ρόλο του αφηγητή αναλαμβάνει ο Πακούζ και μας ξεναγεί στον κόσμο των War Dogs, εκείνων που ενώ δεν έχουν βρεθεί σε πεδίο μάχης γίνονται πλούσιοι πουλώντας όπλα τα οποία θα στοιχίσουν ζωές. Ο Ντέιβιντ είναι ένας μασέρ που αγκομαχά να κερδίσει τα προς το ζην, ενώ στο σπίτι τον περιμένει η έγκυος φίλη του. Ο Εφρέμ από την άλλη έχει ήδη πιάσει το νόημα του εμπορίου όπλων. Οι δύο τους καταφέρνουν μέσα από κωμικοτραγικές και επικίνδυνες καταστάσεις να δημιουργήσουν την εταιρεία AEY Inc. και να αβγατίζουν συνεχώς τα κέρδη τους. Όσο όμως η φιλοδοξία τους μεγαλώνει, τόσο εκείνοι θα μπλέκουν σε καταστάσεις που δεν μπορούν να διαχειριστούν. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ στον ρόλο του Χένρι Ζιράρ, συμπυκνώνει σ’ ένα φανταστικό πρόσωπο τον ρόλο που έπαιξαν διαφορετικοί άνθρωποι στην κατάρρευση αλλά και στην αποκάλυψη της AEY.war dogs7

Έχοντας στο παρασκήνιο έναν πόλεμο, τα Σκυλιά του Πολέμου επιχειρούν να κάνουν μια διαδρομή μέσα από την υλοποίηση του αμερικανικού ονείρου – πανάκριβα σπίτια , αμάξια και ρούχα, γυναίκες, και τα απαραίτητα ναρκωτικά- όπου δεν διστάζει να πατήσει κυριολεκτικά πάνω σε πτώματα. Η σύγκρουση των δύο χαρακτήρων προσπαθεί να πείσει για τον κακό Ντιβερόλι και τον καλό Πακούζ, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για δύο εικοσάρηδες που δεν δίστασαν στο όνομα του κέρδους όχι μόνο να προμηθεύσουν ένα πόλεμο και να εξαπατήσουν μια κυβέρνηση αλλά και να γυρίσουν τα όπλα τους ο ένας στον άλλο.  Ο πραγματικός Πακούζ έχει ήδη συμφιλιωθεί με την «εμπειρία» και συμμετέχει στην ταινία σε ρόλο τραγουδιστή σε μια από τις σκηνές σε γηροκομείο στην έναρξη της ταινίας. Αντίθετα, ο Ντιβερόλι δεν συμμετείχε και κατηγόρησε την ταινία ότι χρησιμοποίησε πληροφορίες από το βιβλίο του και όχι στο άρθρο του περιοδικού.

war dogs10Αν και βασισμένη σε αληθινά γεγονότα το σενάριο της ταινίας δεν πατάει απόλυτα πάνω στα πραγματικά πρόσωπα, καθώς έχει εμπλουτιστεί με ήρωες που δεν υπήρξαν και προφανώς αντίστοιχες καταστάσεις. Ο Φίλιπς προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατήσει το χιούμορ σε στιγμές που ο παραλογισμός του πολέμου υπερκαλύπτει την όποια διάθεση για πλάκα αλλά τελικά ο χαρακτήρας του Τζόνα Χιλ είναι εκείνος που θα σώσει την μέρα. Ο εκρηκτικός, απρόβλεπτος, αυθόρμητος και ματαιόδοξος Ντιβερόλι με το ενοχλητικό χαχάνισμα είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας. Ένας άνθρωπος που το χρήμα τον έχει τυφλώσει και έχει εξαφανίσει τις ηθικές του αναστολές. Το πάθος για την αύξηση του μεγέθους του τραπεζικού λογαριασμού του του δίνει ένα ανεξήγητο θάρρος και θράσος να αντιμετωπίσει καταστάσεις που άλλοι στην θέση του θα έκρυβαν την ουρά στα σκέλια. Ο Πακούζ μοιάζει η μαριονέτα που κινείται από την μανία του Ντιβερόλι, μια μαριονέτα όμως που βλέπει τις τσέπες της να γεμίζει.

Τα Σκυλιά του Πολέμου είναι μια καλή ευκαιρία να γνωρίσεις μια άγνωστη στην ελληνική επικαιρότητα ιστορία, με γρήγορο ρυθμό και εύστοχες ερμηνείες.  Μη πιστέψεις τα πάντα όμως, κάνε και ένα google search μετά.

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *