ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Ο Πυρετός της Τουλίπας (Tulip Fever)

one-half-popcorn

Στην Ολλανδία του 17ου αιώνα η ορφανή Σοφία παντρεύεται τον κατά πολύ μεγαλύτερο της, αλλά και πολύ πλούσιο, Κορνέλις. Στόχος του ζευγαριού να αποκτήσουν σύντομα τον διάδοχο της περιουσίας του Κορνέλις. Όταν όμως η Σοφία θα ερωτευτεί τον ζωγράφο, που έχουν προσλάβει να τους ετοιμάσει τα πορτραίτα, τα δεδομένα θα αλλάξουν και το παράνομο ζευγάρι θα συνωμοτήσει προκειμένου να κερδίσει την ελευθερία του.

tulip fever 1

Το μυθιστόρημα της Ντέμπορα Μόγκα παίρνει σεναριακή μορφή με την βοήθεια του Τομ Στόπαρντ και ο Τζάστιν Τσάντγουικ (Η άλλη ερωμένη του Βασιλιά, Μαντέλα: Ο Δρόμος προς την Ελευθερία) αναλαμβάνει να δώσει ζωή στους ήρωες της Μόγκα. Μ’ ένα πολλά υποσχόμενο- και οσκαρικό- καστ, ο Πυρετός της Τουλίπας φαίνεται ως το ερωτικό δράμα εποχής που θα σε συνεπάρει. Η πραγματικότητα όμως το διαψεύδει. Η γοητευτική Αλίσια Βικάντερ στον ρόλο της Σοφίας και ο συνεχώς ανερχόμενος Ντέιν Ντε Χάαν στον ρόλο του φτωχού ζωγράφου προσπαθούν να πείσουν για την ερωτική τους χημεία με μοναδικό σύμμαχο την φρεσκάδα τους και όχι την ερμηνευτική τους ικανότητα. Αντίθετα, ο Κριστόφ Βαλτς, ως ο απατημένος σύζυγος Κορνέλις, και η Τζούντι Ντεντς, ως η ηγουμένη του μοναστηριού που συμμετέχει στο εμπόριο των τουλιπών, κερδίζουν τις εντυπώσεις με την συνεπή στο σενάριο ερμηνεία τους και κρατούν τελικά την ταινία ώστε να μην βυθιστεί. Αναμεσά τους ο Ζακ Γαλιφιανάκης και η Κάρα Ντελεβίν σε ρόλους ελαφρώς ανύπαρκτους.

tulip fever 2

Ο Πυρετός της Τουλίπας είναι μια ιστορία για το πάθος του έρωτα και που μπορεί αυτό να σε οδηγήσει. Δύο ζευγάρια παρασύρονται σε μονοπάτια που δεν μπορούν να αποφύγουν. Από την μια η Σοφία που προσπαθεί να χτίσει ένα παράλογο ψέμα και να ζήσει μέσα σ’ αυτό. Και από την άλλη η ρομαντική υπηρέτρια Μαρία (Χόλιντεϊ Γκρέιντζερ) που αδυνατεί να πιστέψει την εξαφάνιση του αγαπημένου της και δέχεται οποιοδήποτε συμβιβασμό προκειμένου να διατηρήσει την τιμή της. Οι νεαροί άντρες της ιστορίας ξοδεύουν τον χρόνο τους και επενδύουν τα όνειρα τους στο «χρηματιστήριο» της εποχής, στο εμπόριο της τουλίπας. Εύκολα κερδίζουν, ή χάνουν, πολύ χρήμα με σκοπό να μπορέσουν να χαρούν τον έρωτα τους. Πάντα υπάρχει μια καλή δικαιολογία για κάθε μορφή τζόγου.

TULIP FEVER 3

Και αν όλα αυτά φαντάζουν ωραία, υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα και αυτό είναι στην ακρότητα του σεναρίου. Ένα-ένα τα βήματα του σχεδίου της Σοφίας είναι μη ρεαλιστικά και υπερβολικά ώστε να πιστέψει ο θεατής ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν. Και δεν είναι μόνο η υπερβολή στο σχέδιο της Σοφίας, αλλά και όσα τυχαίνουν στους υπόλοιπους ήρωες είναι σκληρά και χωρίς καμία ουσιαστική αιτιολογία. Η συνεχής μετάβαση σε γεγονότα τραβηγμένα από τα μαλλιά ένα αποτέλεσμα έχει: κάποια στιγμή θα πιάσεις τον εαυτό σου να χαζεύει τα όμορφα ρούχα και σκηνικά εποχής για να περάσει η ώρα.

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *