ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Η Άφιξη (Arrival)

4-popcorn

Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου, όπου είδα για πρώτη φορά το Arrival του Ντενί Βιλνέβ, οι περισσότεροι από τους δημοσιογράφους δεν φαίνονταν να έχουν πειστεί. Σχολίαζαν μάλλον υποτιμητικά την ταινία ή την πολιτική της στάση, χωρίς ουσιαστικά να λαμβάνουν υπόψη τους έναν παράγοντα: ότι η Άφιξη είναι πρώτα απ’ όλα ένα συναισθηματικό ταξίδι.

arrival2

Η ηρωίδα της ταινίας, η Λουίζ είναι γλωσσολόγος και καλείται να κάνει το ακατόρθωτο. Να επικοινωνήσει με εξωγήινους που έχουν έρθει στη Γη σε 12 τοποθεσίες και φαίνεται απλά να… περιμένουν. Ποιες είναι οι προθέσεις τους; Κανείς δεν ξέρει. Έχουν έρθει ως εχθροί ή ως φίλοι; Αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα στα οποία αναζητά απαντήσεις η Λουίζ.

Και προσπαθεί να βρει τις απαντήσεις μέσα από την κατανόηση της γλώσσας και μέσα από εικόνες, τις οποίες δεν κατανοεί απόλυτα: εικόνες ενός παιδιού που είναι απόλυτα συνδεδεμένες με τη δική της ζωή.

arrival1

Το Arrival δεν είναι μία μπαμ-μπουμ περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας. Φαντάζει μάλλον βαρετή αν την συγκρίνει κανείς με ταινίες όπως το Contact ή το Interstellar -με τις οποίες έχει περισσότερα κοινά σημεία από ότι με μία… Μέρα Ανεξαρτησίας για παράδειγμα.

Το Arrival είναι ήσυχο, ψιθυρίζει στο αυτί σου, αλλά δεν παραλείπει να γίνει άκρως συναισθηματικό. Αποτελεί την πιο τρυφερή ταινία της φιλμογραφίας του Βιλνέβ και υπάρχουν στιγμές που το σενάριο φαντάζει αφελές, που η πολιτική του στάση δεν θα πείσει τον θεατή, αλλά αυτός δεν ήταν ποτέ ο στόχος.

arrival3

Ο στόχος ήταν να ακολουθήσει κανείς το ιδιαίτερο συναισθηματικό ταξίδι της Λουίζ, να δει τις εικόνες που βλέπει εκείνη, να αισθανθεί τα δικά της συναισθήματα. Να ταξιδέψει μαζί της. Και αυτό είναι κάτι που τιο Βιλνέβ επιτυγχάνει απόλυτα, κυρίως μέσω της εξαιρετικής ερμηνείας της πρωταγωνίστριάς του, Έιμι Άνταμς.

Γιατί ο καναδός σκηνοθέτης -αντίθετα από τον Κρίστοφερ Νόλαν του Interstellar για παράδειγμα- γνωρίζει ότι το απλό είναι πάντα το καλύτερο και αποφασίζει να επιστρέψει στα βασικά για να πει το πιο σημαντικό πράγμα από όλα: ότι αυτό που μετράει είναι οι στιγμές και πώς επιλέγουμε να τις ζήσουμε.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *