Westworld, η σειρά: Eπιτέλους ξεκίνησε
Η σειρά, δημιούργημα του ζεύγους Τζόναθαν και Λίζα Τζόι Νόλαν, βασίζεται πάνω στη γνωστή ταινία Westworld (1973), έναν συνδυασμό γουέστερν και επιστημονικής φαντασίας. H ταινία του ’73 αποτέλεσε την πρώτη ιστορία του Μάικλ Κράιτον για ένα θεματικό πάρκο όπου κάτι πάει στραβά. Η πιο γνωστή δημιουργία του Κράιτον θα έρθει φυσικά ακριβώς είκοσι χρόνια αργότερα, με το Jurassic Park.
Διαβάστε επίσης:
>> Πλούσιο καστ στον πιλότο του Westworld
>>Εντ Χάρις, ο μεγάλος κακός του Westworld
>>Μια πρώτη ματιά στο Westworld
>> Νέο teaser του Westworld μας εισάγει σε έναν τρομακτικό κόσμο
Το πρώτο επεισόδιο, λοιπόν, ή πιλότος όπως συνήθως λέγεται, το οποίο σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Τζόναθαν Νόλαν, αδερφός του γνωστού σκηνοθέτη Κρίστοφερ Νόλαν, προβλήθηκε το βράδυ της Κυριακής 2 Οκτωβρίου στις ΗΠΑ από το HBO και στη χώρα μας από το συνδρομητικό κανάλι NOVA σε απευθείας αναμετάδοση.
Ας αρχίσουμε -αναγκαστικά- από τους τίτλους έναρξης. Τελικά, το HBO έχει θέμα με τους τίτλους του! Μιλάμε φυσικά και για τους τίτλους έναρξης του Game of Thrones. Έχουν όμως κάτι το εθιστικό και τελικά κολλάς μαζί τους.
Από την αρχή, με τη voice over αφήγηση μιας γυναικείας φωνής ρομπότ (της κεντρικής ηρωίδας μας) η σειρά μας δείχνει ξεκάθαρα τη διάθεση της να μας παρουσιάσει το Westworld με τρόπο αντίστροφο από αυτόν που έκανε η ταινία, δηλαδή από την πλευρά των ρομπότ και όχι των ανθρώπων θυμάτων. Τα ρομπότ ή Hosts όπως προτιμούν να τα αποκαλούν στη σειρά, είναι αναγκασμένα να ζουν ξανά και ξανά την ίδια μέρα σε μια συνεχόμενη επαναλαμβανόμενη λούπα, με μικρές παραλλαγές σεναρίου, ανάλογα με τις αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων (των επισκεπτών ή ξένων – Guests, όπως τους αποκαλούν). Κατά τα άλλα, έχουν την ψευδαίσθηση ότι μπορούν να κινούνται ελεύθερα στην περιοχή τους, με απαράβατο κανόνα ότι δε μπορούν να βλάψουν οποιοδήποτε ζώντα οργανισμό, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και των επισκεπτών. Οι επισκέπτες πάλι, άλλοτε έρχονται για να απολαύσουν τη φύση και να κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο, αλλά συνήθως έρχονται για να «ξεδώσουν», σκοτώνοντας και κάνοντας σεξ με τα ρομπότ. Η σειρά ξεκαθαρίζει τη στάση της, τα πραγματικά θύματα της υπόθεσης είναι τα ρομπότ!
Ξεκινάμε χαλαρά από ένα τραίνο, όπου ο ωραίος και ολίγον γλυκανάλατος Τέντι (συνήθης ο ρόλος Τζον-Τζον για τον Τζέιμς Μάρσντεν), ταξιδεύει προς την πόλη, όπου θα συναντήσει την εκλεκτή της καρδιάς του, Ντολόρες (Έβαν Ρέιτσελ Γουντ) και θα την ακολουθήσει ως το αγρόκτημα που μένει με τον πατέρα της. Φτάνοντας όμως -κι εκεί που έχουμε αρχίσει να χασμουριόμαστε- θα δουν δυο σχιζοφρενείς κακοποιούς, με αλλόκοτη εμμονή στο γάλα (!) να σκοτώνουν τον πατέρα της Ντολόρες. Ο Τέντι, άσσος στο περίστροφο, θα τους περιποιηθεί δεόντως, όταν ξάφνου κάνει την εμφάνιση του ένας σκοτεινός τύπος (Εντ Χάρις), που μοιάζει άτρωτος στις σφαίρες του, θα τον σκοτώσει και θα βουτήξει την Ντολόρες από το μαλλί σέρνοντας την προς τον αχυρώνα με πονηρές προθέσεις. Ωπ! Η πρώτη μεγάλη ανατροπή, νωρίς-νωρίς, σε όλους εμάς που γνωρίζαμε ότι ο Εντ Χάρις θα παίξει ρόλο αντίστοιχου του Γιούλ Μπρίνερ στην ταινία του ’73. Εκεί ο Γιούλ ήταν ρομπότ, ενώ εδώ ο Εντ Χάρις είναι από σάρκα και οστά και μάλιστα δείχνει παλιός θαμώνας του θεματικού πάρκου. Μη στεναχωριέστε όμως για την Ντολόρες και τον Τέντι, καθώς την άλλη μέρα το πρωί θα είναι μια χαρά, δε θα θυμούνται τίποτα και όλα θα ξαναρχίσουν από την αρχή.
Πίσω στη βάση, συναντάμε τον αρχι-μάστορα Μπέρναρντ (Τζέφρεϊ Ράιτ), επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας ελέγχου των ρομπότ, αλλά και τον δημιουργό, εμπνευστή και αρχι-προγραμματιστή του Westworld, Δρ. Ρόμπερτ Φορντ (Άντονι Χόπκινς). Ο Φορντ μοιάζει να αναζητά μέσα από τις δημιουργίες του το νόημα της ζωής και της τελειότητας και μοιάζει να προτιμά την παρέα των ρομπότ από των ανθρώπων, χαμένος μέσα στο ίδιο του το παιχνίδι. Παράλληλα το μάρκετινγκ ετοιμάζει «ανταρσία» θέτοντας το ηθικό ερώτημα αν θα έπρεπε να επιδιώκουν την τελειότητα ώστε τα ρομπότ να μη ξεχωρίζουν πλέον από τους ανθρώπους ή όχι. Άραγε αν είναι πανομοιότυπα με ανθρώπους τι θα σημαίνει αυτό για τους επισκέπτες που έρχονται κυρίως για να διασκεδάσουν σκοτώνοντας ή βιάζοντας τα; -Πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση. Η τελευταία αναβάθμιση πάντως μοιάζει να δημιουργεί προβλήματα, με τα ρομπότ να παγώνουν άνευ λόγου και να δυσλειτουργούν, -κάτι που δείχνει να επηρεάζεται από την επαφή με μύγες που κάθονται στο πρόσωπο τους (;). Όταν η διευθύνουσα ομάδα αντιλαμβάνεται τη δυσλειτουργία, αποφασίζει να αποσύρει τα αναβαθμισμένα ρομπότ, περί του 10% του πληθυσμού τους, για έλεγχο. Τι πιο ωραία ευκαιρία για μπόλικο πιστολίδι και την είσοδο του Ροντρίγκο Σαντόρο ως καταζητούμενου πιστολέρο Έκτορ Εσκατόν και της νορβηγέζας Ίνγκριντ Μπόλσο Μπέρνταλ (ως το δεξί του χέρι, την Άρμιστις).
Μπόλικη δράση, αλλά και ατμόσφαιρα στο πρώτο επεισόδιο, τόσο στο Far West κομμάτι όσο και στα μελλοντολογικά εργαστήρια της βάσης. Προσεγμένη η μουσική του πρώτου επεισοδίου, διασκεδάζει με παραλλαγές ηλεκτρονικών ήχων που θυμίζουν το μουσικό θέμα της ταινίας του ’73, ενώ στο σαλούν το πιάνο παίζει μια ενδιαφέρουσα διασκευή του Black Hole Sun των Soundgarden, για να ακουστεί λίγο αργότερα το Paint it Black των Rolling Stones σε ορχηστρική έκδοση, που θα πυροδοτήσει το μεγάλο πιστολίδι με το οποίο οι επιστήμονες παρατηρητές θέλησαν να κάνουν ένα reboot στο πάρκο, αποσύροντας τα αναβαθμισμένα ρομπότ.
Πολύ καλές ερμηνείες από τους περισσότερους ηθοποιούς – ρομπότ, που είχαν δεύτερους ρόλους στο πρώτο επεισόδιο. Η νεαρή πόρνη Κλεμεντίν με τα θολά μάτια (την ενσαρκώνει η πανέμορφη Άντζελα Σαραφιάν από την Αρμενία), στο πλευρό της πιο αυθάδης Μίλεϊ (Θάντι Νιούτον), ή ο σερίφης Ριντ (Τζος Κλαρκ), όπως και ο παλαίμαχος Μπάφαλο Μπιλ (Μάικλ Γουίνκοτ σε σύντομο cameo). Αν κάποιος έκλεψε όμως πραγματικά την παράσταση, αυτός ήταν ο πατέρας της Ντολόρες, Πίτερ Αμπερνάθι (Λούις Χέρθαμ), που ήταν πραγματικά εξαιρετικός. Πολύ πειστικός, έρχεται να υπερθεματίσει της βρετανικής σειράς «Humans», όπου η Τζέμα Τσαν παρέδωσε μαθήματα ερμηνείας και φυσικά του αξέχαστου Τζουντ Λο στο A.I. του Σπίλμπεργκ.
Το πρώτο επεισόδιο προχωρά αρκετά σε σχέση με την ταινία, μας αποκαλύπτει το σχέδιο του μαυροφορεμένου άνδρα (Εντ Χάρις) να αναζητήσει ένα θησαυρό, ενώ τελειώνει με την πρώτη παράβαση του απαράβατου κανόνα, από την πρωταγωνίστρια μας, Ντολόρες. Προμηνύεται, λοιπόν, βουτιά στα βαθιά από την αρχή και έχει ενδιαφέρον αυτό, για να δούμε πόσο η σειρά θα ακολουθήσει στη συνέχεια την ταινία ή κατά πόσο θα τραβήξει το δικό της δρόμο.