Σινεμά

Gravity: Στο διάστημα δεν ακούγεται η φωνή σου

Μεταμεσονύχτια προβολή σε μεγάλη αίθουσα multiplex κινηματογράφου (παρεπιπτόντως γιατί οι επιλογές για τους ξενύχτηδες ή μέχρι τους αργά εργαζόμενους είναι τόσο λίγες;) Τα φώτα σβήνουν και μπροστά μας εμφανίζεται τρισδιάστατη η γη, μεγαλόπρεπη και όπως δεν την έχουμε ξαναδεί σε ταινία. Οι σκηνές που θα ακολουθήσουν είναι εξίσου εντυπωσιακές.

Ο Αλφόνσο Κουαρόν (Θέλω και τη Μαμά σου, Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν) δεν θα ήταν ο άνθρωπος που θα συνέδεε κανείς με το υπερθέαμα. Και όμως. Στο 90 λεπτών Gravity καταφέρνει και προσφέρει ακριβώς αυτό: ένα συναρπαστικό υπερθέαμα. Τη μάχη του ανθρώπου απέναντι στην απεραντοσύνη του διαστήματος. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Μία αποστολή ρουτίνας πηγαίνει πολύ στραβά και δύο αστροναύτες (ένας βετεράνος του διαστήματος -Τζορτζ Κλούνεϊ) και μία γιατρός (Σάντρα Μπούλοκ) μένουν αποκομμένοι στο διάστημα, χωρίς τρόπο επικοινωνίας ή επιστροφής στη γη.

Τα εφέ της ταινίας είναι υπέροχα, το ίδιο και η φωτογραφία του Εμάνουελ Λουμπέζκι, όπως και το 3D (στο οποίο έδωσε κάποιες συμβουλές και ο master του είδους, Τζέιμς Κάμερον). Ο Αλφόνσο Κουαρόν φτιάχνει ένα μπλοκμπάστερ χωρίς να θέλει να κάνει εκπτώσεις στο «καλό σινεμά».

Έχοντας πει όλα αυτά, νομίζω ότι βιάστηκαν κάποιοι να μιλήσουν για αριστούργημα. Και αυτό γιατί σίγουρα το Gravity είναι μια συναρπαστική ιστορία επιβίωσης, αλλά δεν έχει το υπόβαθρο ή τις αναρωτήσεις της Οδύσσειας του Διαστήματος ή του Σολάρις. Οπτικά υπέροχο, αλλά σε στιγμές σεναριακά «εύκολο», δεν παύει να κρατά την αγωνία του θεατή και να του προκαλεί συγκίνηση όπου χρειάζεται.

Ενστάσεις έχω και για την ερμηνεία της Σάντρα Μπούλοκ που τόσο πολύ αποθεώθηκε. Ναι, υπάρχουν στιγμές (όπως αυτή που ακούει το κλάμα ενός μωρού) που είναι υπέροχη, φαίνεται κουρασμένη, φοβισμένη, μια πραγματική γυναίκα στο διάστημα. Υπάρχουν άλλες, όμως, που τη βρήκα μάλλον «λίγη» (όπως στο αμέσως προηγούμενο δευτερόλεπτο με τα σκυλιά). Αντιθέτως, ο Τζορτζ Κλούνεϊ ήταν αυτό που θα περίμενες να είναι: μία ψύχραιμη παρουσία, μεγάλο ατού για την ταινία με τουλάχιστον μία υπέροχη σκηνή (εγώ θα του έδινα το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου).

Αυτό που σίγουρα καταφέρνει ο Κουαρόν είναι να κάνει τον θεατή να αισθανθεί ότι δεν αισθάνεται τη βαρύτητα. Αυτή που για τον ίδιο φέρνει τη μεγαλύτερη σημασία της ταινίας: το να ελέγχεις το σώμα σου, να πατάς γερά στα πόδια σου. Οι χορογραφίες, η κινηματογράφηση, όλα σε κάνουν να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι στη γη και όχι στο διάστημα.

Τελικά να τη δω;

Παρά τις όποιες αδυναμίες της, αυτή είναι μια ταινία που θα σε κρατήσει σε αγωνία και θα σε αφήσει με το στόμα ανοιχτό για το τι μπορεί να κάνει το σινεμά -όταν θέλει. Συναρπαστική περιπέτεια και οπτικό ποίημα που αξίζει κανείς να απολαύσει σε τρεις διαστάσεις και μεγάλη οθόνη. Εγκαταλείποντας την αίσθηση της βαρύτητας.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Μια σκέψη για το “Gravity: Στο διάστημα δεν ακούγεται η φωνή σου

  • Δεν νομίζω ότι συγκαταλέγεται στις περιπέτειες, μιας που είναι πολύ αργή και χωρίς ιδιαίτερη δράση. Αν κάποιος θέλει διαστημική περιπέτεια ας ξαναδεί το Aρμαγεδόν! Άσε που το 3D δεν με ‘απογείωσε’ κι όλας… Όποιος του περισσεύουν τα 12€ (εξωφρενική τιμή) ας τα δώσει. Από την άλλη η ταινία δεν αντιμετωπίζει τον εαυτό της σοβαρά για να θεωρηθεί ποιοτική, όταν το οξυγόνο της Σάντρα σε 2 λεπτά πέφτει από το 10% στο 1% και με αυτό ή και καθόλου περνά πάνω από μισή ώρα στο φιλμ! Για να εστιάσουν στην ερμηνεία θα ήταν προτιμότερο να επέλεγαν έναν μόνο ηθοποιό. Αντίθετα οι ξαφνικοί “οσκαρο-στοχευμένοι” μονόλογοι της Μπούλοκ για να συγκινήσει μου προκάλεσαν γέλια. Γενικά, σαν χαρακτήρας ήταν τραβηγμένα ανίδεη για επιστήμονας και κάνει τη μια ‘πατάτα’ μετά την άλλη. Κρατάμε φυσικά τις δυο φορές που βγάζει τη στολή και αποκτά ενδιαφέρον.Στα θετικά στοιχεία της ταινίας ο Κλούνεϊ, έχει φτιάξει έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα και έχει δώσει έμφαση στη φωνή του προσθέτοντας χρωματισμό. Εξάλλου στα σκοτάδια του διαστήματος και μέσα από τις στολές τους τελικά μόνο τις φωνές ακούς στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Τέλος, όσοι χειροκτότησαν στο τέλος, τους βγάζω το καπέλο 🙂

    Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *