ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Thelma

thelma001

3popcorn

Νεαρή φοιτήτρια που προέρχεται από θρησκόληπτη οικογένεια, συνειδητοποιεί τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα για συμφοιτήτριά της. Τα νέα αυτά συναισθήματα φέρνουν στην επιφάνεια και κάποιες παράξενες δυνατότητες. Η Θέλμα θα κληθεί να ανακαλύψει από πού προέρχονται οι κρίσεις που βιώνει και πώς μπορεί να τις ξεπεράσει.

Σχόλιο για την θρησκεία και την αγάπη από τον Γιοακίμ Τρίερ, σκηνοθέτη των «Όσλο, 31 Αυγούστου» και «Reprise», σε μια ταινία που συνδυάζει την σκανδιναβική «ψυχρότητα» με το υπερφυσικό στοιχείο -οι κρίσεις της πρωταγωνίστριας εκδηλώνονται ως ψυχοκινητικές δυνάμεις με καταστροφικές μερικές φορές αποτελέσματα.

thelma-0002

Η ταινία ξεκινά με μία σοκαριστική σκηνή: εκείνη που μπαμπάς και κόρη βρίσκονται για κυνήγι και ο πατέρας έχει στρέψει το όπλο του στο θήραμα. Λίγες στιγμές αργότερα τον βλέπουμε να στρέφει το όπλο του στο ίδιο το κοριτσάκι. Θα μπορούσε να είναι μια σκηνή βγαλμένη από μια κλασική ταινία τρόμου, αλλά ο Γιοακίμ Τρίερ δεν θα μπορούσε να κάνει απλά μια ταινία τρόμου.

Το Thelma περνά από τον τρόμο στην κατανόηση, σε μία ταινία που δύσκολα την κατατάσσεις κάπου -όχι ότι χρειάζεται κιόλας. Χρησιμοποιώντας επαναλαμβανόμενα μοτίβα όπως τα πουλιά ή οι σκηνές ασφυξίας κάτω από το νερό, ο Τρίερ τονίζει την εσωτερική ένταση που βιώνει η ηρωίδα του -εδώ ο απόηχος της Carrie του Μπράιαν Ντε Πάλμα γίνεται φανερός.

thelma-0003

Στην πραγματικότητα, η ταινία αποτελεί μια έξυπνη αναφορά στην ενοχή και το πώς αυτή καθηλώνει τις δυνατότητές μας, ενώ μιλά για τα βαθύτερα ένστικτα που μάς εμποδίζουν να προχωρήσουμε.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην φωτογραφία του Τζέικομπ Ίρε, καθώς και στην αγωνιώδη ερμηνεία της νεαρής πρωταγωνίστριας της ταινίας, Έλι Χάρμποε.

Όσοι περιμένουν εύκολες απαντήσεις -ή και ξεκάθαρες απαντήσεις- από τον Γιοακίμ Τρίερ, δεν θα τις βρουν εδώ και εν μέρει αυτή η αμηχανία είναι και ένα από τα αδύναμα σημεία μιας κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέρουσας ταινίας.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *