ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Editorial: Μπορούμε να γράψουμε κινηματογραφική ιστορία;

 Του Τάιλερ Ντέρντεν

Έχω την αίσθηση ότι δεκάδες νέες ταινίες γυρίζονται στην Αθήνα. Μικρού και μεγάλου μήκους, κάμερες βγαίνουν κάτω από το καλοκαιρινό ελληνικό φως, στην Αθήνα και στην επαρχία.

Ιδέες πέφτουν στο τραπέζι, στις ιδέες που λέει και ένας φίλος σκηνοθέτης δεν βάζεις όρια, σενάρια γράφονται, θα γυριστούν – δεν θα γυριστούν, κανείς δεν ξέρει.

Αλλά, πάντως, γράφονται. Αλλά, πάντως, υπάρχουν ιδέες. Γυρίζονται ταινίες.

Πώς και πότε θα προβληθούν αυτό είναι άλλο πρόβλημα. Στη Δράμα κατατέθηκαν 165 ταινίες –για να επιλεγούν τελικά λίγο λιγότερες από 40.

Στην Αντίπαρο, ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος γυρίζει το Suntan, αλλά δεν είναι ο μόνος. Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε το Chevalier σε ένα σκάφος, ο Άγγελος Φρατζής γύρισε Το Σύμπτωμα σε Αμοργό, Τήνο και Αθήνα, ενώ ταινία ετοιμάζει και ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης. Και, φυσικά, είναι μερικοί μόνο από τους δεκάδες.

Μιλάμε για μία πρωτοφανή άνθιση του ελληνικού κινηματογράφου και ανεξαρτήτως αποτελέσματος αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι. Είναι ο μόνος τρόπος για να αλλάξει κάτι στην κινηματογραφική παραγωγή, είναι ο μόνος τρόπος για να γράψουμε κινηματογραφική ιστορία. Θέλουμε. Μπορούμε;

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *