Σινεμά

Ο Έρωτας της Βασίλισσας

Ο ελληνικής καταγωγής (από τη Μυτιλήνη παρακαλώ!) Νικολάι Αρσέλ, που έγραψε το σενάριο της τριλογίας Millenium -της original σκανδιναβικής, όχι της αμερικάνικης- αναλαμβάνει να διηγηθεί ένα κομμάτι δανέζικης ιστορίας. Και δεν υστερεί σε τίποτα από βρετανικές ή αμερικάνικες παραγωγές, όπου το βελούδο και η δαντέλα κάνουν την εμφάνισή τους.

Θυμάστε εκείνη την ανεκδιήγητη ταινία που λεγόταν Λάνσελοτ, ο Πρώτος Ιππότης; Με τον Σον Κόνερι και τον Ρίτσαρντ Γκιρ; Ε, λοιπόν Ο Έρωτας της Βασίλισσας είναι μια τέτοια ιστορία, μόνο πολύ πολύ καλύτερη.

Η ιστορία είναι γνωστή στη Δανία, άλλά όχι και τόσο σε άλλες χώρες. Ο βασιλιάς Κρίστιαν της Δανίας παντρεύεται την Καρολίν Ματίλντ, η οποία δεν γνωρίζει τα ψυχολογικά προβλήματα του βασιλιά. Ο Κρίστιαν πάσχει από κάποιας μορφής ψυχικής ασθένειας, έχει περιόδους διαύγειας, αλλά και έντονες συναισθηματικές μεταπτώσεις. Η σύζυγός του δεν αντέχει τις διαβόητες απιστίες του, τον τρόπο συμπεριφοράς του και αισθάνεται μοναξιά. Όταν ο Γιόχαν Στρουνζέε, θιασώτης του Διαφωτισμού, καταλαμβάνει τη θέση του προσωπικού γιατρού του βασιλιά και αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη εξουσία, η Καρολίν Ματίλντ θα συνάψει σχέση μαζί του. Οι δυό τους θα επιχειρήσουν να μεταμορφώσουν τη Δανία σε μια χώρα προοδευτική.

Χωρίς να μπορούμε να πούμε ότι ο Νικολάι Αρσέλ έκανε μια ταινία που δεν έχουμε ξαναδεί, κάνει ένα αξιοπρεπές δράμα εποχής. Πρώτον, ασχολείται με τον πολιτικό περίγυρο και όχι μόνο με τα αισθηματικά των βασιλιάδων. Μεταρρυθμίσεις, ο σκοταδισμός του Μεσαίωνα, οι ιδέες του Διαφωτισμού (όχι σε ένα αφηρημένο πλαίσιο, αλλά σε βάση ρεαλιστική, πού δηλαδή έχουν εφαρμογή στην καθημερινή ζωή του λαού), η τρέλα, η φιλία, η εξουσία, η προδοσία. Όλα αυτά είναι θέματα που απασχολούν τον Αρσέλ, ο οποίος, ακολουθώντας την παράδοση του είδους κινηματογραφεί τον Έρωτα της Βασίλισσας σαν έναν πίνακα ζωγραφικής.

Γεμάτο υπέροχα πλάνα με μαλλιά και λαιμούς, βροχερές ημέρες, χρώματα και υφάσματα. Η παραγωγή είναι πλούσια και δεν το κρύβει.

Και οι τρεις ερμηνείες είναι πολύ καλές. Οι Μαντς Μίκελσεν και Αλίσια Βικάντερ προσεγγίζουν με φρεσκάδα τους χαρακτήρες τους, ωστόσο αυτός που ξεχωρίζει είναι ο εξαιρετικός -και βραβευμένος στην περσινή Μπερλινάλε- Μίκελ Μπόε Φόλσγκαρντ, στον ρόλο του βασανισμένου βασιλιά Κρίστιαν.

Η ταινία ξεκίνησε τη θριαμβευτική της πορεία από το περσινό Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου κέρδισε Αργυρή Άρκτο για το σενάριο και έφτασε μέχρι τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών και των φετινών Όσκαρ.

Ο Έρωτας της Βασίλισσας είναι μια ταινία που θα ικανοποίησει πλήρως όσους αγαπούν τις ταινίες εποχής, αλλά σίγουρα δεν θα αφήσει δυσαρεστημένους και τους υπόλοιπους θεατές.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Μια σκέψη για το “Ο Έρωτας της Βασίλισσας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *