1001 Γραμμάρια
Όταν η Μαριέ, μια επιστήμονας από τη Νορβηγία, παρακολουθεί ένα σεμινάριο στο Παρίσι για το πραγματικό βάρος του ενός κιλού, αυτό γίνεται η μονάδα μέτρησης για την απογοήτευση, τη θλίψη και τελικά τον έρωτα. Τα 1001 Γραμμάρια αποδείχτηκαν ένα «γλυκό» βάρος που σηκώνεται με ευχαρίστηση. Αυτό τo 1 έξτρα γραμμάριο αποτελεί την ταλάντευση, απαραίτητη για να βρει η ζωή της κεντρικής ηρωίδας ξανά ισορροπία.
Ένα μικρό θέατρο παραλόγου στήνεται σε αυτή τη χαριτωμένη και συγκινητική σε σημεία, διανοουμενίστικη, feelgood κωμωδία καταστάσεων. Λάτρης στιλιζαρισμένων πλάνων, ο σκηνοθέτης μας χαρίζει απλόχερα πλάνα, ζωντανά σε χρώματα και παιχνιδιάρικες γωνίες λήψης, σε ένα σενάριο γεμάτο επιστημονικά geek πειράγματα. Οι ήχοι και η κίνηση του φαίνονται επηρεασμένοι από παλιά κινούμενα σχέδια. Η εκθαμβωτική πρωταγωνίστρια -πολύ καλή και στο κωμικό και στο δραματικό κομμάτι που απαιτεί ο ρόλος- παρουσιάζεται άλλοτε απλωμένη στο πολυτελές chill–out σπίτι της, άλλοτε στριμωγμένη να καπνίζει ανάμεσα σε δυο στενούς τοίχους ή στο «πόκετ» αυτοκίνητο-παιχνίδι της. Ο κόσμος γύρω της μπορεί να είναι ταυτόχρονα φιλικός ή εχθρικός, ζεστός ή παγερά αδιάφορος. Η ψυχή της νέας γυναίκας μοιάζει συνεχώς «φορτώνει» και να γεμίζει, νιώθοντας όμως ταυτόχρονα τόσο άδεια.
Ο ορθολογισμός της ιδιότητας της ως επιστήμονα, έρχεται σε βίαια σύγκρουση με την ευαισθησία της ψυχής της, που είναι γεμάτη συναισθήματα και αδιαφορεί για όσα επιτάσσει η λογική. Όσα βιώνει η πρωταγωνίστρια, έρχονται σαν άλλη μια περίτρανη απόδειξη ότι τάξη και χάος δεν είναι δυο έννοιες τόσο αντίθετες μεταξύ τους, αλλά μπορούν να συνυπάρχουν το ίδιο ευχάριστα, όπως και το κωμικό και δραματικό στοιχείο στη ζωή μας. Δεν είναι άλλωστε αυτό το γλυκόπικρο συστατικό που την κάνει τόσο ξεχωριστή;
Ιδιαίτερο χιούμορ, πρωτότυπο και αυθεντικό, με ωραία φωτογραφία και ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία, θα σας θυμίσει ίσως το Force Majeure (Ανωτέρα Βία), είχαμε τη χαρά να τα απολαύσουμε αμφότερα στο φετινό, πολύ δυνατό, 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που γίνεται κάθε χρόνο και καλύτερο.
Στην ταινία, επίσης ακούγονται δυο ενδιαφέροντα μότο:
«Στη ζωή το μεγαλύτερο βάρος είναι να μην έχεις κάτι να κουβαλάς», και
«Ένας άντρας με ένα ρολόι ξέρει πάντα τι ώρα είναι, ένας άντρας με δυο δεν είναι ποτέ σίγουρος».